Softwarematig dvd afspelen

vbimport

weet iemand waar ik software kan downloaden om dvd films af te spelen zonder dat ik in het bezit ben van een dvd-speler.
Dus net zoiets als Bleem voor playstation spellen spelen op je pc.
Bijvoorbaat dank.

email naar sdr@quicknet.nl

Dan moet je in de registry iets aanpassen…nee geintje…
Dat kan dus niet.

DVD is een aparte techniek die alleen door een DVD-ROM speler gelezen kan worden en niet door een CD-ROM of CD-(re)Writer.

Als je een DVD-Rom speler in je PC hebt dan kun je met PowerDVD of WinDVD DVD films op je PC afspelen…

Dat het apart was dat wist ik wel maar ik had begrepen van iemand dat het softwarematig mogelijk was om dvd’s af te spelen.

Volgende vraag is dan waar moet je op letten als je en dvd-speler koopt ze zijn er al vanaf 189.00

In feite is iedere dvd speler al goed. Wat misschien wel interessant is om te weten over dvd spelers is dat der dus dvd schijfjes zijn met de volgende technieken:
enkellaags (zeg maar zelfde principe als cd)
Dubbel zijdig (zeg maar net zoals een LP dat je hem moet omdraaien)
Dubbellaag (oftewel 1 zijde maar de 1ste laag is doorzichtig zodat de laser ook de tweede laag kan zien)
Dubbelzijdig en dubbellaags(dit was dacht ik momenteel de maximum van een dvd schijfje hierbij heb je dus en opslag van 18,5GB)

In een cd-rom speler kunnen geen DVD schijfjes gelezen worden omdat de data namelijk dichter op elkaren staat. Maar je kan wel met een dvd-rom, cd-roms lezen.

Maar als je een dvd speler aanschaft is het misschien wel handig om te weten of i makkelijk regiovrij te maken is.

Originally posted by pielevleg
Dat het apart was dat wist ik wel maar ik had begrepen van iemand dat het softwarematig mogelijk was om dvd’s af te spelen.

Je kan dus DVD’s afspelen met sofwarematige ondersteuning, dus dat je alleen een DVD speler hebt en een progje om het af te spelen.
Maar wat ook nog kan is dat je Hardwarematige ondersteuning hebt!! Dus bv een MPEG2 kaart ofzo die de DVD afspeelt!! Dan hebbie dus minder cpu belasting!!

Mijn reactie was een beetje lacherig misschien, maar had het op IRC gisteren nog over dat iemand ooit beweerde dat je met een registry setting op een CD-ROM ook DVD’s kon afspelen…iemand die pretendeerde veel van PC’s af te weten…vandaar.

Als je een DVD-ROM speler in je PC hebt (er zijn wel verschillen, de ene is stabieler, leest net iets sneller en nog wat eigenschappen, net als met CD-ROM spelers) kun je met DVD software films afspelen op je PC. Houd er wel rekening mee dat voor softwarematige DVD decoding je een stevige PC (minimaal PII 400) moet hebben, maar dan nog bestaat er een redelijke kans op dropping frames (haperingen, simpel gezegd).

Zoals Wookie al zei, een hardwarematige decoder kan veel schelen, deze ontlast de CPU enorm en maakt DVD al mogelijk op een P166MMX (in theorie). Creative Dxr3 of Hollywood Plus zijn dan hele interessante kaartjes (rond de 200 piek)

Dat het apart was dat wist ik wel maar ik had begrepen van iemand dat het softwarematig mogelijk was om dvd’s af te spelen. [/QUOTE]

Hij heeft dit waarschijnlijk van een maandblad want hier stond ergens deze fout in. nameleijk er stond dat je met een register tweakje je DVD speler ook kon gebruiken voor windows media player omdat dat niet standaard zo gaat.

Veel mensen hebben toen gedacht dat je met een cd-rom speler dvd schijfjes kon lezen mar wat hij dus bedoelde was dat je dus je dvd speler ook kon gebruiken in media speler. (ik dacht dat het toen nog gng over media player 6.0 weet niet of het nu al standaard is bij de nieuwste player).

De maandblad had een maand later wel hun fout verbeterd zodat het er duidelijker stond voor “leken” maar veel mensen hebben waarschijnlijk dat stukje niet gelezen en o heeft dit verhaal dacht ik zijn ronde gedaan.

We komen steeds een stukje verder in dit onderwerp.
Softwarematig moet ik dus gewoon vergeten.
Ik moet een dvd-speler kopen,wat ik ook ga doen.
En dat ik een extra kaartje moet kopen om de dvd-films te kunnen zien dat wist ik niet,je kunt dus niet met een gewone in mijn geval een 32Mb geforce met de 256 chipset erop videokaart naar dvd-films kijken of begrijp ik het verkeerd.
Ik heb een Pentium III 850Mhz met 394Mb intern geheugen.

Als laatste wil ik toch iets meer weten over een dvd-speler aangezien jullie er meer verstand van hebben als ik.
Jullie zeggen dat elke dvd-speler wel goed is.En dat ik moet opletten of hij regiovrij gemaakt kan worden,is dit dan belangrijk dat regiovrij maken wat is het voordeel ervan.
Welk merk heeft dat.
Tot zover alvast bedankt voor alle uitleg.

En dat ik een extra kaartje moet kopen om de dvd-films te kunnen zien dat wist ik niet,je kunt dus niet met een gewone in mijn geval een 32Mb geforce met de 256 chipset erop videokaart naar dvd-films kijken of begrijp ik het verkeerd.
Jullie zeggen dat elke dvd-speler wel goed is.En dat ik moet opletten of hij regiovrij gemaakt kan worden,is dit dan belangrijk dat regiovrij maken wat is het voordeel ervan.

Je heb dat van de MPEG kaart fout begrepen je kan dvd-films kijken zonder zo’n kaart het enigste wat zo’n kaart doet is je processor minder belasten en het voordeel wat zo’n kaartje ook meestal heeft is dat het een tv-out heeft.

Als je vga een tv-out heeft zou ik nog niet zo snel denken aan een mpeg kaart(tis wel makkelijk zo’n kaart heb der zelf ook 1) en eerst eens proberen zonder een mpeg kaart. Als je vga geen tv-out heeft moet je zelf beslissen wat je wilt op je monitor of op TV als je op TV perse wilt kijken is een mpeg kaart dus zekers geen slechte keus maar je kan dus ook kiezen voor een VGA met tv-out.

Het voordeel van een regiovrije DVD speler is dus dat je amerikaanse dvd of uit welk werelddeel dan ook(import dus) kan bekijken. Die regiocodering was gedaan om te voorkomen dat wij in europa geen dvd uit amerika gingen kopen en dus films eerder hadden dan dat ze hier in de biosscoop waren.

Je kan dus zeggen als je niet van plan bent om een dvdtje uit een andere regio van plan bent aan te schaffen heb je dat dus niet nodig.

http://dvd.box.sk/?pid=homehack
hier vind je wat meer info over welke speler regio vrij zijn of gemaakt kunnen worden door afstandbediening of door openschroeven en een “modchip”(dit moet dus nog ls bijgekocht worden) te plaatsen. Bij het plaatsen van een modchip vevalt dus wel de garantie.

Originally posted by Da_Taxman
Creative Dxr3 of Hollywood Plus zijn dan hele interessante kaartjes (rond de 200 piek)

Grappig is dat ik 2 jaar geleden ofzo, toen de REALmagic Hollywood+ net uit kwam, deze kaart toen gekocht heb voor fl. 211,- bij Dess en nu is ie in NL ut goedkoopst te krijgen voor fl. 199,-!! (hoewel ik zie dat Paradigit em voor fl. 125.- aanbiedt maar dit staat nergens op de site van hun!)
Dus dat was een goede aankoop!!

Bedankt allemaal voor de info

Toch niet tevreden ben ik verder gaan zoeken en volgens mij heb ik een proggie gevonden dat POWERDVD heet en te vinden is op download.com
Dit zou moeten werken op de PC zonder een dvd-speler.

GOED of FOUT???

Jah cyberlinks powerdvd is best wel een goede softwae voor je dvd.

Powerdvd werkt zonder een dvd speler ook maar dan kan je avi files en en stel andere video files zoals mpeg afspelen.

MAAR je kans dus niet een dvd schijfje in je cd-rom speler stoppen.

Dus zeg maar PowerDVD is zeg maar een vervanger voor je MPEG kaart maar je hebt dus nog wel de processor belasting maar vaak is de processorbelasting alleen van toepssing bij tragere PCs…

Oke ik weet genoeg nu.

Bedankt

Originally posted by psyduck
MAAR je kans dus niet een dvd schijfje in je cd-rom speler stoppen.

Originally posted by Da_Taxman
[B]DVD is een aparte techniek die alleen door een DVD-ROM speler gelezen kan worden en niet door een CD-ROM of CD-(re)Writer.

Als je een DVD-Rom speler in je PC hebt dan kun je met PowerDVD of WinDVD DVD films op je PC afspelen… [/B]

Sommige mensen snappen het niet zo snel blijkbaar…ga ik toch twijfelen aan mijn didactische vaardigheden :wink:

Om iets softwarematig te kunnen doen (DVD films kijken) zul je ook hardwarematig de juiste apparatuur moeten hebben…Deze zijn complementair zoals dat zo mooi heet, de een kan niet zonder de ander :wink:

daarom is het ook goed dat er mensen zoals jij zijn die waarschijnlijk alles al snappen en het dus ook nodig vinden dat dus vooral te laten blijken.

Gelukkig zijn we niet allemaal zo slim als jij,want dan waren deze vragen allemaal overbodig.

Volgens moeten hier wat mensen naar het GoT forum verhuizen van www.tweakers.net

Daar schijnen er nog veel meer rond te lopen die echt veel weten. Misschien dat daar de antwoorden wel vooraf gegeven worden ! Zou dat ff mooi zijn…hoef je ze ook niet meer te stellen en hier het forum te vervuilen.

Gelukkig zijn we niet allemaal zo slim als jij.

Gelukkig niet zeg, als wonderkind leidt je eenzaam bestaan, want niemand begrijpt je.

[B]daarom is het ook goed dat er mensen zoals jij zijn die waarschijnlijk alles al snappen en het dus ook nodig vinden dat dus vooral te laten blijken.

Gelukkig zijn we niet allemaal zo slim als jij,want dan waren deze vragen allemaal overbodig. [/B]

Ach…wat moet ik hierop zeggen…
Blijkbaar had jouw vraag de schijn van het niet goed lezen van andermans reacties en werkte dat op mijn zenuwen, zodat ik wellicht een beetje arrogant overkwam…

Forum is bedoeld om vragen te stellen zodat anderen kunnen antwoorden, maar soms begin ik waarachtig te twijfelen of het wel zin heeft, dat mensen niet de moeite nemen om zelf even nat denken (is overigens niet persoonlijk naar jouw bedoeld Pielevleg)…

Maar ik zal deze sluiten daar ik denk dat de meeste vragen wel beantwoord zijn hier en om te voorkomen dat mensen hier weer teveel op gaan reageren en het teveel van de topic gaat afwijken. Mensen die het er niet mee eens zijn nodig ik uit in Dutch Café om me daar de huid vol te schelden :wink: