Stichting Brein pakt uit

vbimport

Stichting pakt internetters met illegale bestanden aan

HAARLEM -

De stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) gaat dit najaar aanbieders van muziek- en filmbestanden op internet aanpakken. De auteursrechtenorganisatie maakte dinsdag bekend zich te willen richten op mensen die als ‘grootverbruikers’ bestempeld mogen worden.

Volgens directeur T. Kuik van Brein gaat het om mensen die gebruikmaken van programma’s als KaZaA, waarmee internetters muziek, films en software kunnen uitwisselen. De stichting richt zich op aanbieders, niet op de mensen die bestanden downloaden.

Brein kan op internet het zogenoemde IP-nummer van een computergebruiker achterhalen. Via de rechter wil de stichting vervolgens zijn of haar identiteitsgegevens achterhalen. Iemand die op die manier wordt getraceerd, krijgt een schikkingsvoorstel dat kan oplopen tot tienduizenden euro’s.

Bron : http://www2.telegraaf.nl/digi/article3406111.ece

We gaan Denemarken dus achterna. Worden we hier nerveus van of is dit (nu nog) loos alarm? En wat is grootverbruiker? 10? 50? 500?:confused:

Brein kan op internet het zogenoemde IP-nummer van een computergebruiker achterhalen. Via de rechter wil de stichting vervolgens zijn of haar identiteitsgegevens achterhalen. Iemand die op die manier wordt getraceerd, krijgt een schikkingsvoorstel dat kan oplopen tot tienduizenden euro’s.

Zullen we BREIN eens vertellen wat een proxy is ?

Mr b. die mensen weten nie eens wat een proxy is. Brein is gewoon een stoffige organisatie die flink achterloopt op de huidige technologieen. Denk maar aan de film “Volle Maan” of “Costa”, waarin dat bekende gezeur over dat er een holografisch zegel op deze beeldrager moet zitten anders hebben we mogelijk te maken met een illegale kopie. Dan heb ik schijnbaar illegale nederlandse dvd’s want ik heb er nog nooit een holgrafisch zegel op gezien en ten tweede één kopie is toegestaan toch… Ze moeten toch hun huiswerk nog maar eens een keer doen.

mzzls

Ik heb ooit de financiele gegevens opgevraagd van de Buma-Stemra stichting om eens te bekijken hoeveel % van de gederde inkomsten nu direct naar de artiesten gaat. Ik heb het nooit kunnen vinden in het dikke jaarverslag. Ik ben dan ook geen boekhoudkundige , maar dat boekwerk had het meer over het verloederen van copyrights en het gevaar van de cdschrijver (was verslag uit 1999 of zo) dan over financiele gegevens.

Op zich is het een prima instantie … hier heet het Brein of Buma-Stemra … in Belgie Sabam en in Italie en Rusland noemen ze het Maffia.

Overigens is het bewonderenswaardig dat je er voor uitkomt dat je Costa en Volle Maan daadwerkelijk gekocht hebt :bigsmile: Of was het onder dwang van de wederhelft ?

ik zag net gozer van BREIN bij editie nl…het ging er niet om dat de mensen gingen downloaden via kazaa, maar het delen van bestanden was verboden.

komt het ff goed uit dat ik geen bestanden heb gedeelt via kazaa :rolleyes:

Dat kazaa moeten ze goed aanpakken kost aleen bandbreete en is 1 van de grootste verspreiders van illegale zooi en virussen en andere troep.

En dat hele kut KaZaA verneukt hier mijn bandbreedte tussen 5 en 12 's avonds. En dan krijg IK van mijn provider het verzoek om wat minder te downloaden in die uren. Flikker toch op ! Pak die andere mongolen aan die ook mijn bandbreedte verkrachten.

jahjoh…kazaa… leuk dingetje :cool:

Let the games begin.:stuck_out_tongue: