Snelle vaste internetverbinding

vbimport

Weet iemand welke mogelijkheden er allemaal zijn om een vasteverbinding met internet te hebben, behalve asdl en kabel?

Breedband is op dit moment alleen nog Kabel en ADSL.
Sateliet is ook nog wel een optie, maar daar kleven nog veel nadelen aan (zoek maar op sateliet in dit forum).

Via electriciteitsnet is in Nederland (of Belgie) niet beschikbaar.

Andere optie is het nemen van een huurlijn, maar dat is zo duur dat het voor particulieren niet interessant is.

In Eindhoven komt er een kenniswijk waar ook Breedbandinternet aangeboden gaat worden.

Studeren aan de Universiteit van Twente en op campus gaan wonen is ook nog een mogelijkheid, maar volgens mij heb je het dan echt wel gehad

[Edited by Da_Taxman on 01-03-2001 at 21:59]

bij sateliet heb je geeen constante verbinding, je moet eerst inbellen via je modem, en dan aanmelden bij het satelietnetwerk via proxyserver, ondertussen blijven je telefoonkosten wel oplopen.

wens je meer info overs sateliet ga dan is ten rade bij
http://www.hertzinger.nl
http://www.europeonline.nl

om upteloaden blijf je steeds afhankelijk van je modem, dit kan je via een sateliet niet, tenzij je van die hele dure systemen neemt!

sateliet in combinatie met kabel of adsl is het beste wat je je kan wensen, zo’n sateliet abonnement kost een 8000 bef/ 450 nlg/ jaar en de satelietkit 12000 bef / 650 nlg

bij mijn weten, enkel kabel en adsl, hoewel je in amerika de t3 lijnen en zo nog hebt

Wat zijn die T3 lijnen dan precies. Ik zie ze ook steeds bij napster enzo. Maar ik heb er hier in Nederland nog niet van gehoord. Misschien moet ik maar gewoon in Amerika gaan wonen!

T3 is inderdaad niet zoveel in Nederland

iig wel op universiteit twente
Voor de rest ook wel gehoort dat het nog op andere plaatsen is maar weet da niet zeker

En het schijnt ook nog wel een aardig centje te kosten :wink:

T3 (& T1) zijn toch van die huurlijnen ofnie?! Bedrijven hebben ze toch vaak?!

T3 is als ik het goed heb een 100 Mbit verbinding.
Grote bedrijven, universiteiten (en sommige andere onderwijsinstellingen) en veel overheidsinstellingen hebben dit.

Ook in Amerika is een dergelijke verbinding ontzettend duur, maar die mensen hebben waarschijnlijk of het verkeerde ingevuld, of zitten op het werk/school.

wat is dan als je een 512k verbinding hebt?! Vriend van mij had dat op z’n werk! 8x analoog?!
Was wel supersnel!!!

Originally posted by Wookie
wat is dan als je een 512k verbinding hebt?! Vriend van mij had dat op z’n werk! 8x analoog?!
Was wel supersnel!!!

Weet niet hoe dat heet (of daar nog bepaald type afkorting voor is), maar is gewoon een huurlijn met bepaalde capaciteit…

Huurlijn op zich is nog wel te betalen (zakelijk, ook voor kleinere bedrijven), afhankelijk van de capaciteit (hoe groter de bandbreedte, hoe duurder natuurlijk).

Originally posted by Da_Taxman
…Andere optie is het nemen van een huurlijn, maar dat is zo duur dat het voor particulieren niet interessant is…

:confused: Waarom zou men een lijn willen huren, en wat heeft dat in vredesnaam met breedband internet te maken, Tax, dit is wel serious questions & answers hoor :confused:

Tax, blijf van mijn reply af :mad:

[Edited by DAFOX on 01-03-2001 at 22:38]

Hahaha duh :slight_smile:

ff ter notitie: in NL betekent T1 een koppeling van 31 64k lijnen, dus 31 isdn kanalen :slight_smile:
T3 is dus 93 isdn kanalen (lekkerrrrrr)

Huurlijnen…

Simpel voorbeeldje:

128 Kb huurlijn (T-Lease Line)(constante verbinding door KPN geleverd) kost ongeveer F 4000,= op maandbasis.
Deze huurlijnen zijn gebaseerd op afstanden.
Voor bovenstaand voorbeeld geld de afstand Apeldoorn-Arnhem en weer terug.
Ja… je leest het goed! EN WEER TERUG!

Dit zijn meer de bedrijfslijnen om bedrijven aan elkaar te koppellen.
ABSOLUUT niet interessant voor de particulier.

En vaak (zeker in Nederland of Belgie)zijn hier geen providers voor.

Heb je hier wel een provider voor, ben je nog afhankelijk van de configuratie die er achter zit! Snelheid is ook hier niet gegarandeerd.

MXStream of Kabel (UPC) is een betere optie.
(Want ook de sateliet in in een te jong stadium…)

Dragon

Originally posted by Dragonball
[B]Huurlijnen…

Simpel voorbeeldje:

128 Kb huurlijn (T-Lease Line)(constante verbinding door KPN geleverd) kost ongeveer F 4000,= op maandbasis.
Deze huurlijnen zijn gebaseerd op afstanden.
Voor bovenstaand voorbeeld geld de afstand Apeldoorn-Arnhem en weer terug.
Ja… je leest het goed! EN WEER TERUG!

Dit zijn meer de bedrijfslijnen om bedrijven aan elkaar te koppellen.
ABSOLUUT niet interessant voor de particulier.

En vaak (zeker in Nederland of Belgie)zijn hier geen providers voor.

Heb je hier wel een provider voor, ben je nog afhankelijk van de configuratie die er achter zit! Snelheid is ook hier niet gegarandeerd.

MXStream of Kabel (UPC) is een betere optie.
(Want ook de sateliet in in een te jong stadium…)

Dragon

[/B]

thnx 4 de opheldering dragon ball

ps wat vind je vd serie

M’n Kinderen (voornamelijk) en ik vinden het schitterend.
Ben wel blij (voor de kids) dat het gesensureerd is.
Want die Jappen kunnen er wat van.

Dragon

ik vind het ook cool ! :smiley:
er zijn nu ook strips van, zijn er reeds 2 verschenen
Zo geweldadig is da nu toch ni ofwel?

Deze huurlijnen ( in het voorbeeld 128k) zijn in de regen 2mb lijnen. Deze worden afgeknepen door kpn.
Deze plaatst bij de klant (of klanten) een 128k modem. Wil deze klant een snellere verbinding hebben , word alleen de modem vervangen (prijzige aangelegenheid overigens…)

Deze huurlijnen worden ook veelal gebruikt voor bedrijven-netwerken (bv diverse depandances van bedrijven in een stad of regio)

Greetz :smiley: Lathieza :smiley:

Mattel007,

heb eens een paar DBZ (japanse) filmpjes gedowned.
Sex en grof geweld is daar normaal. (Doom is er niets bij.)

De boekjes en televisie is behoorlijk gesensureerd.

Dragon