Strepen bij het afspelen van VCD op mijn DVD

vbimport

Ik heb een foto vcd gemaakt voor mijn broer, alleen bij het zien van de images krijg ik allerlei groene strepen in beeld (horizontaal) dit heb ik zowel bij cdr's als ook cdrw's.

Ik heb hiervoor Winoncd gebruikt, maar ook Nero levert dezelfde ergenis op.

Het word afgespeeld op een CyberHome AD-M212. Deze speelt dvd's wel goed af (behalve dan The Deer Hunter die ik ooit gekocht heb bij Blokker voor 25 piek) soms laat deze ook een steekje vallen bij het afspelen van mp3's.

Ik heb um eens open gemaakt en zag dus dat het een gewone drive is met ook jumpertjes, hdd flatcable en het van computer bekende stroomkabeltje :slight_smile: direct dacht ik om me cdrom ook "in te bouwen" zou dat kunnen? (maar goed, das een andere vraag)

Bij 8 van de 10 images krijg ik dus storing, soms wel 5 of 6 groene balken, dit is dus geen gezicht. Vraag is dus wat is er loos, is het de decoder of de dvd speler?

Ik ga ook even zoeken (alvast) naar een andere dvd speler, maar mocht er iemand goede ervaringen hebben (vooral het afspelen van foto cd's) dan lees ik dat graag :slight_smile:

plaatje:

Ik ben zelf nu ook aan het spelen om jpegs op videocd te krijgen. Deze videocd wil ik dan afspelen op mijn Yukai ( = Mustek ) dvd speler.

Ik heb het ding nog nooit zoveel lawaai horen maken. Het lijkt wel of ie de cd op wil vreten :(.

In eerste instantie dacht ik dat het aan het niet afsluiten van de cd lag. Elk plaatje neemt een track in beslag , en dus heeft het ding zo’n 40 tracks op een zeer klein stukje van de cd (zo’n 6 minuten). Hierna heb ik een nieuwe coaster gebakken met wel afgesloten sessie en weer hetzelfde lawaai. Storingen in de plaatjes (mocht ooit de speler de cd herkennen dan wel) heb ik nog niet gehad.

Ik ben erover aan het denken om het via een andere weg op te lossen , namenlijk alle jpegs in een grote avi/mpeg file op te nemen , misschien muziekje er onder (WinOn Cd schijnt dit te kunnen) en zo maar 2 tracks te branden in plaats van een stuk of 40.

Onder WinOnCD kun je heel gemakkelijk zowel je bmp/jpg (of ieder ander format) slepen in de zogenaamde “Photo Album” daar kun je ook movies (mpeg/avi) aan toevoegen maar ook muziek (wav/mp3) en deze laatste wordt dan afgespeeld tijdens het zien van de images, das heel apart :slight_smile: er zijn echt tal van opties.

Ik heb (maar) 2 tracks op de cd staan (met 78 jpg’s) 1 track is (denk ik) de movie (de images aan elkaar) en track 2 de images, en het geluidsbestand apart op cd, heel handig omdat je via een programma deze kunt inladen (deze word “meegeschreven” op cdr) ook is het geheel te zien via Internet Explorer (er word ook een html pagina gemaakt) al met al ben ik ERG tevreden over Winoncd PE, misschien heb je wat aan deze info…

Mocht je iets verder komen dan ikke, dan lees ik dat graag :slight_smile:

Bij mijn plextor brander zat WinOnCD 3.7 , wat ik toendertijd een compleet baggerproduct vond.
Ik ben nu aan het bekijken met 3.8 inderdaad. Ik heb wat tutorials gevonden en misschien dat ik vanavond al tijd heb om wat footootjes van m’n digicam op een ceedeetje te gooien.

tja ik gebruik winoncd alleen voor het maken van dit soort dingen, vergeleken bij Nero of Ulead zit hier veel meer mogelijkheden op…

even een hele snelle uitleg hoe je images & muziek kunt “omzetten” naar een (soort) fotoalbum.

