Software voor .class-files

Om de java-scripts wat beter te begrijpen maak ik gebruik van de talloze voorbeelden welke her en der op internet worden aangeboden.

Mijn laatste gedownde voorbeeld bevat een tweetal .class bestanden. Openen met een texteditor geeft nogal wat rottigheid.

Welk programma heb ik nodig om zo’n file te openen of te bewerken. Lukt dit met software van Java zelf?

Begrijp ik het goed als ik zeg dat dit eerst gedecompiled moet worden om het te lezen?

Zo iets ?

Mocht ik iets in de class files willen veranderen, heb ik dan wel weer iets nodig om er weer een class file van te maken?

Enfin (?), ik probeer het eerst wel even. Zie mezelf nl niet zomaar zelf iets bedenken voor wat betreft Java ofzo.

Toch maar wel even. Begin er wat plezier in te krijgen. Ben dan wel geen IT’er, maar zou wel graag, al is het niveau erg laag, wat Java gaan gebruiken.

Heb wat cursusmateriaal op het net gevonden. Maar eh, om de scripts om te zetten naar een applet moet ik de code compilen. Waar doe ik dit mee?

Is er nog een aanrader voor wat beteft software?

Kijk eens op www.netbeans.org en www.eclipse.org voor goede (en tevens gratis) JAVA IDE’s.

Het decompilen van code is wel mogelijk, maar werkt vaak erg slecht (een decompiler brengt geen structuur aan in een programma en geeft variabelen volledig fictieve namen, hetgeen de leesbaarheid niet ten goede komt) en is soms nog illegaal ook.

Java programmatuur kun je met de commandtool “javac” compilen.

Je zegt trouwens dat je scripts wilt compilen… euh een script wordt niet gecompiled, maar geinterpreteerd. Indien je naar JavaScript refereert dan denk ik dat je eens een rondje Google moet maken :). JavaScript is namelijk heel wat anders dan Java. De structuur van de code komt wel enigzins overeen, maar er zijn ook heel wat verschillen. JavaScript is een lichte scripttaal voor gebruik op het web, terwijl Java een platformonafhankelijke taal is (door gebruik te maken van een VM). Java is tevens een heel stuk ouder…

Haal idd het een en ander door elkaar geloof ik. Wereld van verschil tussen java en java script. Nou ja, alle begin is moeilijk. Bedankt in ieder geval.

Originally posted by Its_me_117
Haal idd het een en ander door elkaar geloof ik. Wereld van verschil tussen java en java script. Nou ja, alle begin is moeilijk. Bedankt in ieder geval.

Graag gedaan ennuh… veel lezen en ermee spelen, dat helpt het beste :slight_smile: