Soul Show fans

vbimport

al jaren luister ik naar R&B, Swing etc etc dat is begonnen in de tijd dat de Soul Show op de radio te horen was, nu bestaat het programma niet meer (anders had het net zo populair geweest, daar ben ik zeker van) maar de muziek is natuurlijk niet verdwenen, klik dit om de horen wat voor muziek ik bedoel (sample is zeker de moeite waard :slight_smile:

Mijn vraag is het volgende. Wie heeft er zin & tijd om een site op te zetten wat in het teken staat van de Soul Show, natuurlijk zal het niet gaan over “die goede oude tijd” maar vooral over muziek en vooral de muziek die je in de Soul Show kon verwachten (luister sample) het gaat dus om eventuele ruil op de hoogste kwaliteit (320 kBit) van oa “De Bond van Doorstarters”, Soul Show tunes en eigenlijk alles wat je maar kunt verzinnen over dat programma.

Ik zelf zal een groot deel van de site voor mijn rekening nemen (ontwerp en layout) maar iemand die goed is in programmeren is altijd welkom, het is natuurlijk allemaal op vrijwillegers basis, je moet gewoon liefde voor dit soort muziek hebben en een dosis history, voornamelijk dus de Soul Show van de Tros (Ferry Maat)

alvast bedankt voor de medewerking, of voor het bezoeken van de toekomstige site :slight_smile:

PS, de songs op de sample zijn genomen van de CD “The Lick” een goed alternatief voor Clubtracks!

Bond van doorstarters was ZEEEEER cool!!! :slight_smile:

yeps BVD was altijd iets om naar uit te kijken vooral als je zelf ook mixed :slight_smile: ik mis dit soort muziek enorm, al word ut in nederland steeds meer populair, maar er zijn heel wat artiesten bezig die geen kans maken op een notering net zoals toen in der tijd, nu zitten we opgescheept met Def rymes (of hoe die ook mag heten) en “harde” rap platen die voorbij gaan aan het plezier dat ze eigenlijk zouden moeten hebben (verdienen bakken vol geld en TOCH ogen ze chagrijnig)

jammerlijk weinig reacties op deze topic, de kans van slagen op een dergelijke site is dus niet al te groot :frowning: maarja niet geschoten…

bedankt voor je reactie :slight_smile:

Ja stond altijd klaar om 20.30 met de tapies :slight_smile: Jammer dat ik het meeste (alles eigenlijk) niet meer heb!

je wilt niet weten hoeveel tapes ik heb :slight_smile: en ik heb bij iedere BVD-er :slight_smile: alleen moet ik dat nog naar HDD streamen, maar dat gaat zeker gebeuren met de nieuwe site

S s s s s s s s s s s s s SOUL SHOW TAAAAAAAA

ahum

laat ff weten wanneer het af is :stuck_out_tongue:

Jaaaaaa :stuck_out_tongue: :cool: :slight_smile: dat waren goede tijden (zucht) zat ook altijd al klaar achter m’n cassetedeck met de toetsen al ingedrukt.
Het enige wat ik hoefde te doen was de pauzeknop indrukken en daar ging ie dan :slight_smile:

Ik heb die cd’s van de soulshow nog liggen :wink: met die goede soul en disco nummers erop.

Ik vind dit echt een heel leuk idee en wil je graag helpen met het uploaden cq aanleveren van hele goede disco muziek.

Ik ben een echte disco freak dus muziek genoeg.
(en dan bedoel ik natuurlijk die goede, vette disco classics)
(dus geen Dan Hartman met relight my fire :o )

Nee ik weet nog dat ik dat vette nummer hoorde van Tramaine-Fall down. :slight_smile: :slight_smile: jezus wat klinkt dat nummer lekker zeg :smiley:

Voor degene die hem niet kennen maar wel van dit soort muziek houden zou ik zeggen download hem maar eens.

Mail me maar als je tot iets concreets komt, muziek heb ik voor je
en het idee is gewoon goed.

Muziek sites genoeg, maar een goede disco/soul site is er bijna niet.

see ya

we schelen maar 17 dagen in het voordeel van mij :stuck_out_tongue: hehe

Ik moet hetzelfde hebben gezeten als jou, met m’n lelijke cassettedeck wachtend totdat Maat was uitgesproken om te beginnen met opnemen. later heb ik eigenlijk erg veel opgnomen waarbij ik het niet meer zo belangrijk vond dat het precies getimed moest zijn (dus z’n stem staat nog op veel bandjes hier) ik vind het dood zonde dat ie niet meer te horen is, wie hebben we allemaal gehoord daar (Ferry interviewde) Sister Sledge, The Trammps, Donna Summer, Lionel Richie (toen ie nog populair was) en had daar ook grote lol mee, nu is het allemaal een stuk serieuzer :frowning:

Ik ben blij dat je ook zo enthiosiast bent, want dat maakt het allemaal een stuk makkelijk om iets dergelijks te beginnen.

Trouwens vele zullen Traimane niet kennen, en ik zelf ben vergeten hoe die plaat ook al weer ging :confused: maar ik heb um wel :wink:

ik vind eigenlijk alles van The Gapp Band goed, vooral “Drop The Bomb On Me” en “All Of My Love” ook Denice Williams en Narada Micheal Walder (reach out) maarja ik kan zo wel UREN doorgaan hoor :slight_smile:

bedankt voor je aanbod, we gaan binnenkort beginnen :slight_smile:

uhmp mocht je je afvragen wat dat voor een lelijk database progie is… Rapid File (Dos) oer lelijk maar goed te gebruiken.

Ik heb daarin zo’n 8000 tracks staan van voornamelijk de Soul Show (veel dubbel natuurlijk)

Oja, enne James Ingram & Micheal McDonald / Ya Mo B There (de remix, NIET de gewone versie) een van de beste mixen die ik gehoord heb

nou ik kon het TOCH niet laten :slight_smile:

ik heb de mp3 van M.McDonald & J.Ingram ffies op de server gedumpt : download um hier en geniet :slight_smile:

Trouwens ikke grote fan van George Duke / Reach Out… HEEL hard zetten en genieten, ook ERG goed, dikke aanrader. El Debarge / You Wear It Will… nougoed zoals ik al zei, ik kan nog uren doorgaan :slight_smile:

Jaaaaa dat is ook zo’n goed nummer loek ik heb hem maar even gedownload thankx :wink:

Je hoort niet zo heel veel danceclassix meer op de radio (afgezien van het radioprogramma van Cornee Kleyn)

Maar ik heb een site gevonden die echt heel goed is en waarbij je dus naar echte discoclassix kunt luisteren.

Via winamp heb ik nu een stuk of 20 radiostations in mijn favorieten zitten (met alleen originele discoclassix radiostations) die ik ook via winamp kan opstarten.

Kijk maar eens op: http://www.live365.com/home/index.live

Degene die ik momenteel in mijn favorieten heb doen me echt weer denken aan de soulshow, zulke goede en lekkere muziek is het.

Het voordeel is ook dat als je het nummer beluisterd er ook niet beeld komt te staan wie de uitvoerende artiest is en wat de titel is.
Je begrijpt het al (downloaden dan :)) op deze manier kom je snel aan je muziek.

Nog even over die site, mocht je het serieus doorzetten heb ik uiteraard belangstelling om je ermee te helpen.
Maar goed dat hoor ik dan wel van je ok ?

see ya

np :slight_smile: ik ga het zeker starten alleen zit ik nog te bedenken hoe het in elkaar geflanst moet worden.

Ik dacht aan :

1 - een goede forum
2 - Muziek van de Soul Show (dus besprekingen van oude nummbers die niet echt bekend zijn
3 - Collectors items (Disco Action Top 20 lijsten, unieke tunes etc)
4 - Natuurlijk meerdere FTP servers (hoe meer leden…)
5 - Besprekingen over de nieuwste releases (hip-hop, R&B, Swing etc)
6 - EN Eigen gemaakte mixen (dus de BVD is nie dood :))

Als ik start dan zal ik je jullie informeren, natuurlijk is alle hulp nodig om er zeker van te zijn dat dit lukt.

Alvast bedankt!

PS, ik heb trouwens je raad opgevolgd en wat muziek beluisterd, alleen is ut jammer dat de kwaliteit zo slecht is, anders had ik ut ffies gestreamed :stuck_out_tongue: bedankt voor de link (staat nu ook in me favo’s)

Kwaliteit is inderdaad niet zo goed maar ach het is om aan te horen en zoals ik al zei zie je wie de uitvoerende artiest is en hoe het nummer heet via morpheus kan ik dan wel een goede kwaliteit downen.

Je kunt trouwens een snelkoppeling maken met een live365 icoontje op je desktop zodat je niet steeds je browser hoeft op te starten.

Ik kreeg daar een keer een mailtje over en heb het proggie geinstalleerd.
(moet je maar even op hun site zoeken)

see ya :slight_smile:

Een soortgelijke site over de Soul show bestaat al op

http://www.xs4all.nl/~amm/pagina.htm

Neem met hun eens contact op.

idd kwaliteit is in dit geval n.v.t. :slight_smile: bedankt voor de link, ikke ffies uitzoeken hoe je precies zo’n snelkoppeling maakt.

en Dark Angel, het klopt dat er al een “Soul Show” site bestaat, ik heb met een van hun contact gehad maar ik kreeg pas 3 weken later een berichtje terug, de site word amper vernieuwd wat ik zonde vind want ik had er graag aan mee willen werken, maar het kan natuurlijk niet van 1 kant komen (voorbeeldje) terwijl “Maat in de middag” al MAANDEN niet meer te horen is.

Dat mag/zal zeker niet gebeuren bij de site die ondermeer door mij word opgezet, das een belofte :slight_smile:

Ik heb dat proggie gevonden waarmee je een snelkoppeling kunt maken.(had hem nog bewaard :))

Mocht je hem nog nodig hebben dan hoor ik het wel.

Ik heb hem voor je net als dat andere :wink:

BVD…is dat ook nie van Ben Liebrand enzo…:stuck_out_tongue:

Daar heb ik nog aardig wat Ben Liebrand GrandMixes vanaf 1980 ofzoiets…:wink:
op MP3 btw…

ah graag mu_zik :slight_smile: me mail is : loek@chello.nl

Alvast bedankt… en ook voor dat “andere” :wink: heb je misschien ICQ ? want als je ideeen heb dan hoor ik die graag :slight_smile:

even een update, ik ben nog bezig om alles op een rij te zetten voor o.a. de site, struikelblok is toch wel de webspace, ik dacht dat nbci wel genoeg ruimte had, dit ivm al de mp3’s die gedownload kunnen worden (ik persoonlijk moet heel wat cassettebandjes streamen op me SB Live) of gewoon wat ftp servers opzetten waar andere “freaks” ook kunnen up/downloaden. het begint vaak bij het idee, uitvoerig is eigenlijk het probleem niet.

Headless, Ben Liebrand was in z’n begin jaren erg goed, 's nachts vanaf 2 tot 3 uur op vrijdag weet ik me te herinneren zond Veronica “In The Mix” uit ook de jaarmixen waren goed (minder maar toch wel goed) ik vind alleen de remixes die hij heeft gemaakt een STUK minder, ik kan me ook geen nummer herinneren die erop verbeterd is en ik heb ze nagenoeg allemaal wel gehoord en toen nog opgenomen. Als je “In The Mix” heb dan is dat zeker intresant :slight_smile: ik heb de jaarmixen vanaf 88 ofzo (toen begon ie dacht ik)
Wat ik wel een leuke remix vond was Michael Jackson (Bad) op de muziek van M.A.R.R.S. (Pump Up The Volume) maar das een van de weinige :slight_smile: