Slome shotdown

Hallo,

Ik heb een heel irritant probleem.
Mijn pc sluit uitermate sloom af.

Ik vermoed dat het komt door Frontpage of mijn Audigy 2 kaart.
Als ik op afsluiten druk, dan begint hij pas echt met afsluiten na een minuut of 2, probeer ik in die tijd iets op te starten dan krijg ik een melding “Kan de toepassing niet starten, het windows werkstation word afgesloten”. Vreemd is, dat dit probleem zich op mijn oude PC ook voordeed (die had die audigy 2 ook al).

Nog vreemder is, dan als ik Frontpage en mijn audigy 2 drivers installeer, dat er de eerste paar weken niets aan de hand is. Pas na een maand of zo begint ie dit probleem te tonen.

Uitermate irritant, en ik hoop dat iemand me kan helpen
GRTN Marco

Dit is inderdaad een heel erg vreemd probleem met zowel 2k als XP. Ik heb al vanalles geprobeerd (register cleanen etc), maar nog niets heeft geholpen. Het enige wat wel helpt, is (indien je PC APM of ACPI ondersteunt) deze uit te schakelen door de powerknop in te drukken (in plaats van shut down in Windows te kiezen). Windows zal dan een quick-shutdown uitvoeren en je PC binnen een zeer kort tijdsbestek afsluiten.

Indien iemand weet waardoor het afsluiten zo lang duurt (een argument dat vaak gegegven wordt, is het verbreken van alle netwerkconnecties), dan zou ik dit ook heel erg graag weten… :wink:

Weet niet of jullie er al van gehoord hebben, maar met het progje bootvis van microsoft zijn jullie misschien wel geholpen. Dit is er namelijk voor gemaakt om het booten en afsluiten te versnellen.

MZL D@RKNeSS

Originally posted by D@RKNeSS
[B]Weet niet of jullie er al van gehoord hebben, maar met het progje bootvis van microsoft zijn jullie misschien wel geholpen. Dit is er namelijk voor gemaakt om het booten en afsluiten te versnellen.

MZL D@RKNeSS [/B]

Dat is niet waar. BootVis is er om programmeurs te helpen om de opstarttijden van o.a. zelf geschreven drivers te evalueren…

Maar ok, je kunt het ee beetje misbruiken :wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Dat is niet waar. BootVis is er om programmeurs te helpen om de opstarttijden van o.a. zelf geschreven drivers te evalueren…

Maar ok, je kunt het ee beetje misbruiken :wink: [/B]

Wist ik niet. Maar heb zelf dit progje gebruikt om mijn opstart tijd drastisch te verlagen.

Originally posted by D@RKNeSS
Wist ik niet. Maar heb zelf dit progje gebruikt om mijn opstart tijd drastisch te verlagen.

Zowel mijn Win2k PC als mijn WinXP overleefden BootVis niet echt (Win2K wilde echte niet meer normaal starten, WinXP wel na wat gevogel ermee)… maargoed, probeer het eens (gebruik op eigen risico!)…

Ik ben op het net bezig geweest om wat te vinden voor je, en wat mij opvalt is dat de meeste bordjes in eerste instantie goed werken maar in combinatie met een Audigy Soundcard en/of Ati Radeon 9800/9600 (of iets in die range) Videocard slecht(er) gaan presteren. Tot aan BSOD’s toe. Begrijp me goed uit veel reviews blijk wel dat dit een heel goed bordje is overall en mij lijkt dit ook een interresant probleem Ik heb ergens op een forum gelezen dat het zou kunen schelen als je je Mem Modules niet side by side zet maar 1 ertussen laat zitten. Je kunt het eventueel proberen door er gewoon 1 module uit te halen en kijken hoe het dan gaat Je zou eens kunnen kijken met wat voor processen er allemaal lopen (met Hyena bijvoorbeeld) en eens kijken of die juist ook allemaal opgestart dienen te worden. Zo niet hoeven ze niet meteen opgestart te worden en dienen dan ook niet afgesloten te worden. Heb je hem overgeclocked misschien? Daar vloeien ook veel problemen uit Of een verkeerde voeding. Wat ik heb gelezen moet het minimaal 400 zijn 430 liever zelfs Ook kent je Mobo het Hyper Threading misschien ook een optie om naar te kijken of er een setting te veranderen valt. Al met al een leuk probleem. Ik blijf wel voor je rondneuzen.

mzzl Dunedaïn

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Naja dee-ehn, het lijkt me niet want ik had eerst een Gforce2 i.c.m. een audigy 2 en toen had ik zelfde probleem.

Mijn geheugen heb ik al met ruimte (dual channel)

idd quick shutdown is een oplossing, maar dat is slaapstand, wat heel anders is dan echt afsluiten. Daarbij blijft rebooten ook een probleem.

GRTN

Originally posted by dark wanderer
[B]Idd quick shutdown is een oplossing, maar dat is slaapstand, wat heel anders is dan echt afsluiten. Daarbij blijft rebooten ook een probleem.

GRTN [/B]

Euh nee ;). Dit ligt er maar aan hoe je dit in je BIOS hebt ingesteld. De meeste BIOSsen hebben een instelling waarin je de powerknop kunt configureren (shutdown of standby). Drie keer raden wat je daar mee kunt doen :wink:

ach so dat wist ik niet maja

Ik wacht wel ff tot ik de echte oplossing vind! Maar zijn er meerdere mensen met dit probleem dan ?