Stelling-->: Nederland wordt te vol

vbimport

Volgens de woorden van Dittrich:

[b]
DEN HAAG - Nederland wordt te vol. Het wordt overal steeds drukker en het is niet meer mogelijk om nog ergens alleen te zijn in ons land. Overal wordt nieuw asfalt gelegd en verrijzen nieuwbouwwijken.

D66-Kamerlid Dittrich maakt zich zorgen over de toenemende bevolkingsdichtheid, blijkt uit een interview zaterdag in Het Parool. Het kabinet moet daarom komen met een integrale toekomstvisie over hoe Nederland er over 25 jaar uit moet zien.

Dittrich beseft dat hij met zijn pleidooi een taboe doorbreekt, praten over ‘Nederland dat te vol is’. “Het is heel vervelend dat Janmaat zich dit onderwerp heeft toegeëigend op de verkeerde grond van vreemdelingenhaat. Daardoor is het taboe geworden. Maar er moet over gesproken kunnen worden.”

Dittrich heeft minister Vermeend (Sociale Zaken) opgeroepen met een integrale notitie te komen. Die reageerde nog niet, maar het D66-Kamerlid belooft er op te blijven hameren.

“De aanleiding was de discussie over de vraag of wij mensen uit India moeten laten komen om vacatures in de ICT-sector op te laten vullen. Wij denken dat we het aantrekkelijker moeten maken voor wao’ers, en voor meer kinderopvang moeten zorgen. We moeten niet te snel vacatures laten vervullen door mensen van buiten de EU terwijl er nog zoveel werkloosheid is in Nederland.”

Behalve dat het niet meer mogelijk is nog ergens alleen in een bos te wandelen, ziet Dittrich ook dat jongeren steeds meer rondhangen.

“Doordat er steeds meer woningen worden gebouwd wordt de grondprijs zo hoog dat er bezuinigd moet worden op voorzieningen voor jongeren. Vroeger had je nog voetbalveldjes en bomen waar je in kon klimmen. Dat is er niet meer in de moderne nieuwbouwwijken. Nu hebben we al meer dan zestien miljoen inwoners en sommige voorspellingen gaan richting de twintig miljoen. Moeten we dat passief laten gebeuren?”

Dittrich denkt aan een aantal maatregelen. De kinderbijslag en allerlei fiscale regelingen voor ouders moeten serieus tegen het licht worden gehouden. Boeren die willen emigreren, moeten worden gestimuleerd.

Collegapolitici reageren schamper op Dittrichs verhaal. “Nederland vol? Sommige mensen uit de grachtengordel kijken blijkbaar niet verder dan Amsterdam”, zegt het PvdA-Kamerlid Middel, woonachtig in het Drentse Havelte in Het Parool.

In die krant vraagt GroenLinks-Kamerlid Halsema zich af wie er voor Dittrich zorgt als zijn plannen beleid worden en hij zelf oud en eenzaam is geworden.

[/b]

En jullie?

Bij ons wordt zo’n asielzoekerscentrum voor 500 man gebouwd , nieleuk natuurlijk, ken ik mijn fiets nie veilig buiten laten staan…

Jan-Maat roept het al jaren, maar naar hem wordt dan niet geluisterd.

ok, azielzoekers heb ik het niet zo op, maar vooral het eerste stukje wat er staat, je kan gewoon nooit ff ergens relaxed chillen, er is altijd wel iemand, nou vind ik dat op dit moment nog niet zo erg, maar zie je het al over een paar jaar als het zo door gaat…

trouwens hoe zien jullie de techniek over 10 a 15 jaren !??

User

Zo lang er nog werkloosheid in Nederland of in z’n geheel de EU bestaat, moeten ze niemand van buiten de EU naar Nederland halen om hier te komen werken.
Maar neem nou 1 voorbeeld: het asperge steken. Gewoon geen 1 werkloze die dit wil doen! Nee ze laten liever die dingen in de grond verotten dan dat ze hun handjes vies willen maken. Ga aan het werk luie varkens!
Dit geldt natuurlijk niet voor arbeidongeschikten, maar gewoon voor mensen die dit werk te laag voor zichzelf vinden.

Je moet natuurlijk wel een onderscheid maken tussen economische en politieke vluchtelingen. Alle economische vluchtelingen mogen ze van mij per direct het land uitsturen. Een politiek vluchteling is een ander verhaal: Hoe zou jij het vinden als je in je eigen land vervolgt wordt? Dan vlucht je toch ook naar een ander land zodat je in vrede kan leven? Wat ik wel vind is dat zodra het conflict of de oorlog daar voorbij is dat die mensen terug moeten.

En wat Jan-Maat betreft, die moeten ze aan de hoogste boom opknopen die ze kunnen vinden. En iedereen die zijn ideeen aanhangt trouwens ook. Allemaal NSB-ers in spe…

RNG vind je dit forum de aangewezen plek om politieke en maatschappelijke problemen aan de orde te stellen?
Je kunt zo nagaan dat dat uitloopt op een potje schelden.

Zo lang er nog arbeidskrachten te weinig zijn voor o.a. de gezondheidszorg zul je wel arbeidskrachten van buiten moeten aantrekken.
Vooral als de mensen zonder werk het verdommen om te gaan werken. Werkloos zijn is ook niet alles, maar op een gegeven moment moet je wel gaan werken.
Ik zie dat toch als een soort burgerplicht.
Maar goed, blijkbaar denkt niet iedere Nederlander er zo over…jammer.
En dat gezeur over asielzoekers vind ik erg jammer.
Laten we maar weer de economisch zwakste groep aanpakken. Dat is nl. lekker makkelijk scoren en ‘lomp’ Nederland vind dat ook een makkelijke gedachte natuurlijk.
Trouwens als je in een land woont waar er geen toekomstperspectieven zijn, dan ga je toch ook ergens anders kijken of je daar een beter leven kunt krijgen.
Vergelijk maar eens de Nederlanders die na de oorlog naar Canada, Australie en Nieuw-Zeeland gingen. Dat waren toch ook economische vluchtelingen, of ben ik nou gek!

maar ff closen voor het uit de hand loopt…