Snel jpeg grootte aanpassen

vbimport

ik heb zo’n 100+ digitale foto’s van mijn vakantie in callela en die wil ik graag op een website plaatsen (je kent dat wel, thumbnailtje, klikken en pop up’je met grotere foto)

is er geen snelle manier waarop ik ze in 1 keer allemaal een bepaalde grootte kan geven (zowel verkleinen naar thumbnail als naar enigszins normaal formaat)

het 1 voor 1 openen in Photoshop en dan handmatig changen spreekt me niet zo aan…

thnkz

ONE

Er is een programmaatje waarmee je batch processing kunt doen…

Weet niet of het Thumbsplus was, volgens mij wel…
Tis in ieder geval een programmaatje dat wel te vinden is op de lichtbalken serie, je kent ze wel die verzamelcd’s :wink:

ACDsee heeft een plugin die er gelijk kant en klare html van maakt, incl. java, thumbs en de hele reut… :stuck_out_tongue:

Ook lekker simpel, net als spot.nl

Originally posted by Marsz-=FX
[B]ACDsee heeft een plugin die er gelijk kant en klare html van maakt, incl. java, thumbs en de hele reut… :stuck_out_tongue:

Ook lekker simpel, net als spot.nl

[/B]

Thanks Tax en Marsz-=FX !

maar ehm, iemand enig idee waar ik die proggies kan vinden? (het licht is beetje uit in mijn lichtbakverzameling namelijk :slight_smile:

thnkz!

ONE

Hier heb ik hem vandaan… FOSI ,
maar als ff forum search gebruikt dan vind je hem ook wel…

ging over nl versie, geloof ik…

:stuck_out_tongue:

Als je photshop toch al gebruikt…daarin kan je ook gewoon batchprocessing uitvoeren…dus gebruik photshop zou ik zeggen.

En als je het niet lukt Thumbs+ idd…:slight_smile: