Standalone dvd player

vbimport

Ik denk dat als het een beetje meezit dat ik dan een standalone dvd player ga kopen. Ik weet bijna vanzelfsprekend niet welke :slight_smile: Ik weet alleen dat die wel aan de volgende eisen moet voldoen

[list=1]
[li]moet dvd kunnen afspelen
[/li][li]moet vcd kunnen afspelen (alle formaten die daarvan zijn)
[/li][li]moet mp3 kunnen afspelen
[/li][li]moet gewone audio cd’s kunnen afspelen (of kan dat nooit)
[/li][/list=1]

Ik heb ongeveer een budget van 600,- dus dat moet naar mijn bescheiden mening wel lukken.

Een andere vereiste is dat ik hem gewoon bij een winkel kan kopen dus niet dat ik er een uit Japan moet halen of zoiets dergelijks.

Ik heb ook graag dat je alleen spreekt vanuit eigen ervaringen zodat ik hier niet hele besprekingen van dvd spelers rechtstreeks van de site van de maker af krijg.

Alvast bedankt :slight_smile:

Zoeken…

Hiteker, Revoy en zo zijn er nog wat merken volgens mij…

zoekfunctie gebruikt en kijk eens :wink:
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=25920&highlight=standalone

Hier ook wat suggesties, maar in een iets hogere prijsklasse :wink:
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=25581&highlight=hiteker

Voor zover ik weet heeft Aiwa nu ook een MP3 player die dat kan. Daar zou ik de voorkeur aan geven boven eentje van bijv Yukomatichitech ofzow… al is het maar voor de garantie en service. Verder weet ik niet hoe het zit qua functies e.d.

ps er stond laatst ook zo’n DVD player bij de blokker te koop van het een of andere fantasiemerk voor een prijs van een 500 piekjes…

Originally posted by Da_Taxman
Zoeken…

Ja je hebt gelijk, ik denk alleen niet dat ik hetzelfde budget heb als jou Da_Taxman maar dat is weer wat anders.

Ik denk dat ik straks wel even alle winkels af ga om te kijken wat ik kan krijgen voor welke prijs…

Ik heb de zelfde als Dee-ehn beschrijft als " fantasie merk "
Ik denk dat die aldaar Provision heet :confused: , want da’s echt een Blokker merk zoals ook de teevees die ze daar verkopen.

Zelf heb ik um toen bij de kijkshop gekocht voor het zelfde geld en daar zit een een " lenco " naamplaatje op.
Tevreden ben ik er zeer zeker mee, want dat speelt echt alles wat Pyromaniac vraagt. Zelfs nog de Svcd’s die je tegenwoordig steeds meer ziet :slight_smile:

( m’n oude CDi films moet ik steeds uitproberen )

GrtZZ mrDJ
PSX-HOME

Originally posted by mrDJ
Zelf heb ik um toen bij de kijkshop gekocht voor het zelfde geld en daar zit een een " lenco " naamplaatje op.

En is die nog steeds te koop bij de kijkshop of was dat een of andere aanbieding?

Ga eens bij de Mediamarkt kijken zou ik zeggen!

Ik heb net eens bij een paar winkels gekeken en zag wel een mooie dvd speler die erg goedkoop was. Hij ondersteund alles en heeft de volgende specs

SAMSUNG
DVD-speler
Type: DVD 511
geschikt voor DVD, audio- en video CD
superieure studio beeldkwaliteit
meertalige spraakkeuze en ondertiteling
standaard en breedbeeldweergave
eenvoudig snelzoeksysteem (smooth scan)
optische digitale uitgang
On Screen Display (OSD)
scart-aansluiting
incl. afstandsbediening
afmetingen(BxHxD): 430 x 89 x 280 mm.

Hij kost 499,- Dit is de goedkoopste die ik kon vinden dus ik ben benieuwd wat de addertjes onder het gras zijn.

Waar ik het ook vroeg zei de verkoper altijd dat de beeldkwaliteit bijna altijd gelijk was dus daar zal het addertje wel niet zitten denk ik :slight_smile:

Heeft iemand ervaringen over deze dvd speler?

Deze is te koop bij it’s in de folder op pagina 4 :slight_smile:

Edit:

ik heb al een nadeel gevonden :frowning: Hij is namelijk niet regiovrij

Originally posted by Pyromaniac
[B]

En is die nog steeds te koop bij de kijkshop of was dat een of andere aanbieding? [/B]

Het was toen een aanbieding, maar hij is er nog wel te koop !!

[ul]

• Lenco DVD-speler type 02
  • Artikelnr. 86821
  • Geschikt voor DVD / video CD
  • audio CD en MP3. Ingebouwde Dolby digital AC-3 decoder
  • Breedbeeldweergave, slow motion, titelweergave, zoom.
  • Taalkeuze bij ondertiteling. On-screen display. Niet regio gebonden. Incl. afstandsbediening.
    Adviesprijs: fl. fl 899,00
    fl 549,00
    € 249,13 [/ul]

pffff, en ik draai zoals eerder verteld ook m’n Svcd’s hier op af :slight_smile:

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog_name=MainCatalog&category_name=DVD+spelers&product_id=86821&variant_id=86821

ok dankjewel mrDJ ik weet bijna genoeg maar heb nog 2 vragen:

[ul]
[li]Hoe is de beeldkwaliteit?
[/li][li]speelt die ook cdr/cdrw af?
[/li][/ul]

Ik kijk hier op een Philips Matchline 71 of 72 cm breedbeeld 100 HertZ ( of hoe dat heten m8 :slight_smile: )
en het beeld is perfect ( mijn mening ) op m’n teeveetje, maar hoe het bijv. op een 50 hrz tv eruit ziet durf ik niet te zeggen ???

*Cdr’s speelt i zeer zeker af.

• Hij kan ja ook mp3Z afspelen en die staan op een cdr.
  • " Backups " Ahum… ja, van audio cd’s pakt i ook, dit heb ik voorgisteren nog getest, want bij een kennis pakte de dvdspeler geen enkele gekopieerde audio cd. Dus ik moest ff kijken of i het wel bij mij deed… en jep :slight_smile: Ik wel een andere als hun :slight_smile:

*Cdrw’s heb ik niet geprobeerd, dus durf ik nix over te zeggen.
( gebruik ik zelf eigenlijk ook niet )

Ik ben van mening dat ik me niet eraan verkocht heb :slight_smile:

GrtZZ

Ik heb wel eens vernomen dat van die “nep” DVD spelers de beeldkwaliteit niet kon tippen aan die van een “echt” merk zoals Sony…

Mij werd verteld dat het beeld van merk X goed was, maar als je bijv. een Sony (of een Pioneer etc etc) ernaast zetten dat je wel duidelijk verschil zag.

Of het waar is? Geen flauw idee. Ik heb nog nooit het beeld van een neppert aanschouwt en nooit vergeleken met een “echte”…

Originally posted by Dee-ehn
Ik heb wel eens vernomen dat van die “nep” DVD spelers de beeldkwaliteit niet kon tippen aan die van een “echt” merk zoals Sony…

Mag toch hopen dat dat ding van mij beter beeld geeft dan zo’n ‘goedkoop’ ding :smiley:

Je weet niet wat je mist als je niet weet wat beter is…
Kies gewoon voor jouw budget het beste apparaat en denk er verder niet bij na…daar krijg je dan alleen maar spijt van.

[B]
Mag toch hopen dat dat ding van mij beter beeld geeft dan zo’n ‘goedkoop’ ding :smiley:

[/B]

Nou ja jongens, ik geef hier alleen maar een mening over een product dat relatief wel goedkoop is maar ook vrij veel kan.
Bij m’n schoonouders staat een Sony dvd speler op een Sony Teevee en ik kan echt geen verschil uithalen. Met die DVD kun je verder ook niX mee ( buiten het normale : DVD VCD en audio ).
En die was idd een flink stuk duurder.

Je weet niet wat je mist als je niet weet wat beter is…

Ik heb wat jullie als " beter" beschrijven ook bekeken, maar ik zelf zie geen verschil

Maar als je al ziet dat het zelfde apparaat, alleen maar met een andere " merkbenaming " al een hoop “opschudding” kan veroorzaken… denk ik maar zo : Als ze er een ander naamplaatje op kunnen plakken kun je er ook bijv. Pioneer, Sony, RevoX etc. op kunnen plakken ipv. Proview of Lenco en als Superaanbieding kunnen verkopen… Toch ?

[ul]

• Ook heb ik gekeken naar het budget wat Pyromaniac wil gaan besteden en deze valt binnen dat budget.

• En zelf ben ik zeer tevreden over het bovengenoemde apparaat en wilde hiermee ook alleen maar helpen !

• pfff, ik weet nog goed… vroeger… toen waren de Lenco Draaitafels best gewild bij de DJz in de discotheken, maar dit doet niet ter zake :slight_smile: [/ul]

ps. Zou ik me dan toch wat terughoudender moeten gaan gedragen en niet meer helpen waar ik kan, ondanks dat het een " goedkoper model is " en dat scheinbaar niet iedereen bevalt ??? Het gaat hier toch om het helpen ??

