Studentenkamer enzow

vbimport

Mijn vriendinnekke is opzoek naar een studentenkamer ofzow in Heerlen downtown :). Er zijn wel wat kamertjes tegen redelijk aantrekkelijke prijzen (400 a 500 de maand alles inclusief) te huren. Maareuh waar ik aan zat te denken: kun je als student ook een gewoon appartementje, flatje of wat dan ook huren? En dan huursubsidie enzow? Kom je dan ook een beetje op zo’n bedrag uit of wordt dat veeeeeeeeeeel duurder?

Wie hier enige info over heeft: graag!

Dat kan wel, maar tegen de tijd dat je een appartementje of flatje hebt is je vriendinneke reeds afgestudeerd.Studentenhuis is trouwens veel leuker.

mzzl

Je kunt altijd huursubsidie aanvragen.
Of je het toegekend krijgt is afhankelijk van het inkomen van vorig jaar (het jaar voorafgaand aan het jaar waarin je er gebruik van wenst te maken).

De woonruimte moet wel aan een aantal vereisten voldoen om in aanmerking te komen (ik geloof eigen deurbel en brievenbus (eigen opgang ook meen ik) en nog wat zaken waaruit blijkt dat het om een zelfstandige woonruimte gaat).

Je zou eens kunnen kijken bij de websites van de woningbouwverenigingen, maar ook op www.huursubsidie.nl.

Originally posted by Brinta
[B]Dat kan wel, maar tegen de tijd dat je een appartementje of flatje hebt is je vriendinneke reeds afgestudeerd.Studentenhuis is trouwens veel leuker.

mzzl [/B]

Studentenhuis lijkt mij ook wel leuker. Voor studeren op zich lijkt het me niet super (lijkt me altijd druk en niet echt ruimte om rustig zonder geluid te studeren), maar lijkt me wel enorm gezellig

Laat het vinden van woonruimte en de gezelligheid van een studentenhuis maar ff buiten beschouwing. Het gaat zich puur om de financien…

dan denk ik dat je beterkoop af bent met een studentkamer ipv appartement

Originally posted by Dee-ehn
[B]Mijn vriendinnekke is opzoek naar een studentenkamer ofzow in Heerlen downtown :). Er zijn wel wat kamertjes tegen redelijk aantrekkelijke prijzen (400 a 500 de maand alles inclusief) te huren. Maareuh waar ik aan zat te denken: kun je als student ook een gewoon appartementje, flatje of wat dan ook huren? En dan huursubsidie enzow? Kom je dan ook een beetje op zo’n bedrag uit of wordt dat veeeeeeeeeeel duurder?

Wie hier enige info over heeft: graag! [/B]
Een vriend van me(student) woont in nijmegen en huurt een flatje voor 625,-(huursubsidie is er al vanaf) maar dat is exclusief gas, water en licht.

Ik weet niet hoe de huurprijzen in heerlen zijn maar het lijkt me onmogelijk om voor een bedrag van max 500,- te wonen in een appartement of flatje, in welke stad dan ook.

mzzl

[B]Een vriend van me(student) woont in nijmegen en huurt een flatje voor 625,-(huursubsidie is er al vanaf) maar dat is exclusief gas, water en licht.

Ik weet niet hoe de huurprijzen in heerlen zijn maar het lijkt me onmogelijk om voor een bedrag van max 500,- te wonen in een appartement of flatje, in welke stad dan ook.

mzzl [/B]

bij ons kun je flatjes huren vanaf 450 exclusief gas, water en licht.

[B]Een vriend van me(student) woont in nijmegen en huurt een flatje voor 625,-(huursubsidie is er al vanaf) maar dat is exclusief gas, water en licht.

mzzl [/B]

Hier in arnhem is het mogelijk. Iemand die ik ken woont daar ook en betaalt 250 gulden in de maand alles incl. (Is in totaal 500 maar ze wonen daar samen) Is welliswaar van bekenden dat appartement, boven een winkel (en daar willen ze natuurlijk wel betrouwebare mensen boven hebben) maar toch