Sommige mensen

vbimport

Vanavond om 11 uur loop ik samen met me girl van haar huis naar de bushalte toe. Tis een wandeling van ongeveer 3 minuten langs een grote, drukke, doorgaande weg. Op het voetpad staan 3 jongens te schreeuwen en te doen als gekken. Nouja, zal wel waar zijn… gewoon erlangs lopen he? :cool:
Iig we lopen erlangs (met onze rugzakjes om)… ENNUH LUI?? GAAN JULLIE KAMPEREN??? Dus zeg ik vrolijk terug, jahoor, lekker gezellig. Ze lachen wat en we lopen door. Niets aan de hand lijkt me zo. Nouja het viel me op dat er wat lege bierflessen lagen en dat ze allemaal aan het zuipen waren, maarja… whatever.
We zijn net een seconde of 10 a 15 van ze verwijderd of ik kijk eens achterom aangezien er een quad langs me reed (in de richting van die hanggroep dus). Zie ik net dat 1 van die jongens (wie het was weet ik niet) een nieuwe, volle, fles bier naar mij en me vriendin toeslingert en ons (GELUKKIG) net mist (maar een boom raakt). Nou toen schrok ik toch wel ff (moet er niet aan denken dat me girl dat ding tegen de kop had gekregen, dan had ik niet voormezelf ingestaan!).
Ik had zoiets van laten we maar doorlopen, want ze waren al aan het schreeuwen en ondertussentijd waren er een man of 10 bijgekomen (vraag me niet waar die opeens allemaal vandaan kwamen). Hoor ik 5 sec later weer een fles kapot vallen. Gelukkig was deze een 5m van ons af, maar toch!
Toen we levend bij de bushalte aangekwamen zijn kwam gelukkig snel de bus zodat we daar weg konden… maareuh ik moet zeggen dat ik nog steeds kwaad ben en ook wel geschrokken ben… ik bedoel… als je dat overkomt (zinloze geweldpleging), wat moet je dan doen? Ok we zijn er goed vanaf gekomen, maar het had niet veel gescheeld!

Zou contact met de politie opnemen verstandig zijn? Het schijnt dat die groep 's avonds vaker buiten hangt (weliswaar op een andere plek maargoed) en mensen lastig valt, maar daar heb ik niets aan. Ennuh ik heb er ook weinig intresse in dat ze stax mij moeten hebben omdat ik heb “aangegeven” wegens geweldpleging ofzow…

Iemand die hiermee ervaring heeft? (ps ik heb zelf wel wat ervaring met dit soort zaken, maar ik ben nu toch wel zo erg kwaad dat ik die lui gewoon gepakt wil zien worden… kan me toch niet alles laten gevallen???)…

Iig moge het duidelijk zijn dat de maatschappij totaal de verkeerde kant opgaat :frowning:
Wat mij betreft mochten ze die lui vogelvrij verklaren!

Je kunt de politie altijd tippen dat een groep jouw een onveilig gevoel in de buurt geeft. Als niemand klaagt zullen ze er helemaal niets aan doen en misschien zijn er wel meer mensen die geklaagd hebben en ben jij net diegene de ze voldoende aanleiding geeft om actie te ondernemen.

In verschillende gemeenten heb je speciale politiemensen die zich op de jeugd richten (ooit een keer op TV gezien in documentaire), deze proberen dan op een ‘normale’ de groep te laten inzien dat het ook anders kan.

Het lijkt me inderdaad geen prettig gevoel als je dan zo over straat loopt en met 2 man tegen een groep van 10+ doe je ook zo weinig, dan kun je beter rustig doorlopen en de boel negeren…zo lang als dat gaat.

Wat een kutstreek is dat zeg!

Ik zou me er ook niet lekker bij voelen!
Misschien is het wel een goed idee om het iig effe bij de politie te melden, als ze dit soort dingen vaker doen zal je vast niet de enige zijn die daarvoor naar het bureau is gekomen, en zal er op een gegeven moment ook wel iets aan worden gedaan!

Al opgevallen dat je jezelf moet beschermen met een wapen, word althans hier met een banner gepromoot… Alleen geloof ik daar niet in (waar is het einde dan?)

Als het buurtbewonders zijn, zou ik als ik jou was, een paar van die jongens aanspreken op het moment dat ze nuchter zijn (dus niet als ze bij elkaar staan, anders worden ze alsnog opstandig)

Je weet het niet meer met deze tijd, vroeger kon je de leider te grazen nemen en werden z’n “vriendjes” toch wat meer terughoudend. Dat is tegenwoordig niet meer, dikke kans dat je het ziekenhuis word ingeschopt, dan maar omlopen lijkt me (duurt wat langer dan 3 minuten maar dan kan je alles nog navertellen zonder pijnstillers)

Ben niet zo gek op Politie, ze komen vaak veel te laat of doen pas iets wanneer het te laat is… Vroeger (das wel heel lang geleden hoor) hadden we hier knokploegen, dan was het simpel, als je probs had, dan belde je er een paar op en voor je het weet staat je straat vol met je “eigen” vriendjes.

Sterkte!

Ik zou het toch melden bij de politie. Als ze dit vaker horen, zullen ze misschien wat vaker langs bekende punten rijden waar vaak over geklaagd is.

