Stemherkenning/controle...de stand van zaken?

vbimport

ben altijd al gefascineerd geweest door voice recognition en control...het zou toch waanzinnig zijn om je pc alles te kunnen laten doen door middel van je stem?

dus ben ik benieuwd of jullie al software weten die (goed) daarmee werkt?

oftewel:

experiences please!

thnkz

ONE

Heb daar zelf de laatste tijd weinig over gehoord moet ik zeggen…

De drie pakketten die ik ken zijn:
Philips Freespeech
Lernout & Hauspie (die zijn failliet geloof ik)
Dragon Naturally Speaking

Die laatste is alleen Engelstalig, L&H was alleen Nederlandstalig en die van Philips weet ik zo niet.

Een dergelijk pakket vraagt enige gewenning, zowel voor het programma als voor de gebruiker. Het pakket moet op jouw manier van praten afgestemd worden en jij moet je manier van praten afstemmen op het programma…

Heb zelf een pakket van L&H ooit gekocht, nooit gebruikt overigens…maar mijn vader was er redelijk enthousiast over in het begin, maar is later toch weer overgestapt op gewoon typen…hij had er het geduld niet voor

Originally posted by Da_Taxman

Lernout & Hauspie (die zijn failliet geloof ik)
Dragon Naturally Speaking

Dragon was overgenomen door LHSP. Beetje later is daar een hele soap rond ontstaan met fraude, bedrijfsspionage, Amerikaanse leger,… Met als gevolg dat LHSP idd failliet is (de technologie is wel overgenomen, weet niet meer door wie) en Dragon is terug Amerikaans, maar geloof dat ze geen commerciële pakketten meer gaan maken.
Na het failliet van LHSP is de drukte over spraaktechnologie overal geluwd. Spijtig, want er zit veel toekomst in.

L&H’s technologie is gedeeltelijk door Philips gekocht dacht ik

jammer, want ik zou het geweldig vinden als ik bijv. winamp zou kunnen laten spelen door het gewoon ‘te zeggen’…

word processing via je stem interesseert me weer minder…zal wel de leeftijd zijn :wink:

ONE

Dude koop gewoon een Microsoft (jah van dat bedrijfje) Gamevoice.

Daar kan je met de software die der bijzit alles wat maar knoppen op je keyboard nodig heeft met je stem sturen dus ook winamp. Plus je krijgt er nog een toppie headset bij :smiley:

Originally posted by spooky20
[B]Dude koop gewoon een Microsoft (jah van dat bedrijfje) Gamevoice.

Daar kan je met de software die der bijzit alles wat maar knoppen op je keyboard nodig heeft met je stem sturen dus ook winamp. Plus je krijgt er nog een toppie headset bij :smiley: [/B]

Werkt dat ook echt zo goed als dat je het aanprijst?

Dat werkt idd net zo goed als ik aanprijs en ik werk NIET voor M$. maar het werkt gewoon zeer goed.

Hmm…ok!

Originally posted by spooky20
[B]Dude koop gewoon een Microsoft (jah van dat bedrijfje) Gamevoice.

Daar kan je met de software die der bijzit alles wat maar knoppen op je keyboard nodig heeft met je stem sturen dus ook winamp. Plus je krijgt er nog een toppie headset bij :smiley: [/B]

ik heb wat rondgeneusd op internet en klopt het dat je eigenlijk alleen de software en ‘je oude headset’ nodig hebt om dit bereiken?

ONE

neej, volgensmij zit er een speciaal kastje bij…maar weet het niet zeker :cop:

dat er een speciaal kastje bij zit is waar, maar naar wat ik er van begreep is dat alleen nodig om te switchen tussen channels/chatpartners en kan je de software (aangevuld met een deugdelijke headset) gewoon gebruiken om functies aan toetsen te kennen (or something like that :confused: )

ehm

ONE

check deze link:

http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?subid=22&site=10511

Idd dat kastje zit er bij maar dat is wel essentieel voor het aan sturen van de commandos omdat er een COMMAND knop op zit en die heeft je oude headset nie