Site gevraagt waar DOS commandos opstaan ! ik wil een install.bat maken

vbimport

ik wil dus BAT s maken voor men warez die ik download.die dan eerst de install.exe opstarten daarna die geinstalleerde map gaan opzoeken en in die map automatisch de unpack.bat of setup.bat runt en dan de regsetup.reg runt en een snelkoppeling van de EXE maakt op het desktop!
bij sommige gamez is er geen install en moet ik dus een automatische extract hebben in DOS

in DOS prompt:
copy con autoexec.bat
install.exe
copy bestand.ext c:\windows\desktop
^z (ctrl+z)
[enter]

En je hebt een autoexec.bat bestand dat eerst install.exe aanroept en dan het bestand.ext naar je desktop kopieert.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Kijk anders in de DOS prompt in de directory DOS (als je die tenminste hebt) naar de exe bestanden. Kijk per bestand naar bestand.exe /? voor meer informatie.
Of type help in voor een lijst van commando’s.

Da_Taxman

PS kijk anders hier: http://www.easydos.com/

[This message has been edited by Da_Taxman (edited 07 May 2000).]

neen hij moet eerst de unpack.bat nog uitvoeren en dan de regsetup.reg !
als hij de install.exe gedaan heeft heeft hij dus het spel voor de eerste keer ge-extract dan moet hij naar die geinstalleerde map gaan en dan naar en setup of unpack.bat gaan zoeken!en dan pas een snelkoppeling maken kan jij dat maken?

Misschien dat ik er vanavond een snaar kan kijken.
Maar ik zou adviseren om bovenstaand adres een keer te proberen. Hoe je via DOS een reg bestand uitvoert durf ik zo niet te zeggen, maar de rest is niet zo’n probleem.

Een *.bat bestand is niets anders dan een bestand waar je verschillende commando’s in kwijt kunt die achter elkaar uitgevoerd moeten worden, een soort Macro dus.

Da_Taxman