Smoothwall en essent

vbimport

Heeft iemand ervaring met smoothwall en essent (@home).

Ik heb sinds een week eindelijk een breedband verbining en had uiteraard mijn smoothy weer opnieuw geinstaleerd.

Het vreemde was echter dat alles werkt behalve mijn email. En wat me helemaal verbaasde was dat ik vanavond heb kunnen internetten tot 20.30, en toen stopte alles. Teneerste dacht ik natuurlijk dat de @ home server er uit lag, maar dat was dus niet zo.

Nu zit ik dit bericht gewoon te typen via mijn computer die rechstreeks op het kabelmodem (com21) zit aangesloten.
En nu werkt mijn email ook weer, welwat aan de trage kant maar het werkt.

Nu is mijn vraag moet ik bepalde instellingen aanpassen of heeft iemand een ander idee.

Ik ben nu 22.15 smoothy opnieuw aan het instaleren op een andere computer en ga direct weer eens proberen.

BVD D@RKNeSS

Het is nu dus 11.30 en het werkt ook niet met een andere computer. Zou het misschien te maken kunne nhebben dat ik er twee dezelfde kaarten in heb zitten? Dat die omgewisseld worden of zo na een keer booten?

Probeer wel een oud 3com kaartje dat ik hier heb liggen

D@RKNeSS

't kan natuurlijk zijn dat de groene en rode kaart om 1 of andere reden worden omgewisseld.

om dit tegen te gaan zou je natuurlijk 2 verschillende merken kaarten er in leggen , maar da’s een beetje rare oplossing.

in principe moet smoothy helemaal geen probleem hebben met 3com kaartjes. Da’s wel ongeveer de best ondersteunde nic in linux distributies.

Anders kun je misschien IPCop bekijken , da’s een fork van Smoothwall.

Zelf heb ik er geen problemen mee omdat ik zo’n Alcatel USB Adsl vis heb en dus maar 1 nicje voor de rest van het lan.

Wel heb ik het probleem dat als ik enorm veel bandbreedte gebruik (Zeg maar 4 dingen tegelijk download die nogal groot zijn) of hele grote bestanden (iso files van mandrake bijvoorbeeld) da t de verbinding wordt verbroken ; Dan probeert Smoothy de boel te resetten (opnieuw bellen) en hangt het zaakje vast… alsof usb vastloopt. Ik heb alle patches (12 is de laatste geloof ik ?) er al opgezet.

Help van smoothwall hoef je niet te verwachten. Ze zijn allemaal een beetje verbitterd geworden dankzij dat vele gekopieer en IpCops verhaaltje.
Ze gaan dus ook niet verder met de GPL versie ; Brengen wel een freeware versie uit , maar niet meer onder GPL.

Anders kun je misschien IPCop bekijken , da’s een fork van Smoothwall

EHHHHHHH een Fork? Ik weet echt niet wat je bedoelt kan je misschien wat duidelijker zijn?

Ik vermoedt dat je een soort plugin oid bedoeldt maar waar haal ik die dan?

Alle updates heb ik ook al geprobeerd 12 is inderdaad de laatste.
Ik ga nu weer opnieuw instaleren met die 3com er in zal wel zien

Alvast bedankt D@RKNeSS

Originally posted by D@RKNeSS
[B]

EHHHHHHH een Fork? Ik weet echt niet wat je bedoelt kan je misschien wat duidelijker zijn?

Ik vermoedt dat je een soort plugin oid bedoeldt maar waar haal ik die dan?

Alle updates heb ik ook al geprobeerd 12 is inderdaad de laatste.
Ik ga nu weer opnieuw instaleren met die 3com er in zal wel zien

Alvast bedankt D@RKNeSS [/B]

Daarmee wordt bedoeld dat resources van Smoothwall gebruikt zijn om IpCop te maken. Een paar mensen bij Smoothwall waren het niet zo eens met de organisatie en zijn voor zichzelf toen IpCop gaan maken. Aangezien zeer veel tools en utilities waaruit smoothwall bestaan plugins zijn hebben ze hun eigen .ISO bestand gemaakt. Zie www.ipcop.org

Hee dedankt heb net gekeken op de home page en heb 'm gelijk gedownload.

Ga eerst nod ff stoein met smoothie (beviel me gewoon goed isdn) en anders ga ik zeker dit eens proberen.

Ik laat wel wat weten hoe 't is gegaan.

D@RKnESS

Ik snap er niets meer van Ik krijg dus echt niets aande gang. Ik vermoedt dat ik op de een of andere manier enige instellingen verkeerd zet, of niet heb.

Is er misschien een manier om achter de ip nrs ed te komen van @home (essent). Dit omdat zowel Smoothwall als Ipcop fouten aan gevenmet betrekking tot de dns servers.

Ik heb al op mijn xp machine waar ik nu mee zit te internetten ipconfig uitgevoerd en de zo verkregen nrs ingegeven maar dat helpt ook niet.

Misschien dat ik anders maar een ander router/firewall progje moet gaan zoeken of proberen misschien dat er iets is gebaseerd op windows. Want zoals blijkt kan ik met mijn windows machine perfect internetten via de kabel.

ALS iemand een oplossing weet dat ik mijn netwerk ongeziens op het netkrijg… hou ik me warm aanbevolen.

BVD d@RKNESS

Zie http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=instellingen#vraag6

Geweldig die site was al aan het zoeken naar zoiets maar had 't nog niet gevonden. al 'm eens goed uitpluizen

Ik heb er nu IpCop opgezet.

Op het eerste gezicht precies hetzelfde als Smoothwall en ook het probleem dat ie bij grote downloads de verbinding verbreekt is er.

Er is echter 1 mooi verschil … IpCop verbindt ook gelijk weer en dus lopen downloads niet fout !

Smoothwall probeerde altijd ook opnieuw te verbinden , maar om 1 of andere vreemde reden lukte het hem niet.

Voorlopig maar eventjes IpCop gebruiken voor mij :slight_smile:

Okee ik heb eindelijk smoothwall aan de gang dankzij bovenstaande link.

Tenminste mijn surf gedeelte want ik kan nog geen email vesturen of ontvangen en ook geen news lezen of posten.

Ga maar weer eens stoeien met dit probleem en ook maar weer eens ipcop proberen.

D@RKNeSS

Alles werkt nu aalemaal bedankt voor jullie hulp en tijd. Ik had gewoon weg niet de goede instellingen gebruikt. DOM DOM DOM

MZL D@RKNeSS

Originally posted by Mr. Belvedere
Op het eerste gezicht precies hetzelfde als Smoothwall en ook het probleem dat ie bij grote downloads de verbinding verbreekt is er.

Uhm… hoe bedoel je problemen met grote bestanden?
Ik bedoel krijg je problemen als je bestanden van zeg, zo’n 15 Ã 20MB binnenhaald?
En dan verbreekt ie de verbinding zeg je?

Originally posted by Wookie

Uhm… hoe bedoel je problemen met grote bestanden?
Ik bedoel krijg je problemen als je bestanden van zeg, zo’n 15 Ã 20MB binnenhaald?
En dan verbreekt ie de verbinding zeg je?

Met dat ik de bandbreedte in zijn totaal wil gaan gebruiken is het net alsof de Usb adsl denkt… " 't is mooi geweest , ik krijg het te warm , ik kap er mee" , de verbinding wordt verbroken.

Smoothwall probeerde daarna direct de verbinding weer te maken , waar ie bleef hangen. Usb inactief en dat was dat

Ipcop probeert na 2 seconden de verbinding weer te maken , en dat lukt hem prima. Geen last met kazaa en download accelerator achtige downloads dus (hij verbindt weer gewoon netjes opnieuw)

Ik weet niet waar het probleem aan ligt. Het is zo maar op eens gekomen. USB poorten in energy mode ? ("t is een ouwe IBM P1 166MMX) Adsl vis die te warm wordt ?

Hmm, misschien ligt het wel aan het feit dat jij een USB modem used. Ik wil toch een ethernet versie als ik ADSL krijg. :smiley: