Soundtroubles?

vbimport

Sja ikke nog maar een keer…en nu ff zeiken over men onboard sound op het MSI KT7 Turbo R mobootje…

Ik kan het volgende wel horen:

-MP3 of stream in winamp
-Sound in sommige games (Hatefull Chris bijv.)
-DVDplayback

Ik kan het volgende niet horen:

-Stream in mediaplayer
-Sound in sommige games (Max Payne bijv.)
-DivXplayback

Dat laatste heb ik zowel in mediaplayer al Tha Playa geprobeert.
Zijn er biosopties waarin ik dit kan regelen of iets dergelijks?
Volgens mij staat alles aan, maar misschien heeft iemand hier verder ervaring mee?

Alhoewel ik dat kaartje ook heb (maar meteen na de aanschaf de onboard sound heb uitgeshakeld) kan ik niet uit ervaring spreken. Maaaarrrrrr ik kan je wel vertellen dat dit niets met de BIOS instellingen te maken heeft. Daar stel je enkel wat standaardpoorten voor je sound in…

Ik denk dat je het eerder in Windows moet zoeken. Kijk eens in het configscherm bij de multimedia opties en bij de volumeregeling.
Verder: installeer een nieuwe versie van DirectX/Direct Media en/of nieuwe drivers voor je kaartje (vast te halen op de VIA site…)…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Alhoewel ik dat kaartje ook heb (maar meteen na de aanschaf de onboard sound heb uitgeshakeld) kan ik niet uit ervaring spreken. Maaaarrrrrr ik kan je wel vertellen dat dit niets met de BIOS instellingen te maken heeft. Daar stel je enkel wat standaardpoorten voor je sound in…

Ik denk dat je het eerder in Windows moet zoeken. Kijk eens in het configscherm bij de multimedia opties en bij de volumeregeling.
Verder: installeer een nieuwe versie van DirectX/Direct Media en/of nieuwe drivers voor je kaartje (vast te halen op de VIA site…)… [/B]

ok geen biossettings…dan kijk ik idd verder in windows…thx! :slight_smile:

Als het zo’n Ensoniq onboard chippie is dan kun je het meestal idd in de bios/setup modificeren. De bedoeling is dat je het beestje een DMA/IRQ en de hele reutemeteut geeft.
Handig is om het zaakje SB compatible te maken en de standaard irq en dma waarden mee te geven van een Soundblaster. IRQ5 of 7 en DMA 1 of 3.

Er moeten drie sounddrivers onder windows zitten , eentje daarvan is de wavemapper als ik me niet vergips.

Als je programma’s gebruik maken van directx , dan kun je met DXDiag de sound automatisch naar deze wavemapper laten gaan.

Programma’s zoals winamp gebruiken meestal de eerste de beste wavemapper die ze tegenkomen , dit kan ook de wavemapper van je modem zijn (als er een microfoon en headphone aansluiting op zit). Dan moet je dit dus even omzetten naar de wavemapper van je geluidskaart.

Thx voor de hulp enzow…hijs tot leven gekomen…speelt ook mijn DivXies en alle games met sound af…

Het enige “kleine” probleem is dat Max Payne eruuuuug traag loopt…terwijl de processor toch 400MHZ sneller is gaan lopen?? :eek: Ik denk zelf dus dat het aan men sound ligt, maar hij schokt heeeel erg onder het lopen…iemand een ideetje?

Welke drivers gebruikt je vga kaart ?

Welke vga kaart is het ?

Waarvan maakt Max Payne gebruik , direct x of een andere manier ? (Glide of OpenGL bijvoorbeeld) ?

Wat voor taken staan er verder nog allemaal te draaien op je pc ?

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Welke drivers gebruikt je vga kaart ?

Welke vga kaart is het ?

Waarvan maakt Max Payne gebruik , direct x of een andere manier ? (Glide of OpenGL bijvoorbeeld) ?

Wat voor taken staan er verder nog allemaal te draaien op je pc ?

[/B]

Tis een Hercules 3DProphet Geforce GTS Pro 64mb kaartje…
Drivers zijn de standaard hercules drivers…
Neem aan MP nog steeds mijn DirectX gebruikt.
Verder draait er weinig…behalve een rc5-koei en een tempmetertje.

Hiervoor deed alles het perfect soepeltjes…maar na de mobo + proc switch van 1gig naar 1,4 doet ie moeilijk…haperig…
lijkt me toch niet dat die hwmonitor voor de vertraging kan zorgen en sja die koei draait altijd mee…

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Tis een Hercules 3DProphet Geforce GTS Pro 64mb kaartje…
Drivers zijn de standaard hercules drivers…
Neem aan MP nog steeds mijn DirectX gebruikt.
Verder draait er weinig…behalve een rc5-koei en een tempmetertje.

Hiervoor deed alles het perfect soepeltjes…maar na de mobo + proc switch van 1gig naar 1,4 doet ie moeilijk…haperig…
lijkt me toch niet dat die hwmonitor voor de vertraging kan zorgen en sja die koei draait altijd mee…
[/B]

Kun je eens proberen hoe het loopt met de Nvidia Detonator drivers ? (www.nvidia.com) Na driverupdate wel opnieuw directx 8.0 installeren.

[B]

Kun je eens proberen hoe het loopt met de Nvidia Detonator drivers ? (www.nvidia.com) Na driverupdate wel opnieuw directx 8.0 installeren.

[/B]

sja ik zal es kijken hoe het loopt met die drivers, maarja beetje vaag dat ik nu ineens andere drivers nodig zou hebben om dat gamepie beetje “vloeibaar” te laten lopen :wink:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

sja ik zal es kijken hoe het loopt met die drivers, maarja beetje vaag dat ik nu ineens andere drivers nodig zou hebben om dat gamepie beetje “vloeibaar” te laten lopen :wink: [/B]

Geef ik gelijk toe , maar ik zou niet zo 1 2 3 een andere oplossing weten. De kans dat het geluid de boosdoener zou zijn is misschien makkelijk te controleren door in het spel het geluid compleet te disablen of in de bios/setup even de geluidskaart volledig weg te halen en kijken hoe het spel dan loopt.

[B]

Geef ik gelijk toe , maar ik zou niet zo 1 2 3 een andere oplossing weten. De kans dat het geluid de boosdoener zou zijn is misschien makkelijk te controleren door in het spel het geluid compleet te disablen of in de bios/setup even de geluidskaart volledig weg te halen en kijken hoe het spel dan loopt.
[/B]

ThX…hmmmm…jij zit echt vollllllll met goeie ideeen heh :wink: :stuck_out_tongue: