Sony ericson Xperia X1 blokkering

vbimport

Hallo,

Ik had mijn telefoon aan me ex uitgeleend. Nu heb ik mijn telefoon weer terug maar nu staat er een toestelblokkering op. En hij wilt me het wachtwoord niet geven.
Hoe kan ik hem van de blokkering af halen?

Alvast Bedankt.

Er zijn een aantal opties.

-Je kan het je ex nog eens lief vragen.
-Of vragen waarom hij dat gedaan heeft.

Dan de vraag of je toestel geblokkeerd is of je simkaart?

Als het je simkaart is, heb je als het goed is bij je simkaart een zogenaamde PUK ( Personal Unblocking Key) code gekregen. Dat houd in wezen in dat als je je pincode 3 maal verkeerd intoetst je simkaart geblocked wordt. Die blokkering kan je opheffen door het invoeren van je PUKcode.

Om te testen of je toestel of je sim geblokkeerd is neem je gewoon je simkaart uit je Sony en doe je hem in een andere telefoon ( van dezelfde provider of een simlockvrije) en probeert het. Mocht je sim geblokkeerd zijn, dan krijg je dat daar ook te zien. Dan is het een kwestie van je PUKcode invoeren en je pincode opnieuw instellen Dan zet je hem terug in je Sony en als het goed is moet het dan werken.

Je PUKcode kan je (als je hem niet gekregen hebt bij je simkaart) opvragen bij je provider. LET WEL OP sommige providers brengen je daar een substantieel bedrag voor in rekening.

Volgende waarschuwing!! Als je je pukcode 10 keer verkeerd intoetst ( of de verkeerde PUKcode intoetst) wordt je sim geblokkeerd en moet je een nieuwe aanvragen bij je provider. Wat uiteraard ook weer de nodige kosten met zich meebrengt.

Als het dan nog niet lukt kan je je toestel wegbrengen naar de winkel waar hij vandaan komt en kijken of ze daar de lock er vanaf kunnen halen. Je bent hem dan wel een paar dagen/weken kwijt waarschijnlijk.

Dat is wat ik er van weet en of kan vertellen. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes.

grtz Dunedain

Ik heb ook nog een oplossing alleen deze gaat geld kosten. Je kunt naar de telefoonwinkel gaan en hem simlock vrij maken. Dit kost in schalkwijk(zuid-Haarlem) €10,00 maar weet niet hoeveel de telefoon winkel bij jouw in de buurt ervoor rekend.

Graag gedaan.
Vijfhuizennaar

Sorry vergeten de vorrige oplossing werkt alleen bij telefoons die sim lock geblokkeerd zijn. en door dit te doen kan je een sim van een andere provider erin doen.

Sorry, en dat van dat puck verhaal klopt.

[QUOTE=vijfhuizennaar;2541838]Ik heb ook nog een oplossing alleen deze gaat geld kosten. Je kunt naar de telefoonwinkel gaan en hem simlock vrij maken. Dit kost in schalkwijk(zuid-Haarlem) €10,00 maar weet niet hoeveel de telefoon winkel bij jouw in de buurt ervoor rekend.

Graag gedaan.
Vijfhuizennaar[/QUOTE]

€10,- ? das niet veel. Ik weet uit eigen ervaring dat een provider niet voor €10,- je telefoon zo maar Simlock vrij maakt. Het gaat wel maar dan moet je abo al een hele periode lopen ( ik geloof minimaal 3/4 van de tijd of meer zelfs. Eerder kost je (veel) meer geld. Als ik goed ben geinformeerd dan betaal je de rest van je uitstaande abo in één keer plus het simlockvrij maken.

De enige manier om dit te laten doen is bij een andere winkel dan van de provider. En ik weet niet of dat dat wettelijk gezien toegestaan is. Maar daar kan ik me in vergissen

grtz Dúnedain

Het is in een winkelcentrum ik denk niet dat de verhuurder ilegale activiteiten toestaat in zijn winkelcentrum.Sterker nog volgens mij is de verhuurder de gemeente Haarlem en die staan illegale activiteiten zeker niet toe. De enige reden waarom het zoveel geld kost is omdat het telecom bedrijf nu winst misloopt. Je betaald alles in 1 keer dan heeft hij dat geld de volgende maand niet meer. Dusss… moet jij bij lappen(betalen). En ook al is het illegaal who cares??? als ik op jouw computer kijk staat er vast ook wel iets illegaals.(onbewust of bewust)