Download de laatste Winoncd, upgrade deze (is te vinden op cdrsoft) inladen, kies bij “new project” voor “Video” vervolgens voor “photo Album” drag wat foto’s van boven naar onder (je muziek bestand als eerste (als je dit wilt “mee laten lopen” met de plaatjes) je kunt ook nog “Album Properties” (onderste button reeks) gebruiken om een ander beginscherm te maken (die je dus krijgt te zien in je dvd speler) hetzelfde geldt voor settings, daar kun je instellen hoe lang elk plaatje op je scherm moet blijven (deze heb ik ingesteld op 10 sec.) in mijn geval werkte ik met cdrw’s omdat ik het allemaal eerst wil testen.

Originally posted by SoulShower
[B]Ik heb een foto vcd gemaakt voor mijn broer, alleen bij het zien van de images krijg ik allerlei groene strepen in beeld (horizontaal) dit heb ik zowel bij cdr’s als ook cdrw’s.

Ik heb hiervoor Winoncd gebruikt, maar ook Nero levert dezelfde ergenis op.

Het word afgespeeld op een CyberHome AD-M212. Deze speelt dvd’s wel goed af (behalve dan The Deer Hunter die ik ooit gekocht heb bij Blokker voor 25 piek) soms laat deze ook een steekje vallen bij het afspelen van mp3’s.

Ik heb um eens open gemaakt en zag dus dat het een gewone drive is met ook jumpertjes, hdd flatcable en het van computer bekende stroomkabeltje :slight_smile: direct dacht ik om me cdrom ook “in te bouwen” zou dat kunnen? (maar goed, das een andere vraag)

Bij 8 van de 10 images krijg ik dus storing, soms wel 5 of 6 groene balken, dit is dus geen gezicht. Vraag is dus wat is er loos, is het de decoder of de dvd speler?

Ik ga ook even zoeken (alvast) naar een andere dvd speler, maar mocht er iemand goede ervaringen hebben (vooral het afspelen van foto cd’s) dan lees ik dat graag :slight_smile:

plaatje:
[/B]

die Vcd cd van je is zeker een Cdr’tje ?, hoe doe je zoiets, met welke programma’s enz… ?

Alvast bedankt

Originally posted by winchtrophy
[B]die Vcd cd van je is zeker een Cdr’tje ?, hoe doe je zoiets, met welke programma’s enz… ?

Alvast bedankt [/B]

Ik wil niet heeeel lullig doen maar … lees de rest van de postings even ?..

Ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen.
Ikke heb net DTS surround sound versterker gekocht en daar moest ik gewoon eventjes mee spelen.
(Terminator 2 DTS is goooeeedddd… :slight_smile: )

@Soulshower

Ik heb met het pakket gepseeld. Heel erg gaaf !

Jammer dat er niet meer dan 1 audio stream in kan.
Heel makkelijk en heel mooi komen de foto’s op de tv uit hiero.

Ik heb echter geen enkele problemen , geen strepen , geen horten of stoten , helemaal niks. De cd doet het gewoon prima.

Het enige waar ik nog aan zou kunnen denken is dat je dvd speler via de videorecorder aan de tv zit aangesloten ; Dat wil voor beveiligingen (MacroVision) nog al eens dit soort strepen produceren.

Maar heel erg bedankt voor de tip van het pakketje , werkt prima.

Graag gedaan, enneh jij ook bedankt voor het controlleren :slight_smile:

Gisteren heb ik Finlux DVD speler binnen gekregen en daarop de cd’s die problemen geven geprobeerd en net als bij jou geen balken of strepen, macrovision heb ik ofcource uitgezet :wink: op zich PRIMA apparaat, speelt ook mp3 af en ook kan deze mpg files direct afspelen (kan die Cyberhome helemaal niet :()

Ik heb inmiddels voor me broer 280 foto’s op cd gezet, scannen was echt een crime, maar het resultaat is er naar. Daarna een mpg file erachter “geplakt” en ook dat ging goed (werd gewoon afgespeeld op de dvd speler)

Jammer inderdaad dat je geen meerdere stukken muziek kan toevoegen wat dient als achtergrond muziekje. Ik heb daarom maar 3 muziek stukken aan elkaar gekoppeld in 1 wav file die dus precies afloopt als het laatste foto’tje op TV staat (das heeeeeeeel wat werk geweest)

