Solicitatie bij IT-bedrijf

vbimport

Ik hoop dat jullie me een antwoord hierop kunnen geven want goed advies is altijd mooi meegenomen.

Hey Studiodubio,

Ik heb dat ook gehad. Het is op zich wel lastig, want je moet die tests binnen een bepaalde tijd maken. Dat is soms wel moeilijk. Ik kan je aanraden om het boek te lezen van Drs. Jack J. R. van Minder - Alles over psychologische tests (ISBN 90-204-5713-6). Hierin staat welke tests er gebruikt worden en je hebt voorbeeldopgaven, zodat je kan oefenen. Kijk ook eens op deze site van Cap Gemini Ernst & Young:

http://www.nl.cgey.com/yp/testen/

Krijg je een beetje een indruk. Is wel een leuke test, maar wel heel erg simpel. Wat ook wel heel belangrijk is, is dat je goed uitgerust bent. Dus ga extra vroeg slapen de dag voor je test. Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes.

hey, thnx voor het links en het boek. Maar hoe zit het nu met die testen? Ze zeggen dat de uislag meteen bekend wordt gemaakt. Maar wat is de kans dat je aangenomen wordt? Of wordt er ook naar andere kwaliteiten gekeken als je de test niet helemaal goed hebt gemaakt?

Je krijgt inderdaad meteen je uitslag te horen. Maar hoe het verder verloopt na de uitslag is verschillend bij ieder bedrijf. Bij mij was het zo dat je minimaal 70% van de vragen goed moest hebben. Dan gingen ze nog wel met je door, maar dan zat je in het grijze gebied. Vervolgens kregen we een case die je moest maken en daarna nog een psychologisch gesprek. Maar dit is bij ieder bedrijf anders.

Als je die tests niet goed maakt, dan is het spijtig, maar dan mag je naar huis. Wat de kans is dat je aangenomen wordt, durf ik niet te zeggen. Dit hangt helemaal van jezelf af.