Sony onderkent technische problemen met PlayStation 2

vbimport

Geplaatst op: 16 maart 2000, 223uur

Bezitters Sony’s nieuwe PlayStation melden problemen met geheugenkaarten en DVD. Van een terugname is geen sprake.
http://www.sony.com/ ontkent dat het PlayStations gaat terugroepen. Dit gerucht circuleert op diverse PlayStation-sites naar aanleiding van klachten van gebruikers. Het zou gaan om slecht functionerende 8MB geheugenkaarten en om geluidsproblemen met DVD Video.

Het is nog niet duidelijk wat de exacte aard van de problemen is, die in ieder geval in combinatie met de game Ridge Racer V optreden. Sony zegt de gegevens nog te verzamelen. Hierna moet duidelijk worden of het een hardwareprobleem betreft.

Exportverbod
De Japanse overheid beschouwt de nieuwe spelconsole als een product waarop strenge exportregels van toepassing zijn. Dit is ingegeven door het feit dat de PlayStation 2 geavanceerde technologie herbergt, zoals sterke encryptie.

Eén exemplaar kan probleemloos door de douane worden gesluisd, bij meerdere exemplaren moet officieel toestemming worden gekregen. De overheidsmaatregelen vloeien voort uit het Akkoord van Wassenaar van 1994. Tegen de tijd dat Sony haar spelconsole naar de VS en Europa exporteert, zal ze ongetwijfeld een vergunning hiervoor hebben bemachtigd, zo is de verwachting.

Internetbank van Sony
Sony wil volgend jaar een internetbank beginnen, zo maakte het Japanse concern bekend. Binnen vijf jaar wil Sony 9,3 miljard dollar aan stortingen hebben binnengehaald van individuele klanten. De bank zal alleen online bestaan en zal leningen verschaffen en diensten bieden om online winkelen te vergemakkelijken.

dus nog even wachten voor dat die
hier uit komt kan ik verlopig
nog wel even voort met mijn psx
moet ook want die nieuwe kunnen we in de eerste
jaren toch nog geen copy>s van maken

grtz mil mil mil mil

geen copies maken de eerste jaren vergeet het maar.Als de PS2 juist uitkomt ga ik direct al een spel kopieren!
Al wat je nodig hebt is een DVD writer
en de games zullen al zoals de psx na 1 week kunnen gecrackt worden.
de DC daren tegen is veel beter die hebben ze nog altijd niet kunnen cracken.

De ps2 laat je nu zelf instaat om regio 1 dvd’s af te spelen, maar sony gaat nu een patch ervoor uitbrengen, zodat dit niet meer lukt. Maar hoogst waarschijnlijk zal niemand die patch willen hebben, tenzij dat ze dat in een hardware upgrade doen, zonder er kennis van te geven, maar dan is het te laat, en heb je het zitten

Volgens mij kan alles wat met cd’s werkt uiteindelijk toch gekraakt en gekopieerd worden.

En zo niet, dan komt er altijd wel een hardwarematige oplossing voor.

Gelukkig maar…

weet iemand al of je net als bij de psx
een chip in moet bouwen
in die nieuwe P2
voordat je een copy kan draaien
ik zelf denk dat het niet zo makkelijk is
het zelfde geld voor het kopieren
welke software zal je daar voor nodig
hebben en welke dvd staandaard
er zijn er namelijk wel een paar
en welke DVD writer je nodig hebt
die deze software ondersteund