Software

wat voor software te gebruiken voor home-page maken?

Heb Frontpage 2000 gebruikt ooit, maar dat programma doet soms dingen die ik niet wilde (verzint er in mijn ogen overbodige code bij)

Dreamweaver is een heel goed programma, in de WYSIWYG modus heb je een gebruiksvriendelijke interface, terwijl je in de HTML mode precies die code kunt aanpassen zoals jij wilt (en niet wanneer je naar de WYSIWYG modus teruggaat het programma er weer iets anders van maakt, zoals Frontpage dat nog wel eens wil doen).

De die hards gebruiken een standaard text editor (Notepad, Ultra Edit etc).

Er zijn verder nog goede programma’s zoals Adobe GoLive, HotDog Pro, HomeSite (nu van Macomedia)

Ik denk als je de zoekfunctie gebruikt je deze vraag ook nog wel tegenkomt…maar misschien zijn de voorkeuren veranderd (ontwikkeling gaat redelijk vlot moet ik zeggen)

het nadeel van deze editors vind ik dat ze nog geen module voor PHP en MySQL hebben (en wel voor andere soorten databases), terwijl juist deze combinatie sterk in opkomst is.

Heb je helemaal geen verstand van het maken of je hebt twee rechter ( of is het linker ?) handen, dan kun je ook het Nederlandstalig progr. Web! gebruiken van Denda: http://www.denda.nl/denda/default.asp?grp=hom
Kies daar bij titel: Web mijn homepage.

Er is ook een pro versie van die weer meer opties heeft

Simpeler kan echt niet maar je kunt er ook niet alles mee doen wat je met de andere progr. kunt.
Het is maar net wat je ermee wilt.

Ik gebruik meestal Dreamweaver.
Een enkele keer 1stpage2000 voor een javascript (meer dan 450 scripts!).

Ik gebruik zelf Notepad . maar in theorie kan het met copy con