Sms4music

Wat vinden jullie van dit initiatief om legaal liedjes te downloaden?
Het lijkt me op het eerste zicht een behoorlijk goed systeem (niet te omslachtig). Ik vraag me alleen af, naar wie die 1,5 euro juist gaat. Als de artiest er 0.05 euro van krijgt en de rest naar Sabam, platenfirma’s en telefoonmaatschappijen, dan schiet het uiteraard nog niks op. Moest de artiest er een halve euro of zo van krijgen, dan is het prima en zou ik het waarschijnlijk gebruiken. Dan hoef je niet meer 20 euro te betalen voor een cd waar een paar goede liedjes opstaan, maar kies je er gewoon enkele uit. En je steunt toch de artiest die je goed vindt. Ik wou het net ff testen (snelheid enzo), maar het aanbod is niet bepaald mijn genre :wink:

edit: kheb het toch maar eens geprobeerd. Je krijgt het antwoord met de downloadcode onmiddelijk. Da’s wel weer zo’n code waar je 3 keer voor moet nakijken of ie goed is bij’t intypen, maar goed :wink: Downloaden gaat tegen m’n maximale snelheid (350K/sec). Kwaliteit lijkt mij in orde; standaard 192kbps mp3. Ik denk dat ie niet gelimiteerd is tot gebruik op 1 pc, maar dat moet’k nog ff uitzoeken (hoewel verspreiden natuurlijk niet mag).

edit2: Waarom kost het € 1.50?
Van de € 1.50 worden alle kosten betaald. Een groot deel van het bedrag gaat naar jouw gsmoperator. Daarnaast worden alle rechten van het muzieknunmmer betaald. Daarom gaat er een deel naar de SABAM en een deel naar de platenmaatschappij.

CRAP, nergens zie ik de artiest! :stuck_out_tongue:

€1.50? Veel te duur, als je 10 nummers wilt kost het evenveel als een cd in de winkel. Het is een goed initiatief, maar nog altijd veel te duur per nummer. Natuurlijk moet je niet de volledige cd kopen, maar toch.

Het meeste gaat naar de SMS operator…

Het zou de artiest moeten zijn die een dergelijk initiatief rechtstreeks opzet en zo zijn normale royalties + 15% plus daarbij de kosten voor webhosting ontvangt…dan wint iedereen…behalve diegenen die we het niet gunnen…