Snelheidsboete van €116.000!

Anssi Vanjoki, a director of communications giant Nokia, has copped a massive €116,000 speeding fine after going 25 km/h over the speed limit in Helsinki.

Finnish traffic fines are in proportion to how much the offending person earns, Vanjoki was ordered to pay two weeks worth of salary. He has, however, decided to appeal due to loss of earnings.

Bron: BBC News

Ik ga dit niet helemaal vertalen, iedereen snapt het wel (toch?).

Bizar hè? Dit is de allerhoogste bekeuring voor een snelheidsoverschrijding OOIT!

ach het is wel eerlijk. boete gebaseerd op hoeveel je verdiend.

want als ik 1 euro in mijn protemonai heb, en 75 cent boete moet betalen, voel ik mij harder genaaid dan iemand die 10 euro in zijn portemonee heeft en ook 75 cent boete moet betalen.

Aan de andere kant behandelen ze de mensen daar niet gelijk.
(zelfde boete voor dezelfde overtreding)

maar terug naar die ene kant:
de staatskas wordt op deze fiets wel sneller gespekt :wink:

en terecht

zeg nou zelf: als jij in NL milionair bent, en je rijdt 50 km te hard, en je moet 600 betalen, dan lig je daar toch ook niet wakker van? Ik heb laatst ook boete gekregen, zon 500 piek, maar das dus wel een maand werken voor mij, dus bij mij komt zo iets kei hard aan ( wil het niet goed praten hoor, terecht is terecht )

Dus zelf vind ik die regeling in Finland echt super, zoiets zouden ze ook in moeten voeren in NL, maar als je over alles wat er in NL fout is hier een stukje zou moeten schrijven, ben je over een week nog niet klaar:(

Ik denk dat er heel veel flitspalen in Redmond komen als ze daar ook de wet gaan aanpassen naar Finse maatstaven.

Zijn ze in 1 keer een hele hoop staatsschuld kwijt.