Sony crx100e firmware upgrade

vbimport

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik mijn Sony CRX100E CD-RW moet flashen? En waar kan ik zien waar hij zit, hiermee bedoel ik: Primairy Master
Primairy Slave
Secondairy Master
Secondairy Slave,
Ik weet dat ie in een van die vier moet zitten, maar waar kan ik dit zien??

Alvast bedankt,

Copyman!

Ik weet niet precies hoe je moet flashen, maar ik weet wel hoe je kan zien waar hij zit. Als je je pc opstart kun je het zien. Hij zegt dan iets van detecting primairy slave, enz.

Waarschijnlijk zit je brander op secundairy master. Ook kun je het zien door in je BIOS te kijken…

Over flashen weet ik alleen dat je voorzichtig moet zijn.

Thanx Gamefreak_cd_copy…

Copyman!

Het flashen van je brander doe je doormiddel van een nieuwe firmware update te downloaden bij sony en dan dat protje draaien en resetten en klaar is kees…

Zo simpel is dat nog niet! Je moet het in real DOS-mode uitvoeren en dan zelf het juiste commando uitvoeren, het is dus geen zelfsturend proces. Ikzelf kon zowel in het BIOS als in het opstartscherm niet vinden welke van de 2 cdromspelers de brander was, dus toen heb ik de gok genomen en uiteindelijk bleek dat goed te gaan. Maar de software zelf waarschuwt voor het eventueel “total loss” raken van je brander als je het fout doet, maar ik weet niet of het zo’n vaart zal lopen. Succes ermee.

Ik zal mijn best doen…

Copyman!