Subwoofer bij ben van dijk

vbimport

ik heb nog een vraag, maar nu over een subwoofer.

opdeze pagina staat een subwoofer (bij aanbiedingen).

De info:
Krachtige 12" subwoofer uit de Magnat Schumacher lijn. Vermogen maximaal 400 Watt.
Kleur: Ferrari rood (natuurlijk).

De prijs : 199 €

Moet deze op een versterker aangesloten worden of kan hij gewoon rechtstreeks op de radio aangesloten worden?

Subwoofers voor thuisgebruik hebben meestal een eigen versterker aan boord, denk dat het bij deze ook het geval is.

Edit:

Uitspraak ‘altijd een versterker aan boord’ gewijzigd naar ‘meestal een versterker aan boord’ na terechtwijziging van Dee-Ehn ( :stuck_out_tongue: )

Deze speaker kun je prima aansluiten op de autoradio.
Het geluid zal echter niet geweldig zijn.

Ten eerste moet je ervoor zorgen dat alle tonnen muv de tonen binnen het bereik van de subwoofer eruit gefilterd worden.

Ten tweede is het zo, dat hoe lager de toon, des te meer vermogen is er nodig om hem goed hoorbaar te maken. Simpelweg gezegd: bas vreet vermogen, veel meer dan welke standaard autoradio ook maar goed kan leveren voor zulk een subwoofer.

Indien je dit basbuisje wilt kopen, kan ik je adviseren een (fatsoenlijk) versterkertje erbij te nemen met een ingebouwd subwoofer filter.

Originally posted by Upp3rd0G
Subwoofers voor thuisgebruik hebben altijd een eigen versterker aan boord, denk dat het bij deze ook het geval is.

Er staat nergens bij vermeld dat deze sub actief is, dus dat zal dan ook wel niet zo zijn :wink:

Je hebt gelijk, passieve subwoofers bestaan ook…

http://www.12voltmedia.nl/car/nieuws/message.php?newsid=32

Ik kan nergens vinden of het nu een actieve of passieve subwoofer is, denk dan toch dat hij passief is… (lijkt te horen in een heel setje zoals hierboven te zien is, zit ook een versterker bij met low-pass.)

dus er moet een versterker tussen, anders komt er geen fatsoenlijk geluid uit?

[edit]
ik heb de bullpower 639 boxen.
op de site van magnat staan overigens ook twee mooie subwoofers voor 179 €.
jullie meningen??

Als jij een 400W autoradio hebt, dan heb je geen aparte versterker nodig!

waar kan ik dat vinden?
ik heb er geen boekjes of nix bij, dus daarin kan ik nix opzoeken.

ik weet dus niet of ik een 400watt autoradio heb.:S

Lol! Een 400W autoradio… :stuck_out_tongue: Volgens mij is 4*50W ongeveer de max wat je tegenwoordig aan versterkergedeeltes kunt vinden in een autoradio.

:o
grappig hoor :stuck_out_tongue:
ik wou gewoon weten of ik er dan een nodig heb.
ik heb wel een versterker maar die is een beetje kaduuk volgens mij, kan het overigens kwaad om zo’n apparaat open te maken en te kijken wat er mis mee is??

Originally posted by Upp3rd0G
Lol! Een 400W autoradio… :stuck_out_tongue: Volgens mij is 4*50W ongeveer de max wat je tegenwoordig aan versterkergedeeltes kunt vinden in een autoradio.

Continu? Wat vind je van 4x 12W?

Meer lukt echt niet…

Ik vind um wel duur
Zelf heb ik deze :

Deze aangeloten op een flinke versterker … deze klinkt naar mijn bescheiden mening goed genoeg.
En dat voor maar €59

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_list.asp?catalog_name=MainCatalog&category_name=Auto+speakers&category_path_segment=Car+audio

StinG