[Speakers] Welke? [/jpschadde]

Hmmz peepz,

/me en mijn broertje :S zoeken naar vette speakers :slight_smile: Alleen een probleem, ze moeten in ieder geval onder de 100 euro zitten, liefst ver daaronder :smiley:

Nou weet ik dat Creative en Labtec wel OK zijn, maar welke :S ? Ik zou t niet weten heheh. En waar te kopen? Tweakers pricewatch geeft al1 maar prijzen as u know :S Kloteboard hehe :slight_smile:

Hebben jullie een tipje :slight_smile: ? Het geluid moet HARD kunnen en beetje kwaliteit hebben hehe, zo’n Dolby Surround ding vind ik wel kicke.

Alvast bedankt!

Pff je stelt wel veel eisen zeg…

Ik kan je al 1 ding zeggen: voor die prijs krijg je absoluut geen speakers die of goed geluid leveren of hard gaan (laat staan en/en).

Als hij dat echt wil kan ik je maar 1 oplossing adviseren: stevig doorsparen.

klopt, voor een dolby-set met deftige kwaliteit die niet verschrikkelijk gaan kraken/geluid vervormen bij hoger volume ben je flink wat meer kwijt dan 100 EURO.

MS-Tech 5.1 6 Kanal Surround Soundsystem 89,00 €

"t is niet een geweldig ding, maar wel onder je 100 eurootjes.

Bij Bora te koop. (En nou niet zeuren dat dat te ver weg is :slight_smile: )

Originally posted by Mr. Belvedere
Bij Bora te koop. (En nou niet zeuren dat dat te ver weg is :slight_smile: )

[offtopic]
Ver weg? Valt meej, afgelopen week nog 2 maal geweest…

Toevallig was er vandaga een persoon die zulk een setje kocht…
[/offtopic]

Originally posted by Dee-ehn
[B]

[offtopic]
Ver weg? Valt meej, afgelopen week nog 2 maal geweest…

Toevallig was er vandaga een persoon die zulk een setje kocht…
[/offtopic] [/B]

Voor ons misschien niet, maar voor Jp misschien wel ?

Overigens is het bijna HCC dagen en daar staan tig triljoen verschillende merken en soorten speakersets. Misschien is het beter daar eventjes op te wachten ?

Voor ons misschien niet, maar voor Jp misschien wel ?

Ik weet :wink:

Overigens is het bijna HCC dagen en daar staan tig triljoen verschillende merken en soorten speakersets. Misschien is het beter daar eventjes op te wachten ?

Op de HCC zijn speakers idd big business…

ik zag vandaag in de krant een advertentie van de Lidl (supermarkt van bedenkelijke kwaliteit) een 5.1-setje staan voor 59 euro.

Hallo, ik zit zo een beetje met hetzelfde probleem. Ik luister ongelooflijk veel muziek, vooral op de computer. Probleem zijn enkel die boxen in die steun, rotkwaliteit. Als ik even luider durf zetten (spreek ik niet van de buren laten meeluisteren, verre van zelfs) dan is de kwaliteit minstens bedenkelijk. Ik wil dus nieuwe boxen, eventueel nieuwe soundcard. Wat ik nu heb: onboard soundcard en dus die stomme boxen. Vind die soundcard wel goed, als ik mijn stereo der op aan sluit, vind ik het geluid heel goed.

Wat ik wil: nieuwe speakers. Moeten vrij tot heel hard gaan, wil soms door het hele huis kunnen meeluisteren :wink: Kwaliteit? Weet ik niet, ik kan het verschil niet horen tussen een 128 k mp3 en een 192 k, dus zo’n gevoelig oor heb ik niet. Het mag wat kosten, ik geef zelden geld aan iets, dus nu mag het wel eens wat meer zijn. Muziekliefhebbers aller landen, geef mij advies :slight_smile:

Originally posted by dansmug
Muziekliefhebbers aller landen, geef mij advies :slight_smile:

JBL

Complete set

Euh een goed merk? Dat zijn er genoeg!

Mijn persoonlijke favo’s
-JBL
-B&W
-Infinity
-Heco
-Magnat
-Canton

Wat voor model speaker wil je? Zuiltjes? Boekenplank model?
Een 2-weg, 3-weg of nog meer wegen?

Dansmug,
hoor je op de stereo ook geen verschil tussen 128 en 192.
Kan vaak zijn dat de slechte luidsprekers zoveel vervormen dat er geen verschil is (allebei slecht) terwijl over een paar goede boxen er wel een verschil te horen zou zijn.
Een paar luistersessies met de stereo zou ik zeggen