Studentenkamer troubles

Mijn vriendin woont in een studentenhuis met 3 meiden. De meid die er het laatst bijekomen is gedraagt zich totaal van geen kant. Ze lapt al de regels aan haar laars, gebruik het huis als hangplek voor allerhande asociaal volk (waar ze zelf ook tot behoort), laat overdag de douche lopen (!!!) , maakt alles heel erg smerig etc etc… echt een ramp in huis.

Me vriendin en de andere persoon (E.) zijn al regelmatig naar de huisbaas geweest om te klagen. De huisbaas heeft al meerdere malen gezegd er iets aan te doen en dat doet hij ook wel, alleen is na een week alles weer terug bij af (cliché-situatie). De dames, en E. in het speciaal, zijn het nu heel erg zat. E denkt er zelfs over weg te gaan, waar me vriendin niet al te blij mee js (begrijpelijk, het zijn vriendinnen van elkaar).

Het zou eigenlijk perfect zijn als mvr. Aso zou vertrekken. Het probleem is echter dat ze een huurcontract voor een jaar heeft, dit loopt tot maart 2003. Is het mogelijk dat ze er toch eerder uitgezet wordt? Ze heeft behoorlijk vaak heel wat regels overtreden en de waarschuwingen van de huisbaas aan haar laars gelapt…

En weet ook iemand hoe het met de andere 2 personen zit: kunnen deze indien ze het niet meer zien zitten hun contract (wat voor beiden in augustus afloopt) opzeggen? Beiden hebben in augustus 2001 een jaarcontract getekend, daarna niets meer…

jammer dat er mensen als mevr. Aso bestaan.
En je zou toch zeggen dat vrouwen, van nature, alles schoonhouden. En mannen er een smeerboel van maken.

Maar waarom kan E. en jouw vriendin niet met elkaar ergens anders naartoe?

Of zijn studentenwoningen erg schaars daar waar jouw vriendin studeert?

Zoek hulp bij zon bureau voor Rechtshulp. Er is er 1 te vinden in de Wilhelmina straat te Haarlem, fiets er elke dag langs :slight_smile:

Ik zou inderdaad buro voor rechtshulp inschakelen , maar misschien kun je ook bij het AMW terecht.

Gewoon bij de politie aangifte gaan doen en vervolgens daar beweren dat Mevr. Aso drugs dealed vanuit dat pand. :stuck_out_tongue:

Als in haar huurcontract staat dat ze zich aan bepaalde regels moet houden dan zou je haar daar op kunnen pakken, althans de huiseigenaar. Zoniet dan kan je dat wel shaken lijkt mij!

Er zijn veel studentenkamers hier in de buurt, maar ze wil eigenlijk niet verhuizen. Daar geef ik haar groot gelijk in, aangezien haar kamer ideaal is. Ze heeft zelf een kamer van 16 vierkante meter, een grote, nieuwe keuken erbij, met oven, magnetron etc etc. Tevens zit er een wasmachine enzo bij… het huis is netjes verzorgd, redelijk luxe en nog eens goedkoop ook.

Wook: ik zat ook te denken aan een oplossing in die richting wat jij zegt, maar weet je toevallig of dit ook van toepassing is indien het contract nog niet afgelopen is…?

Als die regels in het huurcontract staan en ze heeft haar handtekening eronder gezet, dan moet ze zich eraan houden, zoniet kan ze volgens mij gewoon het huis uit geschopt worden.

Originally posted by Totibbs
jammer dat er mensen als mevr. Aso bestaan.
En je zou toch zeggen dat vrouwen, van nature, alles schoonhouden. En mannen er een smeerboel van maken.

Jij volgt vast en zeker expeditie robinson niet…

Originally posted by Leetje
Jij volgt vast en zeker expeditie robinson niet…

[Offtopic]Vrouwen onder een, dat geeft altijd ambras, hehe. :)[/Offtopic]

Originally posted by Leetje
[B]

Jij volgt vast en zeker expeditie robinson niet… [/B]

klopt.

[/offtopci]