[Softw. WinXP] Draait XP fatsoenlijk op mijn PC?

vbimport

Ik heb op mijn laptop nu 98 staan. Dit draait opzich ok maar ik merk dat er steeds minder voor gemaakt wordt. Logisch natuurlijk. Nu kan ik best 2000 ofzo erop gaan zetten maar eigenlijk loop ik dan weer achter de feiten aan. Punt is dat ik niet weer of XP het red op mijn laptop. De systeemspecificatie van mijn laptop: PIII-500, 265 MB RAM, 4 MB video, en een HD van 12 gig. Volgens de systeemeisen van microsoft red je het, maar dat zijn nu juist de personen van wie ik het niet wil horen. Heeft iemand ervaring met XP op zo’n systeem?

Gr. Mosthated

Ja hoor dat draait wel op je laptop. Het zal niet allemaal even snel voorbij flitsen, maar het zal zeker een werkbare situatie opleveren.

Windows 2000 hoeft overigens ook geen slechte keuze te zijn. Indien je kunt afzien van de fancy franjes van XP (geen skinnable themes/alternatieve interface en geen multiuser) dan is 2000 zeker prima om mee te werken. Zelf draai ik ook nog steeds 2000 op mijn laptop (P4 2Ghz) omdat ik het gewoonweg prettiger vind: werkt toch wat sneller en gebruikt minder harddisk ruimte!

Ik heb Windows XP Pro op een Intel Pentium II Celeron 450MHz draaien , zelfs daar draait het best stabiel. Je hebt wel tijd voor een bakkie koffie voordat ie is opgestart :slight_smile:

Ok, het is dus wel mogelijk. Maar zorgt dit dat mijn laptop traag wordt met het verwerken van andere opdrachten etc. En vinden jullie dan 2000 een betere oplossing dan XP?

Originally posted by Mosthated
Ok, het is dus wel mogelijk. Maar zorgt dit dat mijn laptop traag wordt met het verwerken van andere opdrachten etc. En vinden jullie dan 2000 een betere oplossing dan XP?

Je hebt idd een grote kans dat je laptop er wat trager op wordt. XP heeft wel een veel beter geheugen management etc dan 9x (lees: de NT kernel is veel beter dan de 9x kernel), maar dit komt alles pas echt mooi tot z’n recht op hardware die daar zwaar genoeg voor is. Nu zal XP redelijk draaien op je systeem, maar het zal geen F1 systeem zijn…

Of 2000 beter is dan XP? Tja beter is moelijk te definieren. XP heeft meer features en meer onzin. XP start sneller op dan 2k. Daarentegen gaat 2k weer zuiniger om met resources en is op het op sommige punten stukken sneller (open met beide maar eens een map met 10000 jpegs) en stabieler. Als voorbeeld: mijn 2000 systeem is nu al 49 dagen aan één stuk online, terwijl mijn XP systeem toch om de 2 a 3 dagen een reboot nodig heeft. En ze worden beiden veel gebruikt :slight_smile:

loop goed hoor, misschien wat werkgeheugen erbij…
kheb zelf p3 450 met 512 mb

Als je niet alle toeters en bellen van XP nodig hebt , kan ik je Win 2K ten zeerste aanraden.

keb xp pro op een p2 266 met 128 mb ram :stuck_out_tongue:
werkt toch nog aardig snel dus zal voor jou geen probleem zijn :smiley:

is misschien handig voor je laptop scheeld snelheid :smiley:

Loopt dat nog wel redelijk Touch? is niet cynisch bedoeld hoor, ik vroeg het me gewoon af. Ik heb hier win xp op een PII 300 en 350 gehad met 256 mb en dat was al niet erg snel. Ik meen me te herinneren dat Win XP minimaal om een 400 MHz processor vraagt en 256 mb geheugen om een beetje uit de voeten te kunnen komen.

mzzl Dunedaïn

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.

gebruik um alleen als avi en mp3 speler voor in me auto
werkt perfect start in ong 3min op :stuck_out_tongue:
moet je er ook niet meer opzetten…