Als jij hun nix vertelt, zullen ze het misschien wel nooit te weten komen.

Dit zou ik toch ook wel ff melden hoor. Gelukkig dat ze niemand hebben geraakt, maar ze konden jullie even goed wel geraakt hebben. Ze kunnen dat in het vervolg nog doen hé, dus ja…
Dit is echt gedrag dat niet kan volgens mij!!

Het is wel verstandig om bij de politie een melding te doen dat die groep daar savonds/snachts rondhangt. de politie kan dan een wijk agent of jongeren werk als ze die in die plaats hebben in schakelen om het probleem op te lossen meestal is dit zeer moeilijk want als ze van deze plek worden af gestoten gaan ze gewoon naar de volgende hoek en hebben dan de volgende mensen er last van. De groep wil namelijk een vaste plek waar ze kunnen hangen sommige gemeentes zorgen voor deze hang plekken, zoals waar ik woon. Maar sommige gemeentes kunnen er zo moeilijk omdoen en jongeren blijven dan de buurt maar tot last dus best moeilijk probleem om op te lossen maar als ik jouw was zou ik zeker wel even een melding bij de politie doen

Van zulke verhalen krijg ik altijd de neiging op te roepen om met z’n allen zulke gasten aan te pakken (Alle CD Freaks naar Dee-ehn !) zodat ze eens voelen wat ze bij een ander doen…

Originally posted by DoMiN8ToR
…zodat ze eens voelen wat ze bij een ander doen…

Geweld is nooit een oplossing… :wink:

een tijdje gevangenis, is gelijk een gedeelte van je leven verneukt! (geen baan krijgen etc.)

wat een eikels gooien ze een vol bierflesje terwijl vele arme mensen zich geen bier kunnen veroorloven. Wat een verspilling van het goddelijke brouwsel.

misschien moet je eens op de banner bovenaan deze site klikken en wat spulletjes bestellen.

naar de politie heeft totaal geen nut, en aangezien jij zegt dat ze daar vaker rondhangen, neem ik aan dat mensen al vaker naar de politie zijn gegaan, maar die lafbekken van de politie zullen daar echt niets aan doen hoor. Die zouden jou juist oppakken als je bijv was omgedraaid en een van die sukkels op de bek had geslagen. En aangezien hun met z`n tienen waren durven een paar politie agenten daar ook echt niet op af te stappen.

het enige wat je kunt doen is de volgende keer zelf een bierflesje meenemen, alleen vul je deze met benzine en een stukje stof, ooh ja niet vergeten om het stof aan te steken voor je gooit :slight_smile:

tja, maar dat soort dingen krijg je in het donker. Aangeschoten idioten in groepjes zijn gevaarlijk. Doet me denken aan de bushalte in Nyswiller. Als die school daar uit heeft(VMBO), wi je ook niet langs die 20 man fietsen die daar op de bus staan te wachten, want dan heb je een probleem…op klaarlichte dag nog wel. En daar is al tig keer over geklaagd en aangifte van gedaan. Maar het helpt voor geen zak. Gelukkig hebben die idioten daar om een andere tijd uit als mij, maar toch moet ik minimaal 1 keer per maand langs zo’n groepje:(

Misschien toch beter om de volgende keer een boksbeugel of een busje pepperspray mee te nemen. Want als het uit zelfverdediging is mag je vrijwel alles:D.

R0bby,

Ik ken de plaats die je bedoeld, echt heeeel fijn, heb er ook al een paar keer zeik gehad, het ergste is dat je ze nooit alleen tegen komet, ik weet het, we gaan met iedereen op dit forum eens een keer langs bij al deze plaatsen, ok?

Odin Supreme :cool:

Rip their heads off?

Originally posted by R0bby
Misschien toch beter om de volgende keer een boksbeugel of een busje pepperspray mee te nemen. Want als het uit zelfverdediging is mag je vrijwel alles:D.

Niet helemaal waar…tis Amerika niet :wink:

Te koop zgan UZI.
Wie ??

Originally posted by iammadaboutwarez
Te koop zgan UZI.
Wie ??

Voor dit soort zaken hebben we een vraag en aanbod forum he :stuck_out_tongue:

Maareuh ff serieus… heb het ff bij de politie gemeld. Of het nut heeft? Kweetniet… maareuh het kan geen kwaad…

R0bby wat je zegt geld hier niet in nederland je mag je zelf aleen verdedigen met een gelijk wapen als je echt in een hoek zit en geen kant uit ken meer,Volgens(teslappen in mijn ogen)wet moet je zelfs als een inbreker in je huis staat je eigen huis uit gaan en de politie bellen(lol zie dat echt niet gebeuren als dat hier in huis zou zijn)…

en Om niet offtopic teraken ik geef Dee-hee groot gelijk dat ie gewoon is door gelopen zonder op de provocatie tezijn in gegaan…je zou wel bij de politie kunnen gaan zeggen dat je daar door die groep ben lastig gevallen maar verder geen aangifte van doen omdat A : het niet opschiet en B : als er mensen uit die groep worden op gepakt krijgen ze je adres ook nog.

Ik hoop niet voor je dat je vaak langs die plek/buurt moet lopen.
En anders wil deze ouwe haageneez wel even langs komen :wink: