Spraakbesturing...hoe ver?

vbimport

ben al tijd nogal geinteresseerd in spraakgestuurde programma’s…heeft 1 van jullie een idee hoe ver ze daar al mee zijn?

wat zijn programma’s die het goed doen?

lijkt me waanzinnig om bijvoorbeeld mp3’s af te kunnen spelen door gewoon iets te roepen…onmogelijk of…?

ben dus benieuwd hoe ver die spraaktechnologie al is ingevoerd, wat je nodig hebt, en, most importantly, of het ook wérkt…

let me know people

thnkz

ONE

Lernhout & Hausppie hebben VoiceExpress en VoiceCommands ontwikkeld. Met deze soort pakketten moet je toch al een eind kunnen komen.

100% succes zal nog niet lukken, je moet jezelf ook wel de juiste manier van spreken aanwennen (niet te snel, consequent en zonder al teveel achtergrondgeluiden).

Ik had Philips Freespeech. Het was wel kut om dat programma te trainen, maar na een uurtje trainen kon je al windows commando’s ermee uitvoeren. Bijv: ‘Startmenu, afsluiten, OK’ en de PC sloot af. Duurde wel 10 keer zo lang als gewoon, maar het werkte. En zo kon je ook de verkenner bedienen, weliswaar veel te langzaam, maar een MP3tje vinden en afspelen zou wel lukken daarmee. Ik ben trouwens blij dat ik het eraf geflikkerd heb, want om nou een beetje dom tegen je PC te gaan praten ging me toch iets te ver. Als hij nou eens terug ging praten…