No hard feelings :slight_smile:

GrtZZ mrDJ

Originally posted by Pyromaniac
[B]Ik denk dat ik dan een standalone dvd player ga kopen. Ik weet alleen dat die wel aan de volgende eisen moet voldoen

[li]moet dvd kunnen afspelen
[/li]> [/B]

lijkt me handig:p

maar ik zou voor een revoy gaan een maat van mij heeft zo’n ding hij geeft goed beeld en speelt voor de rest alles waar jij om vraagt af.

Originally posted by mrDJ
ps. Zou ik me dan toch wat terughoudender moeten gaan gedragen en niet meer helpen waar ik kan, ondanks dat het een " goedkoper model is " en dat schijnbaar niet iedereen bevalt ??? Het gaat hier toch om het helpen ??

Dat is nergens voor nodig, maar je moet gewoon ook weer niet te zwaar tillen aan opmerkingen van mij, zeker niet als er smilies gebruikt worden :wink:

Ik geloof zelf voornamelijk in “Alle waar naar z’n geld”. Een duurder produkt zal vaker ook wel beter zijn, is het niet in specificaties dan vaak toch wel in service (dit gaat niet altijd op, maar in veel gevallen wel).

Met een produkt koop je niet alleen het produkt op zich, het tastbare produkt, maar ook een stukje gevoel. Dit gevoel is voor iedereen anders en voor sommige mensen meer waard dan voor een ander. Het gevoel kan te maken hebben met het idee dat je rustig kunt slapen omdat je weet dat er een groot concern achter zit dan voorlopig wel aan de garantiebepalingen kan voldoen, maar wat natuurlijk ook meespeelt voor veel mensen is een stukje status (Iemand die een Mercedes koopt doet dat echt niet alleen omdat het een degelijke auto is, en veel mensen laten bijvoorbeeld een Lada staan omdat ze er niet eens dood mee gezien willen worden). Verder is het nog zo dat wat de een goed vind, de andere absoluut tegen staat (kijk maar naar de discussie AMD vs Intel bijvoorbeeld).

De keuze voor een produkt wordt ingegeven door verschillende factoren. Ik denk dat kwaliteit toch wel de belangrijkste is, maar in zekere zin beperkt wordt door het beschikbare budget. Ook zijn bepaalde eisen van persoon tot persoon verschillend. De een wil per se een regiovrije DVD speler, de ander maakt het niet zoveel uit, zolang deze maar weer wel CD-R kan afspelen. Voor de een is DTS belangrijk, maar voor de ander weer niet omdat de bijbehorende stereo-installatie weer veel te duur is.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat iedereen heeft zijn of haar eigen mening. De bedoeling op dit forum is dat zoveel mogelijk meningen (met argumenten) de revue passeren zodat de persoon die de vraag stelde zelf een zo goed mogelijk afgewogen oordeel kan vellen en zelf kan bepalen wat voor hem of haar belangrijk is en dus welk produkt te kopen.

Ik heb een Mustek DVD player , geschikt voor MP3 , Video CD , Audio CD en DVD. En daar heb ik 450 gulden voor betaald !

Met een simpel truukje regiovrij te krijgen en er zit een ac3 decoder in.

www.mustek.nl voor meer info , de dv300 is het geloof ik. Er is er ook een met karaoke mogelijkheid , maar die is een stuk duurder.

Deze was laatst bij de Karwei in de het assortiment voor 449,-

Originally posted by Mr. Belvedere
Er is er ook een met karaoke mogelijkheid , maar die is een stuk duurder.

Alsof je die zou willen hebben! LOL! :stuck_out_tongue:

Als je echt een goed advies wilt hebben (Sorry, guy’s die van jullie zijn ook zeker goed!), van de professionals. Kijk dan eens bij http://www.rodisc.nl (Rodisc Rotterdam) Zij Kunnen je precies vertellen welke spelers het meest geschikt zijn… Ook trekken ze daar op verzoek gelijk de regiocheck eruit. Wellicht heeft dit te makenmet 't feit dat ze import DVD’s verkopen!?!:stuck_out_tongue:

bij de weg: De goedkoopste DVD speler, die aan al jouw eisen voldoet, heb ik gezien bij Lidl… (chinees ding) 349,- piek…

Mazzl

De lenco DVD is ook bij de wehkamp tekoop voor 499 en is regio vrij, mp3 ,ac3, vcd,svcd ,dvd.
En de kwaliteit is hetzelfde als sony etc etc, Er word toch maar 1 mpg2 standaard gebruikt. Ikzelf heb een Lasonic 2000