Stukje ned info over Gnutella......voor de liefhebbers

vbimport

Gnutella leeft voort dankzij open source community

op het internet nieuwe versies van Gnutella verschijnen, dit ondanks het trieste feit dat het Gnutella open source project van Nullsoft al enkele uren na de publieke release door grote baas AOL in de ban werd gedaan:

Aangezien Gnullsoft de source code van Gnutella nog niet vrij had gegeven moet de source ergens zijn weggelekt

kijk effe op deze site voor de ip aderessen! staan er echt meer dan genoeg! www.homepages.hetnet.nl/~handweb/gnutella.htm

Wat is nu zo bijzonder aan Gnutella?
Andere filesharingprogramma’s maken gebruik van vaste servers. Je logt in op één van de servers van bijvoorbeeld Napster en via die server kom je in verbinding met andere computers. In de VS werden de netwerken van veel universiteiten door al dat geup- en download wel heel erg traag. De verbindingen naar de Napsterservers vanuit die netwerken werden onmogelijk gemaakt door de IPadressen van de Napsterservers te blokkeren. Gnutella werkt niet met een centrale server. Je hebt alleen het IPadres van een andere Gnutellagebruiker nodig om via deze weer contact te krijgen met andere gebruikers. Zo bouwt zich vanzelf een heel netwerk op. Het is daardoor vrijwel onmogelijk een blokkade te maken. Vele studenten zagen hun kans schoon. Het programma werd duizenden keren gedownload.

grtz
R-N

je erg leuk ik gebruik het al enkele dagen en het werkt perfect maar ja daar zit ik dan met mijn 56k en ik wil zoveel downloaden maar ja…
kabel komt eraan… schijnbaar!

delirium