Software update Nokia 8210

vbimport

Mijn Nokia 8210 vertoond rare dingen bv : allemaal vraagtekens op het scherm of dat het beeld begint te scrollen en nog veel meer, dus ik bel Dutchtone (Abb. aanbieder) op ja we hebben wel meer klachten daarover gehad ligt aan de software versie stuur hem maar op naar een of ander ver gehucht en over een maand terug…

Maar daar had ik nou weinig zin in, dus ik d8 maybe heeft een van deze freakers wel toevallig die update of flasher hoe je het ook wil noemen of weet waar te halen ???

Please help me out…

Greetz

Madmax

ik denk dat mobile.box.sk wel een aardige hulp kan bieden… daar staat nogal veel daarover…

als je lid bent van de Nokia Club (=gratis), kun je em gratis laten vernieuwen bij 1 van hun shops!
Terwijl je wacht!

Kun je gewoon gratis lid worden van die club als je een officiele Nokia bezitter bent…

Toen ik mijn 8210 kocht zat er een papiertje in het doosje waarmee je je lid kon maken! :wink:

Hier staat onderaan op de pagina hoe je lid kunt worden!

In nderland zit zo’n nokia shop volgens mij nergens…

Die update kun je wel zelf doen, maar dat raad ik af, je zal je gsm dan namelijk moeten flashen…en dat kan goed fout gaan, contrast weg, simlocks erop enz.

En als je hem via dutchtone op laat sturen:

• Dutchtone doet er een week over eer ze dat ding eens doorsturen naar nokia
  • Bij nokia is momenteel een wachttijd van minimaal 7 weken!!! dutchtone zal zeggen dat dit 4 weken is, maar 7 is echt het minimum, reken maar op een week of 9.

Dus je bent je gsm 10 weken (2e maand!!) kwijt !!

[ik weet dit omdat ik zelf bij een gsm dealer werk, en tevens zijn wij reparateur van die dingen]

Originally posted by djrolo
In nderland zit zo’n nokia shop volgens mij nergens…

Echt wel!

Hallo,

Jouw probleem met die 8210 is geen softwareprobleem maar een bekend Nokia-probleem met de schermpjes.
Ik had dezelfde problemen, rare tekens, tekens die verdwenen, op de verkeerde plaats stonden enz.
Hier bestaat een modificatie-setje voor, en wel rubbertjes die vervangen worden (display - dragertjes ofzoiets).
Na vervanging hiervan geen problemen meer gehad !!
Dit setje hebben ze in iedere (goede) Nokia Winkel !!!

Succes !!

Ton

tonbeckers@home.nl