Sort of probs met een geforce 2 gts ddr (porbs met donkerheid)

vbimport

Als ik wil gaan gamen of een film kijken op mijn pc, dan is alles vrij donker. Met de instellingen klooien van mn monitor heeft geen zin, want daar staat alles al op zn lichtst. Als ik gewoon in windows bezig ben heb ik ook geen probs, dan is het beeld licht genoeg.

Ik draai een res van 1024X768 @ refresh rate van 60:/ hoger kan mn monitor niet aan @ die res.

Als ik de kleurinstellingen verander in windows , dan zijn de games wel iets lichter (ook niet ideaal!) maar dan wordt alles in windows zelf te licht. Weet iemand of hier een oplossing voor is ofzo? Proggie dat de instellingen optimaliseerd?

bvd
PP

Volgens mij kun je in de advanced settings (of met de Nvidia tools) de directx en opengl kleurencombinaties , helderheid en contrast apart aanpassen. Misschien dat dat helpt ?

Originally posted by Mr. Belvedere
Volgens mij kun je in de advanced settings (of met de Nvidia tools) de directx en opengl kleurencombinaties , helderheid en contrast apart aanpassen. Misschien dat dat helpt ?

Euh ja bij een 3DFX werkt dit, maar ik weet niet zeker of dit bij een NVidia ook werkt (waarschijnlijk wel).

Anders is wellicht een 3rd party programma hiervoor een oplossing.
Biedt Powerstrip niet zulke faciliteiten?

Originally posted by Dee-ehn
Biedt Powerstrip niet zulke faciliteiten?

Niet van die lelijke woorden he !?

Nvidia tools kon dat vroeger wel… met zo’n plaatje met een bloem of meid in jurkje of zo om de resultaten te laten zien.

heb ik dus gedaan, maar dan wordt windows te licht heel wazig allemaal:S

Met Tvtool (www.tvtool.de) kun je in ieder geval je kleur/helderheid instelling voor het tv kijken instellen. Dit kun je ook nog eens een keer doen met bijvoorbeeld Windvd. In games kun je ook vaak de helderheid instellen…

:smiley:

Of gewoon 3Deep installeren… (zat voorheen ook standaard bij Hercules kaarten)

Avé…
PGN/iNERTiA

ik heb een geforce2 mx/mx 400 van asus en mijn beeld is ook altijd vernacheld en krijg hem ook niet goed hebben jullie al een oplossing gevonden ?

ok, 3deep werkte niet al te goed, heb nu powertools erop staan, ben er niet helemaal tevreden over maar het is beter als niets. Mn games zijn nu wel wat beter, maar nog steeds niet ideaal.

tnx

Bij de ASUS AGP-V770 GTS kun je dit aanpassen door:

Beeldscherm --> Instellingen --> Geavanceerd --> Color --> D3d/Game

Hier moet je dan de Brightness en/of de Gamma wijzigen.

Ik hoop dat je hier mee geholpen bent.