Spam Mail maken

vbimport

Hallo,

Ik ben bezig voor een Radio zender een pagina te bouwen.
Nu is het de bedoeling om een week of maand mail te maken met daarin de laatste nieuwtje van de radio zender.

Nu willen wij deze maken in HTML zodat je je een mooie formgeving krijgt in de e-mail.

Nu heb ik het geprobeerd in Frontpage te doen maar dat komen er op de plaatsen van de foto's krijsje te staan en de achtergrond is verdwenen hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik een mooie spenterende e-mail kan versturen?

Al vast bedankt,

Cord:bow:

Ik zou dreamweaver proberen ! Frontpage sucks.

Als je nog vragen hebt over webbased programmeren (HTML, Java, PHP, ASP, …) zie signature :wink:

Ik kan wel een nieuwsbrief maken en deze op de website plaatsen, en dan vanuit internet explorer versturen als e-mail.

Maar ik geloof dat hier ook pramma’s voor zijn waarin dat mogelijk is zodat ik geen troep krijg op de website.

Gr Cord:bow:

Originally posted by cord
[B]Ik kan wel een nieuwsbrief maken en deze op de website plaatsen, en dan vanuit internet explorer versturen als e-mail.

Maar ik geloof dat hier ook pramma’s voor zijn waarin dat mogelijk is zodat ik geen troep krijg op de website.

Gr Cord:bow: [/B]

Vind jij het leuk als je html based mail krijgt ?

Naja , hiero wat tutorials over hoe te beginnen.

Het gaat erom dat de mensen die de e-mail krijgen een mooi vorm gegeven e-mail krijgen en niet in een platte tekst.

Ik ken mezelf en vele anderen als je een e-mail krijgt in platte tekst dat je snel de neiging heb die weg te gooien.

Het is het zelfde als je een internet pagina maakt in platte tekst, mensen kijken er ff naar maar ze komen niet zo snel meer terug.

En wij willen juist hebben dat de mensen uit belangstelling terug komen naar de site, zodat wij een hoog bezoekers aantal krijgen.

Het is namelijk de bedoeling dat de website in de toekomst geld gaat opbrengen zodat wij de radio zender in de lucht kunnen houden.

Gr Cord :bow:

Kan ook gewoon in Outlook hoor…misschien wat minder spectaculair, maar ik heb er ook een hekel aan als ik een mail krijg die enorm lang moet laden omdat iemand een hele HTML pagina met allemaal afbeeldingen stuurt… (en dan heb ik nog kabel, kun je nagaan hoe arme modemers zich moeten voelen)

Wat je evetueel kunt doen is een nieuwsbrief online zetten en de link doorsturen. Een stap tussenin is de mail sturen en de afbeeldingen online houden, zodat diegenen die toch online zijn de mail keurig zien, maar modemers die uitgelogd zijn alleen de tekst te zien krijgen… (minder charmante oplossing overigens)

Ga je er mee door , maakt het dan een opt-in regeling (mensen schrijven zich in voor jouw nieuwsbrief) en geen opt-out (iedereen krijgt de nieuwsbrief en ze moeten zich afmelden). Dat staat heel wat leuker , en dan krijgen de mensen gewoon waar ze om gevraagd hebben. Dan is HTML based email ook niet meer relevant , want ze vragen het zelf aan (zolang ze weten wat ze krijgen natuurlijk… geen mailtjes van 250kb per stuk).

Originally posted by cord
[B]Ik kan wel een nieuwsbrief maken en deze op de website plaatsen, en dan vanuit internet explorer versturen als e-mail.

Gr Cord:bow: [/B]

Hoe doe je dat dan

Originally posted by wazza20002
[B]

Hoe doe je dat dan [/B]

bij internet explorer 6.0 kan je via file --> Send --> Page By E-mail de complete pagina door sturen zoals die op de website staat.

Ik moet wel zeggen dat ik in mijn mailbox Word als e-mail editor gebruik zodat als ik een e-mail maak de zelfde opties heb als in Word.

Gr Cord :bow:

Thanx