Softwarepiraterij

vbimport

Is een hoge prijs een reden om software niet tekopen, maar te kopieren? Bijna 97 procent van respodenten van de enquete denkt dat hoge prijzen softwarepiraterij stimuleert. Aurelia van den Berg van Microsoft:"in november 98 heeft het nipo in opdracht van de BSA onderzoek gedaan naar de houding van de nederlander tov illegale software. Hieruit kwam niet naar voren dat er meer wordt gekopieerd omdat de prijs van de software te hoog is. Slechts 5% gaf als reden dat de prijzen te hoog zijn.
Heeft een bedrijf als Davilex, dat niet meer dan vijftig gulden voor software vraagt, last van softwarepiraterij? Davilex:"De prijs is niet de enige bepalende factor. Davilex heeft wel degelijk last van piraterij. De gebruiker van illegale software dient zich ervan bewust te zijn dat het gebruik van illegale software eerder prijsopdrijvend dan prijsverlagend zal werken. Ook CD&E meent dat de prijs niet de hoofdoorzaak is van illegale software."Als software de helft goedkoper zou zijn, bleef het argument hetzelfde. Het is een mentaliteitskwestie. Gezamelijk moeten we daar iets aan doen. Wij zien bij het bedrijfsleven een kentering. Hoe langer hoe meer bedrijven gaan ertoe over om shareware of te registreren of te verwijderen van computers.
Microsoft onderschrijft dat piracy te maken heeft met de houding van computeraars.
Onderzoek wijst uit dat de belangrijkste oorzaak voor illegale software (piracy) met name een mentaliteitsprobleem is. Microsoft onderneemt actie door voorlichting en hulp om deze mentaliteit te veranderen.
Goedkope software dringt niet per definitie de piracy terug.
Een voorbeeld is de onderwijssector die tegen zeer gereduceerde prijzen software kan aanschaffen, maar waar desondanks helaas nog erg veel illegale software wordt gebruikt.

Met andere worden we hebben hier bij cd-freaks allemaal een mentaliteitsprobleem!!!??

Misschien wel. Ik heb ooit wel eens een spel gekocht dat mij toen 99 piek kostte. Drie keer gespeeld en niet meer naar gekeken. Dat was dus ook meteen de laatste keer dat ik een spel heb gekocht. Ik heb best wel wat geld over voor spellen, maar als ik hetzelfde spel voor nog geen 2,- kan kopieren van iemand, dan is de keuze snel gemaakt. Misschien ben ik krenterig, maar misschien ben ik ook wel gewoon Nederlander

BTW, 50 piek voor een cd’tje met muziek is al helemaal belachelijk

Ik heb datzelfde probleem gehad totdat ik bij toeval deze site tegenkwam (er ging een nieuwe wereld voor mij open ).

Nu kan ik tenminste naar hartelust Cd-tjes voor een schappelijk prijsje krijgen via dit geweldige medium .

Games kopen is niks, je weet bijna nooit of het wat is en of jij het kewl vind. Af en toe komt er een game die de moeite waard is, C&C: TS , UT, Q3 en dan heb je het ver gehad.
Kopietjes kosten niks, is het een klote spel, dan geef je hem aan iemand anders of duw je hem tussen je collectie.
Dat is mijn reden om te fikken.

Ik heb gewoon geen 99 piek over voor een spel, of je het nou maar 3 keer speelt of 50 keer. Als de prijzen nou rond de 25 piek lagen, dan zou ik best meer spellen kopen, al is het alleen maar om de mensen, die de spellenn maken, te ‘sponsoren’ zodat ze nog meer mooie spellen kunnen maken.

Grtz, Koko

Als de prijs acceptabel is (bijvoorbeeld studentenlicentie) dan koop ik de software gewoon, zeker als ik het veel gebruik.

Maar goed, dat ben ik…

Da_Taxman

50 piek voor een Davilex spel is nog te veel. Je krijgt gewoon bagger spellen van die gasten. Ik heb een paar orginele spellen zoals Half-life, omdat ik de makers van half-life mijn centjes gun. Maar voor de rest 3,50 voor een spel op Mitsui cd of 99 piek ummmmmmmm moeilijk De meeste spellen zijn geen 99 piek waard en soms niet eens die 3,50. Ik ben ook een echte Hollander

Gegroet

alle software is ga geen 100 piek waard,

die mensen maken dikke winst op die cd,s

ik hou het mooi bij het fikken van cd’s

grtz +he cross

nou nou…

davilex is ook echt goedkoop, ze vragen MAAR 50 piek voor z’on verrot *** spel
Welke gek betaald dat er nou voor???

Laats de game ring gekocht, niet mogelijk te copyen (de game koste 7,95) en het waren 6 cd’s
Maar waarom kan het nu wel en een jaar geleden nog 99 ? Als je dus verder zou doorredeneren zou dat betekenen dat de boete per jaar zou moeten afnemen (laat ze daar ook maar eens rekening mee houden)

Gewoon veeeeeel te duur!

Goedkope software dringt niet per definitie de piracy terug.

Probeer het dan eens!!!
Zoals in amerika waar je een cd’tje voor 25!!! Piek kan kopen, dan zweer ik oprecht dat ik liever een origineel koop dan een kopie.
Fucking bsa, prijs omhoog, wij krijgen toch wel subsidie voor miljoenenkostende campagnes waar we wel 1% mee vooruit gaan!