Speedreading? Werkt het nou wel of niet?

vbimport

Ik hoor de laatste tijd die reclame van de LOI.

Bij alle opleidingen/cursussen nu gratis een cursus Speedreading.

Heeft iemand ervaring met Speedreading??

Is het makkelijk te leren … en werkt het ook echt?

Ben wel nieuwsgierig.

Ik heb geen idee, maar weet wel dat er jaren geleden bij Tell Sell ook zo iets te koop is geweest. Een of andere gozer presenteerde daar cursussen om je geheugen te trainen en heel snel door dikke boeken te kunnen lezen. Ik weet niet, het lijkt me toch dat je iets mist als je een lap tekst vluchtig doorleest.

Ik lees sowieso al heel snel, dus geen Speedreading voor mij :wink:

Er zijn wel manieren om sneller te kunnen lezen… en die werken idd redelijk. Je moet er alleen geen wonderen verwachten zoals TellSell dit suggereert. Des te sneller je leest, des te minder tijd je hebt om informatie tot je te nemen (er is gelukkig een “veilige snelheid”).

Ik heb zo’n cursus nog op het HBO gehad. Werkte best leuk, maar was voor serieus gebruik toch een beetje te: je wordt er er snel moe van, je concentratie gaat hard achteruit (even je concentratie weg en je bent al een heel stuk verder) en details vallen snel weg. Mijn persoonlijke conclusie was dat deze technieken handig zijn om grote stukken blaat snel door te werken, maar gedetailleerde beschrijvingen kom je toch op de ouderwetse manier te behandelen: rustig doorlezen.

je kunt ook zelf leren speedreaden. Gewoon steeds fok.nl checken en telkens als eerste een post erop te geven.
Als het niet helemaal nergens op slaat, dus als niemand b00s wordt dat je een fipo bent, dan ben je geslaagd :stuck_out_tongue:

Of je begint met die jeugdboeken. Dan maakt het ook niet veel uit als je kleine details mist.

Plaatjes kijken is geen lezen. :wink:

@iedereen, bedankt voor de reacties.