Sneaky doorgeschakeld worden op internet!

vbimport

Hai iedereen!

Een kennis van mij heeft een internetaansluiting via een modem, net als ik.
Hij werd onlangs gebeld door de PTT met de mededeling dat hij al anderhalf uur heeft ingebeld naar een provider die op een eilandje in de Stille Oceaan zit!!!
Dat kostte 4 gulden per minuut!!!
Zijn rekening komt dus zowat 300 gulden hoger uit.
En als de PTT niet had gebeld was het nog erger geweest!!!
Het blijkt dus te kunnen:
Je belt lokaal in en je wordt doorgeschakeld naar verweggistan zonder dat je het beseft!!
Mijn vraag is :Is er een programma die dit ondervangt oftewel e prog detecteerd een doorschakeling en meld dit en gooit je van internet.
Het schijnt dat Explorer/Netscape deze melding wel geeft maar onopvallend zodat je dat dus zonder te lezen wegklikt.
Iemand hier ervaring mee??
Volgens de PTT schijnt het steeds vaker te gebeuren!!

Greetz

Pino

[This message has been edited by Pinoske (edited 24 June 2000).]

Het doorschakelen gebeurt meestal na een bezoekje aan een seksite die rekent via de telefoonrekening, dus maw uw kennis had het eigenlijk kunnen voorzien

Maar ah voor 300 gulden heeft hij toch 1u30 seks gehad? hehe

was het wel een vriend, wat heb je in die anderhalf uur allemaal gedaan?

Je kunt naviscope gebruiken…dan zie je precies welke verbindingen gemaakt worden en er nog zijn.
Hiermee kun je ook iritante pop ups uitzetten en nog veel meer. http://www.naviscope.com/

Vanaf die “sexsite” moet je een proggie downloaden en installeren. Dat installeren zorgt ervoor dat er opnieuw wordt ingebeld. Je hebt dus zeker een melding gezien met de vraag of er opnieuw mag worden ingebeld.

Een manier om te voorkomen dat je naar het buitenland belt, is een blokkade nemen op je telefoonlijn. Da’s alleen niet handig als je kennissen in het buitenland hebt die je ook echt wel bellen natuurlijk.

Denk ook een een blokade voor 0909 en 0906 nummers, als je niet voor verrassingen wil komen te staan en zelf niet de behoefte hebt om die nummers te bellen.

Je kunt dergelijke blokkade’s telefonisch regelen via 0800-0402, vanaf de aansluiting waar het om gaat.

EN DAT HEEFT MIJN VROUW MIJ GEFLIKT !!!

X-Ceed: Cool progje, ik vind hem zwaar rulen echt waar !

Gewoon kabel of een schotel nemen. En je modem er gewoon uithalen. Heb je ook geen last van hoge telefoonrekenings en al die shit zooi.

User heb je weer zitten blowen