SLI moederbord techniek

vbimport

Heeft iemand al wat ervaring over de nieuwe SLI techniek bij 939 moederborden.
Wat is b.v. het voordeel van deze techniek tov de oude

groet
Huub

Ik heb er geen ervaring mee (geen geld ;)) maar ik heb er wel al wat over gelezen. Het grote voordeel van SLI is dat je over de rekenkracht van 2 kaarten beschikt. Alhoewel dit niet garant staat voor een 100% prestatiewinst is het zeker interessant te noemen. Niet alle spellen gaan er even goed mee om; er zijn zelfs spellen die op erg lage settings beduidend slechter presteren in een SLI opstelling. Er zijn echter ook spellen die een prestatiewinst van ongeveer 60% laten zien.

Naar mijn mening heeft SLI enkele voordelen:

• je kunt met 2 goedkoepere kaarten prestaties halen waar je met 1 kaart die duurder is dan de twee goedkopere alleen maar van kunt dromen
  • koop nu een redelijke kaart en upgrade over een jaar voor een relatief klein bedrag je 3D power gigantisch
  • gameproducenten zullen in de toekomst waarschijnlijk games gaan optimaliseren voor SLI systemen waardoor de prestaties nog verder omhoog zullen gaan.

Er zijn helaas nog niet al te veel s939 borden met SLI ondersteuning (alleen de NF4 ondersteunt het). Gelukkig komte r snel verandering!

Bedankt Dee-ehn, sterkt mijn mening over deze aanschaf Asus A8n-sli deluxe.

groet
huub

De SLI moederborden die ik tot nu toe gezien heb (MSI, Gigabyte & Asus), waren één voor één top-moederborden, waar je geen spijt van zal krijgen.

Kijk anders ook eens op anandtech of tomshardware voor reviews.