SQL database

vbimport

Weet iemand welk programma je nodig hebt om een sql database te maken?

SQL = Structured Query Language

SQL is een taal waarmee je gegevens uit een database kunt opvragen dmv makkelijke (ahum) commando’s…

bijv.

select medewerker.naam
from medewerker.db
where woonplaats=‘amsterdam’

met dit commando zoek je in de medewerker.db (bijv een paradox database) op alle medewerkers die in amterdam wonen…

op bijna alle tiepen soorten merken etc databases kun je wel sql statements uitvoeren… ik zou zo 123 geen db kunnen verzinnen waarmee het niet kan (ben trouwens geen db expert hoor)…

Bedankt, volgens mij snap ik het nu wel.

Originally posted by Dee-ehn
[B]SQL = Structured Query Language

SQL is een taal waarmee je gegevens uit een database kunt opvragen dmv makkelijke (ahum) commando’s…

bijv.

select medewerker.naam
from medewerker.db
where woonplaats=‘amsterdam’

met dit commando zoek je in de medewerker.db (bijv een paradox database) op alle medewerkers die in amterdam wonen…

op bijna alle tiepen soorten merken etc databases kun je wel sql statements uitvoeren… ik zou zo 123 geen db kunnen verzinnen waarmee het niet kan (ben trouwens geen db expert hoor)… [/B]

Waarmee kun je zoiets maken dan?

Een database kun je met bijvoorbeeld Access maken.

de SQL statements zijn een onderdeel van PHP en die kun je op vele websites vinden. Kijk bijv. eens op http://php.pagina.nl

Ehm, SQL staat los van PHP hoor :slight_smile:

voor een SQL database heb je als eerste een databaseprogramma nodig, zijn er meerdere van. Bekenden zijn MySQL (www.mysql.com), PostgreSQL (www.postgresql.org), Oracle (www.oracle.com) en MS SQL Server (www.microsoft.com).

Kijk voor meer informatie op www.sql.org