Strip

Was is/was jouw favoriet ?

1. Lucky Luke
  2. Suske en Wiske
  3. Kuifje
  4. Guust Flater
  5. Garfield

en ik krijg er nog steeds geen genoeg van… :wink:

Kheb kuifje gestemd, hoewel’k de Rode Ridder en Kiekeboe ook wel graag lees/las.

vroeger vond ik suske en wiske en donald duck altijd leuktegewoordig lees ik nog steeds de donald duck daarom heb ik op donald duck gestemt

Rode Oortjes?

Donald Duck ken ik wel heb ik er heeeeel veel van gehad :cool:

maar de japans comics vind ik veel leuker . . oh ja,
konvooi is ook een stoere strip . . maar die kent bijna niemand

Mr.B van waar deze poll? en wat lees jij dan graag:confused:

Originally posted by Da_Taxman
Rode Oortjes?

“Deze post is niet geschikt voor mensen onder de 18 jaar” :smiley:

Originally posted by Drip
[B]Donald Duck ken ik wel heb ik er heeeeel veel van gehad :cool:

maar de japans comics vind ik veel leuker . . oh ja,
konvooi is ook een stoere strip . . maar die kent bijna niemand

Mr.B van waar deze poll? en wat lees jij dan graag:confused: [/B]

Ik heb van alles wat , van een special van Hellina en wat Gen13 comics tot een complete verzameling van alle Donald Duck pockets (nr 1 t/m 94 op dit moment) van de laatste vierkleurendruk.

Het meest boeiende van Disney vind ik nog wel de tekenstijl van Don Keno Rosa die veel weg heeft van Carl Barks.

Verder lig ik nog altijd in een deuk bij Paling en Ko en kan ook lekker wegzweven op specials als Wayne Thunder.

DirkJan roelt ook :slight_smile:

Heb zelf alle Suske en Wiske’s (behalve de zwart-wit versies, dus vanaf nr. 67), maar de laatste tijd worden de verhalen steeds slapper en is er geen reet meer aan!!

Franka, vond ik altijd een erg leuke strip.

Donald Duck is eindeloos en daar heb ik dan toch maar op gestemd (sorry Franka).

Wie heeft er trouwens gestemd op: Rot op met je strips??

Moeilijk…

Heb een er totaal enkele honderden van:

Astrix
Lucky Luke
Storm
Trigie
Paling en Co
Donald Duck
Douwe Dabbert
De Blauwbloezen

En nog zeer vele anderen waar ik nu ff niet op kom.
Kocht als knaapje ca 2 strips per week…
Ma was mijn sponser. :wink:

Mijn favoriet varieerde maar ik denk toch dat Asterix wint.

Suske en Wiske natuurlijk:D

Originally posted by Jolige_Joffer

Dat had ik kunnen raden met zo’n nickname!! :wink:

Originally posted by Jolige_Joffer

“De Glunderende Gluurder” :wink:

Asterix & Obelix en natuurlijk Guust flater! (briljant~!) Sjors & Sjimmie vond ik ook wel kewl… Vroeger las ik ook altijd de MAD, super strips!
:stuck_out_tongue:

Originally posted by dansmug

“De Glunderende Gluurder” :wink:

Die heb ik ook!! :bigsmile: :wink: :stuck_out_tongue:

Van de jeugdstrips is natuurlijk (?) Asterix en Obelix de beste,
maar tegenwoordig lees ik graag inspecteur canard

Maar de allerbeste strip aller tijden is Maus van Art Spiegelman.
Dit is de eerste (en voor zover ik weet enige) strip die de purlitzer prijs gewonnen heeft (over de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog)

Suske en Wiske, heb gister weer de nieuwste gekocht…
ik vind ze gewoon zo goed, weet ook niet hoe dat komt…
en donald duck zijn we een heel erg lange tijd lid van geweest, maar abo opgezegd :frowning:
wel jammer eigenlijk…
donald duck als… vind ik ook wel goed…

Originally posted by happy_61
Suske en Wiske, heb gister weer de nieuwste gekocht…
ik vind ze gewoon zo goed,

Vind je de laatste goed :Z … smaken verschillen, zullen we het daar maar op houden.

Originally posted by Namoh
[B]

Vind je de laatste goed :Z … smaken verschillen, zullen we het daar maar op houden. [/B]

Ik vind ze de laatste tijd ook geen ene fluit meer aan. Het is allemaal TE modern geworden. Voordat Vandersteen overleed heeft hij laten vastleggen dat bepaalde dingen nooit mogen gebeuren met de Suske en Wiske personages , maar het lijkt er op dat Paul Geerts dit tot de uiterste grens aan het uitproberen is. Beetje jammer.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Ik vind ze de laatste tijd ook geen ene fluit meer aan. Het is allemaal TE modern geworden. Voordat Vandersteen overleed heeft hij laten vastleggen dat bepaalde dingen nooit mogen gebeuren met de Suske en Wiske personages , maar het lijkt er op dat Paul Geerts dit tot de uiterste grens aan het uitproberen is. Beetje jammer. [/B]

Klopt… sinsd Paul Geerts ook de verhalen doet (eerder deed hij alleen de tekeningen) is er weinig meer aan.

Maargoed, de oudere boeken blijven geweldig. De schat van Beersel is dan ook mijn favoriet…