Spread Spectrum

Dit zag ik in de BIOS van mijn MSI KT266 Pro staan, wat houdt dit in? Hij staat op 0.25%, maar kan hem ook op disabled zetten, wat ie automatisch doet als ik High System Performance aanzet. Maar wat betekent het?

BVD
ZKHbaldo

De electromagnetische straling die elk electronisch apparaat uitzendt wordt hiermee over meerder frequenties gespreid in plaats van een paar frequenties. Hierdoor neemt het totaal uitgezonden vermogen af , zodat het apparaten in de nabijheid minder zal storen.

(FCC Class IDs zijn hiervoor ook in het leven geroepen overigens)

OK, bedankt! Maarehh… uit mijn bios leid ik af dat wanneer ik het uit zet, mijn systeem “sneller” (maar even tussen aanhalingstekens, aangezien het verschil nihil zal zijn) gaat draaien, hoe zit dat? Gaat ie dan minder energie gebruiken in het verspreiden van straling ofzo :confused:

BVD
ZKHbaldo

Originally posted by zkhbaldo
[B]OK, bedankt! Maarehh… uit mijn bios leid ik af dat wanneer ik het uit zet, mijn systeem “sneller” (maar even tussen aanhalingstekens, aangezien het verschil nihil zal zijn) gaat draaien, hoe zit dat? Gaat ie dan minder energie gebruiken in het verspreiden van straling ofzo :confused:

BVD
ZKHbaldo [/B]

Het mobo zal er minder aandacht aan besteden inderdaad.
Lekker laten uitstaan als je geen last van storingen hebt.