Je kunt trouwens de images nog steeds met je cdrom speler direct benaderen (jpg’s) en ook met IE laden (ook als slideshow) altijd handy als je die ooit nog wil uitprinten :wink:

Je kunt trouwens de images nog steeds met je cdrom speler direct benaderen (jpg’s) en ook met IE laden (ook als slideshow) altijd handy als je die ooit nog wil uitprinten :wink:

psies ! Over deze tool is tenminste GOED nagedacht… kunnen de andere software pakketten nog wat van leren. Ben blij dat het nu wel goed werkt , wel jammer dat het je een dvd speler kostte om het te constateren.

yeps, maarja, deze kan nog terug, want het is een zilveren uitvoering en ik heb alles in het zwart.

ikke nog twijfelen, want deze kan een stuk meer (in ieder geval, beter) dan die Cyberhome, jammer voor die cyberhome, maar ik denk dat ie moet plaatsmaken voor de Finlux (gekke naam)

enige nadeel van die Finlux is de AB, maar heb gelezen dat deze daarin niet de enige is. En ik zie wat diagonale transparanten streepjes lopen van rechtsboven naar linksonder (niet altijd) maar krijg dinsdag een nieuwe om het nog eens te proberen :wink:

Wat ik wel jammer vind is dat de images niet gepauzeerd kunnen worden…

Kun jij met die Mustek ook mpg direct afspelen, macrovsion uitzetten, mp3 afspelen en cdr / cdrw spelen? want ik ben dus nog op zoek naar een goede DVD (het liefst) alles kunner… Wat zijn daarin je ervaringen?

Macrovision valt niet via een “geheim” menu uit te zetten.
Wel is er een schakeling op het internet verkrijgkbaar om het uit te zetten , maar dit kan alleen als je een dvd er in stopt , deze afspeelt , pauzeert , dan pas tweak doen (2 contacten sluiten) en dan weer verder spelen.

Dat vond ik een beetje omslachtig , plus het vereiste solderen op de ic’s , dus heb ik uit de UK een macrovision remover laten overkomen (iets van 50 euro).

Hij is wel regiovrij te maken , kan mp3’s aan (8.3 namen , geen lange namen , die worden afgekapt) en vcd’s.

Mijn ervaring is dat vcd’s wat flets zijn en het beeld is niet echt geweldig , maar dat ligt meer aan de film dan aan de speler.

Verder heeft het ding problemen als het warm wordt , maar daar hebben zelfs Revoy spelers last van.

cdr en cdrw zijn geen probleem mits er niet teveel tracks zijn die te dicht bij elkaar zijn (zeg maar 10 tracks in 10 minuten of zo) , dan gaat het apparaat lawaai maken en lijkt het wel of ie de cd opvreet.
Direct mpegjes afspelen is niet mogelijk , wel mp3

okie bedankt he :slight_smile:

die Finlux is dus zo slecht nie…

[B]okie bedankt he :slight_smile:

die Finlux is dus zo slecht nie… [/B]

de 410 of de 510 ?

hm , 't zal wel de 410 zijn , want de 510 is het karaoke apparaat :slight_smile:

Specs zien er erg aardig uit.

nopes tis de 510 :slight_smile: moet nog checken of ik de toonhoogtes van Mariah Carey kan bijhouden :wink:

ook wel aardig is dat je de toonhoogtes kunt veranderen (pitch (lager / hoger)) is op zich wel lachen vooral met eigen opnames.

appy is o.a. te koop bij Megapool en Wehkamp voor 170 / 179 europa’s.

shoulshower, dus als ik de post goed lees kun je op dat ding zelf macrovision uitzetten???, is ie btw ook nog regio vrij

Originally posted by Stranger_Style
shoulshower, dus als ik de post goed lees kun je op dat ding zelf macrovision uitzetten???, is ie btw ook nog regio vrij

wel me nicky goed schrijven! :wink:

die Finlux is idd regiovrij te maken (via geheim menu) en macrovision werkt perfect.

Ik zag wel wat strepen door het beeld “rollen” van rechtsboven naar linksonder, kan zo zijn dat deze niet goed samenwerkt met sony tv’s, maar heb eerder het vermoeden dat het bij elke tv te zien zal zijn, daarom heb ik hem weer op laten halen…