Stift voor cdrz

vbimport

Ik heb hier een zooitje cdrz liggen met een donkerblauw label. Opzich mooi, maareuh als je met een zwarte stift erop schrijft is het nagenoeg niet te lezen…
Goed, dan moet je wat anders. Rood of groen ofzow helpt natuurlijk niet wanteuh dat zijn transparante kleuren dus zie je het nog slechter.
Ik moet dus iets hebben wat je wel ziet… zilver of goudkleurig? Bestaat dat voor cdrz? Het meot nl niet zo zijn dat de stift de beschreven laag aantast (duh)…

Volgens mij kan je gewoon met elke stift op een cd schrijven toch? Ik schrijf er in ieder geval altijd gewoon op met alcoholbasis stiften.

Die heb je ook in goudkleurig en zilver :stuck_out_tongue:

Zet er een labeltje op

Koop andere cds…
Je hebt gewoon stiften waar je mee op die cdz kan schrijven… …als er een verkeerde stof inzit kan het echter nog wel s fout gaan :slight_smile: Een maat van mij schreef er altijd gwoon op met benzinestift zonder problemen…

Andere cdz kopen is geen optie:) en een label ben ik neit kapot van aangezien die dingen nogal eens graag loslaten als het cdtje met 40x door mijn drive spint…

Hmmz… …benzinestift is toch wel te lezen? Labels sucken idd…

benzinestift??? lost die de bovenlaag niet op?

waar krijg ik die en wat is de kleur?

verf gewoon eerst een wit vakje met tip-ex op de cd en schrijf er daarna met elke willekeurige pen op :slight_smile:

geef al je cds een afzonderlijk geurtje zo kan je ze ook uit elkaar houden;)

Originally posted by xian
verf gewoon eerst een wit vakje met tip-ex op de cd en schrijf er daarna met elke willekeurige pen op :slight_smile:

Goede manier om je CD uit balans te halen…
Tipp-ex is nu niet een middeltje dat je lekker egaal kunt aanbrengen. Een Tipp-ex pen heeft een harde punt en is daarom niet echt geschikt voor het schrijven op CD’s.

Ik weet niet wat voor chemische troep er gebruikt wordt in een zilverstift, maar deze heeft een harde punt (net als een Tipp-ex pen) en is alleen daarom al niet aan te raden (heb er hier een liggen, staat alleen op dat deze geen Xylene bevat).

Ik zou eens bij en kantoor boekhandel langsgaan om te kijken of ze daar ook een lichtere kleur stift hebben waarmee je zoiets zou kunnen schrijven…

Ik schrijf alles op mijn cd’s met een ‘paper mate permanent marker M15’

Deze heeft een zachte punt (maar ja, wat is zacht?). Het enige nadeel is dat je een redelijk ruwe ondergrond moet hebben, anders lukt het niet goed.

Ik schrijf nu ook met een stift met een harde punt op cdrz (eigenlijk een katoenstift) en die werkt prima… doe ik al een jaartje of 2 en nog nooit probs gehad…

Misschien dat ik eens een zilverstift ga halen…

waarom gewoon geen cdr pen die je vindt in de compu winkel

met harde punt bedoel ik een punt van metaal waar een balletje inzit dat ingedrukt moet worden. Je moet dan toch wel een beetje kracht zetten met een harde punt en ik denk niet dat je CD’s dat prettig zullen vinden…

Tis geen met een metalen punt, maar met een spitse plasticen punt

En Mattel -> het probleem van die cdr pennen is dat ze transparant zijn en je zodoende het rood tov het donkerblauw niet kunt lezen…

kwee nie welke cdr pennen je gebruikt, maar ik gebruik er van TDK & Nashua, en die zijn toch niet transparant :wink:

Originally posted by Mattel007
kwee nie welke cdr pennen je gebruikt, maar ik gebruik er van TDK & Nashua, en die zijn toch niet transparant :wink:

Ik heb er al een hele zooi gehad, maar op dat donkerblauw zie je ze niet… als ze nu zelf helemaal ontransparant waren (dus massief) en fel qua kleur (geel, rood ofzow) zou het geen prob zijn…

gewoon staedtler permanent marker F werkt prima.

al moet ik zeggen dat met die geurtje klinkt ook leuk, maar hoe wou je dat gaan doen?

The Observer

Originally posted by Observer
al moet ik zeggen dat met die geurtje klinkt ook leuk, maar hoe wou je dat gaan doen?

He cums on it :slight_smile:

En euh… …is t al gelukt DN? Zilverstift lijkt me niet dat het lukt; en met die benzinestift… …de bovenlaag loste er bij die maat van me niet mee op. 1 cd kan je toch wel verklooien anders??

Ik denk dat ik morgen ff ga sjoppen (als ik ff vrij kan hebben op mn werk) en dan kijk ik wel…