Spel op USB Stick

vbimport

Hee,

mijn laptop kan geen dvd’s afspelen. Nu heb ik een spel gekocht (Rome: Total War), en ik wil dat op de laptop zetten. Maar hij installeert het niet, omdat ie dus geen dvd’s kan afspelen. Maar zou ik dat spel niet in een andere pc kunnen stoppen en hem dan via een usb-stick op mijn computer kunnen zetten, is dat mogelijk? Zo ja, hoe?

Groeten,
Aron

Je zou een ‘image’ kunnen maken. Die image kun je dan op een USB stick zetten en via die weg op de harde schijf kopieren. Met een Virtual Drive programma zou je dan de image kunnen ‘mounten’ en dan doet de software alsof het een DVD in een DVD speler is.

Je zou eens kunnen zoeken in de Engelstalige forums hier…

[quote=AriAron;2189308]Hee,

mijn laptop kan geen dvd’s afspelen. Nu heb ik een spel gekocht (Rome: Total War), en ik wil dat op de laptop zetten. Maar hij installeert het niet, omdat ie dus geen dvd’s kan afspelen. Maar zou ik dat spel niet in een andere pc kunnen stoppen en hem dan via een usb-stick op mijn computer kunnen zetten, is dat mogelijk? Zo ja, hoe?

Groeten,
Aron[/quote]

Misschien zeg ik iets raars of zo maar, je koopt een spel op DVD terwijl je eigenlijk niet zeker weet of je laptop een DVD kan afspelen? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

En ergens begrijp ik het wel want je gaat misschien wel uit van het feit dat je laptop een DVD kan afspelen, maar je kijkt toch eerst naar de specificaties die nodig zijn en welke je hebt om een spel te spelen alvorens het uit te pakken en proberen te spelen??:disagree:

Maar goed in mijn ogen kan je het beste doen wat Da_Taxman zegt: Proberen ergens een image te maken op een pc en dat op usb zetten. Daarna idd een programmatje downloaden ( gratis ) zoals Deamontools en je image daarin mounten en af proberen te spelen. Denk wel dat je een NO-CD exe file nodig hebt voor zover dat niet in strijd is met van alles en nog wat.

Ow ff update hier zijn de minimum specs van Rome Total War als ik het goed he:

[B] Minimum System Requirements[/B]
[LEFT] English version of Microsoft®[/LEFT]
[LEFT] Windows® 98SE/ME/2000/XPPentium® III 1.0GHz (1000MHz) or Athlon? 1.0GHz (1000MHz) processor or higher[/LEFT]
[LEFT] 256MB RAM[/LEFT]
[LEFT] 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers.[/LEFT]
[LEFT] 2.9GB of uncompressed free hard disk space (plus 500MB for Windows® swap file).[/LEFT]
[LEFT] 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers[/LEFT]
[LEFT] 100% Windows® 98SE/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers[/LEFT]
[LEFT] DirectX® 9.0b (included).[/LEFT]
[LEFT] 1024 x 768 Monitor Resolution.[/LEFT]
[LEFT] 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.[/LEFT]
[LEFT] [/LEFT]
[LEFT] Multiplayer Requirements:[/LEFT]
[LEFT] Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported.[/LEFT]
[LEFT] [I] [/I]Internet play requires broadband connection and latest drivers.[/LEFT]
[LEFT] LAN play requires network interface card and latest drivers[/LEFT]

Dan even wat in het rood staat. Dat is in mijn ogen een beetje tegenstrijdig. Ik zeg niet dat het niet kan maar goed. Er wordt gevraagd om een cd-rom drive maar de benodigde ruimte om te installeren is 2.9 GB Op een CD Rom past ingeveer 700 MB en ik weet dus niet of je 2.9 GB gecomprimeerd krijgt naar 700 MB. Dus OF het is een tikvaut of het is gewoon niet goed neergezet daar.

maar das mijn bescheiden mening

grtz Dunedain

Je kan alle data van die schijf op een USB zetten en op je laptop instaleren. Je kunt het ook op je USB Stick instaleren (als hij daar groot genoeg voor is.) Of je maakt een netwerk tussen die 2 computers en instaleert het via die ene op die andere:-)

[QUOTE=snelstar;2230568]Je kan alle data van die schijf op een USB zetten en op je laptop instaleren. Je kunt het ook op je USB Stick instaleren (als hij daar groot genoeg voor is.) Of je maakt een netwerk tussen die 2 computers en instaleert het via die ene op die andere:-)[/QUOTE]

Helaas werkt dit bij de meeste spellen/programma’s niet omdat bij de installatie in diverse directories bestanden worden geïnstalleerd (niet alleen Program Files, maar ook de Windows directory)…

Je kan het Proberen

Dat doen hondjes ook en heel soms lukt het dan ook lol

grtz Dúnedain

je kunt ook het spel instaleren op een andere pc en dan naar C:\Program files\Rome total war (of zoiets) en die map gewoon kopieëren naar je usb!!

mzzl clanc789

[quote=clanc789;2260032]je kunt ook het spel instaleren op een andere pc en dan naar C:\Program files\Rome total war (of zoiets) en die map gewoon kopieëren naar je usb!!

mzzl clanc789[/quote]

Volgens mij staat hieronder waarom dat waarschijnlijk niet kan.

Quote:
Originally Posted by [B]snelstar[/B]
[I]Je kan alle data van die schijf op een USB zetten en op je laptop instaleren. Je kunt het ook op je USB Stick instaleren (als hij daar groot genoeg voor is.) Of je maakt een netwerk tussen die 2 computers en instaleert het via die ene op die andere:-)[/I]

Helaas werkt dit bij de meeste spellen/programma’s niet omdat bij de installatie in diverse directories bestanden worden geïnstalleerd (niet alleen Program Files, maar ook de Windows directory)…

Omdat er dus bepaalde bestanden ook op de desbetreffende machine moeten staan om het geheel te laten werken.

Dus die optie gaat ook niet werken.

grtz Dúnedain

Alleen als je de pc opnieuw moet opstarten mar je kunt ook gewoon een compressie maken van die CD

Gek gedacht misschien maar als je nu de cd volledig kopieert naar de usb, in je laptop prakt en dan installeert?

Idd GEEN gekke gedachte, alleen KAN het zo zijn de de cd een kopiëerbeveiligng heeft. Dus die moet je zien te omzeilen.

Grtz Dúnedain

[QUOTE=maurice123;2272205]Gek gedacht misschien maar als je nu de cd volledig kopieert naar de usb, in je laptop prakt en dan installeert?[/QUOTE]

Dat zij [U]IK[/U] Slimbo

[QUOTE=snelstar;2273860]Dat zij [U]IK[/U] Slimbo[/QUOTE]

Daar kan je hem ook wat vriendelijker op wijzen denk ik dan…

@ Maurice123: Je idee is goed maar het is misschien handig als je de volgende keer de gehele post leest, dan zie je ook dat snelstar die oplossing al bedacht heeft.

grtz Dúnedain

Je hebt gelijk Sorry maurice