Spaarrekening openen voor 1 jaar oud neefje

vbimport

het schattige jochie verdiend een vet saldo op z’n 18de vandaar dat ik een spaarrekening wil openen voor hem, alleen zie ik door de bomen, het bos niet meer. Dus de vraag is, welke bank brengt het beste rendement?

alvast bedankt :slight_smile:

ik heb een internetspaarrekening bij de Rabobank en daar krijg je 4.3 % rente, SNS bank heeft ook iets soortgelijks geloof ik met 4,75 % rente…

https://www.wellowell.nl/products/prodsavindex_n.html

Daar wordt een vergelijk gegeven…

Ik heb zo’n internetrekening van de postbank (via easy blue). 4.5 % rente ofzo?

Heb zelf via DE bank lopen. (spaarrek)

Maar als je zeker weet dat je geld apart wilt zetten, kan je t beter in een depot zetten voor een X aantal jaar vast… (17 jaar ofzo). Je krijgt dan een hogere rente dan dat je het op een normale spaarrekening zet (waar je het zo vanaf kan halen).

Informeer gewoon ff bij de bank

Neefje kijkt verbaast om zich heen “4,xx % maar?”

Ik kan me herinneren toen ik nog jong was (13 of 14) er speciale spaar mogelijkheden voor kids was, kan me alleen niet meer heugen hoe dat heette :frowning:

maar goed, okie bedankt allemaal :slight_smile:

4,75% via sns internet sparen…is DE rekening met het hoogste rendement…hoger kan niet! punt uit. :stuck_out_tongue:

Vroeger had de Postbank de zilvervloot ja … 10% of zo geloof ik.
Ik heb die nog gehad. Deze is helaas afgeschaft…

Je kunt het altijd nog gaan " beleggen " :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Vroeger had de Postbank de zilvervloot ja … 10% of zo geloof ik.
Ik heb die nog gehad. Deze is helaas afgeschaft…

Hmm volgens mij had ik die ook. En nu je het zegt vraag ik me af waar dat geld gebleven is wat erop stond…

Ik heb trouwens ook nog her en der wat aandelen (in albert heijn vaste klantenfonds) DIt is een fonds met deels aandelen en deels obligaties dus je loopt niet het grote risico van schommelingen in de beurs, maar je kan wel grotere winsten (10 of zelfs 13%) pakken op het geheelbedrag.

Dit is best wel een optie denk ik voor je neefje. Ik heb ze nu denk ik een jaar of drie (hooguit) en tuurlijk, soms zijn ze minder waard, soms meer, maar je krijgt elk jaar voor de meerwaarde die je hebt ‘verdiend’ geloof ik weer nieuwe aandelen. Na een tijdje heb je dus heel veel aandelen, (die weinig in waarde schommelen door die combinatie van aandelen en obligaties). Moet je maar eens vragen bij de ah :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Hmm volgens mij had ik die ook. En nu je het zegt vraag ik me af waar dat geld gebleven is wat erop stond… [/B]

Daar heb je je telefoonrekeningen mee betaald :slight_smile:

ik denk wel dat dat het was, de Zilvervloot ja, jammer dat er geen kinder spaarrekeningen meer bestaan. en bij AH beleggen… ik zal het idee is opperen :slight_smile:

Het geinige jochie maakt een diepe buiging als dank, houd daarbij net stand, spreid zijn mond (waarbij nog maar 2 tanden te zien zijn) en schreeuwt “DADA” ja maar DAT is niet de bedoeling! Gelukkig tilt hij zijn arm half hoog en kronkelt hij met zijn vingers in een wuivend beweging, ZUCHT, wat een opluchting! :slight_smile:

allemaal hartelijk dank, ik denk dat ma, pa & zoon lief er wel uitkomen nu, word dus “De Bank” of misschien toch de SNS, uhm AH misschien? hehe, grapje :slight_smile: ik zal haar dit laten lezen.

groeten van SoulShower

btw, ik had ook zo’n spaarrekening vroeger, maar ben ooit het boekje kwijt geraakt, dus leef ik met je mee, wie weet wat er voor een gigantisch bedrag op staat (nu worden we beiden gek)

Is niet zo erg hoor als je het boekje kwijt bent , je gewoon legitimeren bij de bank en het verhaal uitleggen.

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Hmm volgens mij had ik die ook. En nu je het zegt vraag ik me af waar dat geld gebleven is wat erop stond… [/B]

daar heb je je athlon van gekocht…

Originally posted by xian
[B]

daar heb je je athlon van gekocht…
[/B]

Neej die kocht ik van mijn lopende rekening :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Is niet zo erg hoor als je het boekje kwijt bent , je gewoon legitimeren bij de bank en het verhaal uitleggen.

oh wist ik niet :slight_smile: ffies informeren bij de PB :slight_smile: bedankt voor de tip!

Originally posted by SoulShower
[B]

oh wist ik niet :slight_smile: ffies informeren bij de PB :slight_smile: bedankt voor de tip! [/B]

Wees wel goed voorbereid , waarschijnlijk moet je je goed kunnen legitimeren , misschien o.a. een uittreksel van het geboorteregister , maar dat weet ik niet precies , kun je het beste even bellen met de bank en het probleem voorleggen.

Beleggen is leuk, maar voor een neefje die pas over 15(?) jaar ofzow die rekening mag legen…lijkt me niet echt lachen als je dan 15 jaar hebt “gespaard” de aandelen zijn gezakt als een gek!
:eek:

Kan je denk het beste een klimrenterekening nemen…ieder jaar meer %…oplopend tot 11% ofzow…en totaal geen risico…duurt geloof ik 10 jaar…:stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Beleggen is leuk, maar voor een neefje die pas over 15(?) jaar ofzow die rekening mag legen…lijkt me niet echt lachen als je dan 15 jaar hebt “gespaard” de aandelen zijn gezakt als een gek!
:eek:

Kan je denk het beste een klimrenterekening nemen…ieder jaar meer %…oplopend tot 11% ofzow…en totaal geen risico…duurt geloof ik 10 jaar…:stuck_out_tongue: [/B]

Het punt is dat de aandelenkoersen soms dalen en soms stijgen. Bij AH vaste klantenfonds is het zo dat je zoals ik al zei deels obligaties, en deel echte aandelen hebt. Het punt is nu, dat die obligaties tamelijk waardevast zijn, en de echte aandelen die kelderen soms, en soms schieten ze omhoog. Op zich heb je dus altijd winst (dankzij dus die obligaties). Het fijne is dat zeg maar elke keer je winst die je hebt (geloof ik) wordt omgezet in nieuwe aandelen. Ik zit er nu drie jaar in ongeveer (of vier) en ik heb tot nog toe elk jaar minimaal 10% winst gehaald, zonder iets te doen. De kans is denk ik erg klein dat je echt groot verlies lijdt bij AH…