Snelheidsboetes

vbimport

In navolging van de discussie over de tuf tuf club heb ik maar even een poll opgezet om na te gaan hoeveel mensen een bepaalde mening hebben.

Ik heb gestemd voor het Zero tolerance beleid dit omdat er toch een keer een grens moet zijn. Het is natuurlijk erg lullig als je een bekeuring krijgt voor een paar kilometer te hard maar er moet een keer een grens getrokken worden. Omdat die grens bij iedereen bekend is wordt er gewoon een bekeuring gegeven voor een paar kilometer te hard rijden.

Ik denk alleen wel dat niemand er minder hard om gaat rijden omdat het gewoon een kut boete is.

(ik denk dat ik een beetje ben afgedwaald :p)

heej , gewoon de poll invullen en kort en bondig de mening , anders krijgen we dadelijk hier dezelfde discusssie als op het tuftufclub onderwerp… :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
heej , gewoon de poll invullen en kort en bondig de mening , anders krijgen we dadelijk hier dezelfde discusssie als op het tuftufclub onderwerp… :slight_smile:

Ik wil mijn mening wel toelichten. Er wordt altijd een correctie toegepast, want als je in absolute waarden 1 km te hard rijd (dus 101 waar je 100 mag) dan is het onzin om voor die ene km te bekeuren, daarom dus ook die marge. Maar je moet toch ergens een grens trekken dus heb ik voor zero tolerance gekozen.

Op drukke, gevaarlijke wegen moet de 0-tolerance toegepast worden, maar het is onzin om 's nachts op de (rustige) snelwegen te staan flitsen…

Nou , als de NIPO 150 mensen in de randstad kan interviewen en dan vertellen dat dit de mening van " het complete nederlandsche volk" is en Leo de Later van RTL5 kan zonder getallen zeggen dat zoveel procent van de nederlandse bevolking het eens of onees is met een stelling omdat een paar gekken dat 0900 nummer van hem hebben gedraaid…

dan kan ik met het tot nu toe aantal gestemde personen toch wel zeggen dat ik hiermee de mening van het complete cdfreaks user bestand heb gekregen ? :slight_smile:

er moet gekeken worden naar de situatie waar te hard gereden werd en hoeveel en waarom en niet gewoon een domme flitspaal neer zetten die bij elke kilometer te hard een foto maakt.

Ik begin ze bijna te zien als vaste lasten ( die bonnetjes) maar ben het volledig eens met het huidige beleid,als je niet geflitst wil worden moet je gewoon rustig rijden, we weten allemaal hoe het werkt in nederland.

ik heb nog nooit een snelheidsboete gehad, ik rijd ook nooit meer dan 50 met mijn fiets

Ik heb op No.2 gestemd. Enkele kilometers te hard moet kunnen. Zolang het geen echt gevaar oplevert.

En ik wil wel eens harder dan 50 gaan cum, vooral bergaf komt het wel eens voor dat ik auto’s op de fiets inhaal:)

Fuck Zero-Tolerance! Zolang je der geen gevaar op de weg mee bent moeten ze niet zeiken!!
Als je tussen de files door ff het gas open kan gooien, pedal down the metal, dan is daar toch nix op tegen :stuck_out_tongue:
Daarna moet je toch weer 70 ofzow, waar je eigenlijk 100 mag :mad:

Originally posted by xian
er moet gekeken worden naar de situatie waar te hard gereden werd en hoeveel en waarom en niet gewoon een domme flitspaal neer zetten die bij elke kilometer te hard een foto maakt.

Ben het hier wel redelijk mee eens! Ook vind ik het onzin dat wij in NL maar 100 of 120 mogen rijden op de snelwegen! In de rest van de EU mogen ze 130 en harder! Ze willen toch alles gelijk?!

Ik denk dat je het nooit eens kan worden met argumenten, want hoe je het ook wendt of keert, regels blijven regels. Maar door aan dat argument vast te houden schep je een precedent natuurlijk…

Originally posted by jojk
Ik denk dat je het nooit eens kan worden met argumenten, want hoe je het ook wendt of keert, regels blijven regels. Maar door aan dat argument vast te houden schep je een precedent natuurlijk…

Dat zoeken we op

pre·ce·´dent (het ~)

1 geval waarop men zich meent te kunnen beroepen bij een later te nemen beslissing

Mja … ik denk niet dat Tineke Netelenbos zich zal storen aan de mening van het volk , dat deed ze ook niet tijdens de rekeningrijden hype.

Laten we de lieve heer maar op onze blote knieen danken dat Singh Varma (of hoe heet dat mens) niet onze minister van verkeer is …

Wat heb je nou aan enkele Km/u te hard? voor iedereen is veel/weinig/ enkele een ander getal. Dus dan maar zero tolerance. Grens is grens. Nu rijd ik nog geen auto. Zodra ik een rijbewijs heb zal ik wel anders praten maar dat is nu nog niet :smiley:

Originally posted by Totibbs
Wat heb je nou aan enkele Km/u te hard? voor iedereen is veel/weinig/ enkele een ander getal. Dus dan maar zero tolerance. Grens is grens. Nu rijd ik nog geen auto. Zodra ik een rijbewijs heb zal ik wel anders praten maar dat is nu nog niet :smiley:

Ik wed om je 4 stukken pizza dat je echt wel anders gaat praten als je een tijdje in een auto hebt rondgereden.

tuurlijk 0tolenrance enzo, gewoon eraan houden enzo

zow dit is me laatste reply voor vandaag :wink:
ganse 1st page op default view/page staat last rp by red =)

en aangezien der niemand reageert =(

Originally posted by Redneck
[B]tuurlijk 0tolenrance enzo, gewoon eraan houden enzo

[/B]

en waarom ? geef eens een goede motivatie