Snel, sneller, snelst?

vbimport

Via de telefoonlijn met een 56K modempie is tegenwoordig traag, ISDN 64 of 128 is iets minder traag, ADSL belooft snel te zijn, kabel is met plekken snel, …

Nu kom ik soms ook T-1 en T-2 tegen en naar hetgeen ik eruit kan opmaken is dat deze verbindingen de concordes zijn van alle internet-verbindingen. Nu is mijn vraag : wat is T-1, T-2? Is dit overal beschikbaar? Wat kost het om zo’n verbinding te krijgen?
Kortom ik wil zoveel mogelijk info hierover … en liefst zo snel mogelijk, lol

greetz

snel?
<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>code:</font><HR><pre>
De meeste Internet bedrijven zijn nogal trots op hun T1-verbinding aan het Internet.
Maar wat moeten wij dan zijn?
Wij maken gebruik van wel 3 onafhankelijke OC48 backbone providers, zoals UUnet, AT&T en Exodus.
Onderstaande figuur schetst een aardig beeld van het grote verschil…

T1 1.544 Mbt/s
ATM-25 25 Mbt/s
T3 44.736 Mbt/s
OC-1 51 Mbt/s
OC-3 155 Mbt/s
OC-12 612 Mbt/s
OC-48 2488 Mbt/s

Wie elders biedt u een dergelijke performance?
Uw klanten hoeven bij ons niet eindeloos te wachten voordat er iets op het scherm te zien is.

Daarbij komt nog eens dat de kans op een storing bij één van de backbones zeer reëel is.

meer?
<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>code:</font><HR><pre>
een T3 is 28 keer zo snel als veel gebruikte T1 lijnen!
De T3 lijnen worden niet gebruikt voor dial-up Internet toegang, maar zijn volledig gereserveerd voor uitgaand data verkeer. Daarnaast beschikken we over meerdere T1 lijnen voor backup- en uitwijk mogelijkheden (workload balancing). Een snelle verbinding met het Internet is immers een voorwaarde voor het behouden van de bezoekers aan uw site

Das fantastisch, maar kan ik zo’n verbinding krijgen?? Zo ja, waar, wie en hoe diep moet ik dan in mijn portemoneeke tasten??

greetz

Ik denk dat dat soort verbindingen alleen zijn weggelegd voor grote bedrijven en universiteiten.

Djewst

Nee hoor, iedereen kan er een krijgen.

T1 is trouwens een amerikaanse standaard met een maximale snelheid van 1,5Mbit/s. In europa is het een andere standaard die E1 heet en een snelheid heeft van 2Mbit/s.

De aansluitkosten liggen zo rond de fl. 10.000,- en je maandelijkse kosten komen op zo’n 8.000,- PER MAAND.

Dus als je geld teveel hebt, ga je gang. Snel internet verzekerd! =)

Ik bedoelde met m’n post dus ook dat het niet voor ons weggelegd is vanwege de kosten, niet omdat het niet zou kunnen.
Dat soort prijzen zullen maar weinig mensen zich kunnen veroorloven denk ik.

Djewst

joh

Bestaat altij nog iets als schotel voor diegenen die geen kabel hebben, je hebt dan een download snelheid van 2Mbit en kost maar 15 piek per maand (+aanschaffen van de zooi f600, eenmalig)
o ja via de modem blijf je uploaden dus (33k6 bij de 56k)

The MAzTER

Mazter

kun je me meer info geven over da schotelgedoe … mmm, zou wel handig zijn zone ufo aan mijn muur, lol

greetz

jam jam jam

/me wil wel es een weekje OC48 aan ze PC hange hebben ipv kabel