Site bouwen

vbimport

Heee ik ben al tijdje bezig met het uitzoeken hoe ik beste eigen website kan maken. op eenvoudige manier zoals www.geocities.com
maar daar heb ik problemen mee vanwege java. dat werkt allemaal niet.
kan iemand mij helpen die nog zon site weet.
En zou met frontpage kunnen maar heb ik niet :S

alvast bedankt

Ik raad php aan alles om hier mee te kunne werken is te downloaden of te vinden op het web,

van tutorials tot de volledige handleiding van PHP.

Ik ben afgelopen week toevallig zelf nog een paar goede tuts tegen gekomen van de universiteit van gent.

http://zeus.ugent.be/pubs/php/
of anders www.phpfreakz.nl of www.phpfreaks.com

mvg Reijnemans

Super bedankt , is het moeilijk of valt het wel mee

kan ik dat downloaden of moet ik dit nou gaan kopen?

Ik weet niet of jij een beetje kan programmeren,

Maar ik heb het me binnen een 1 maand helemaal eigen gemaakt. dus ja vind het wel makkelijk, Ik raad wel aan om als je de taal een beetje onderde knie hebt om eens wat artikelen van beveiliging te zoeken,

Er zittenwat dat betreft nog een redelijk aantal addertjes onder het gras, Maar als je de artikelen van de eerste site hebt door gelezen dan kan je denk ik wel redelijk iets maken mits je ook html onder de hand hebt.
Is gewoon dowloadbaar zou eens ff zoeken waar dat ook al weer kon al weer zolang geleden :wink:

aanrader leer ook meteen css (cascading style sheets)

mvg

Reijnemans

Gevonden

http://www.appservnetwork.com/

dowload en installeer, dit pakket bevat meteen alles (tevens ook in 1 intallatie)
Apache zorgt ervoor dat je PHP kan draaien.
MySQL is de database.
PHP ja zegt het al (neem php 4) ik meen dat 5 nog steeds beta versie is.
phpmyadmin interface voor de database.
perl is een andere progtaal.
en zend optimizer voor kan gebruikt worden voor het optimalizeren van desite.

jaa ben ik dus helemala niet goed in maar ik heb iets makelijkers gevonden. maar toch bedankt he!

weet je miss ook hoe ik een muziek player op site kan zetten

nee denk dat ik je daar mee moet telleurstellen heb ik me zelf nooit in geintresseerd

ja ik gebruik nu web page maker. maar kun je niet een nieuwe pagina mee maken en dan hyperlink leggen. Ik denk omdat ik niet de hele versie heb. Moet alleen serial nog hebben maarja.

nooit van gehoord maar je zou idd een hyperlink naar een andere pagina kunnen leggen die je zelf gemaakt hebt ja.

Overgens vind ik dat je webpagina’s het best kan maken in een veredelde notepad, dat is veel overzichterlijker als je later nog een keer iets wil veranderen zonder dat je een of ander hulp programma hebt;)

jaa maar daar heb je al die codes voor nodig en daar ben ik totaal niet handig in

In feite is dat heel erg simpel, vooral wanneer een makkelijke mark-up meer dan genoeg is. Het werkt altijd als volgt: je opent een tag (eventueel met bepaalde instellingen), je “doet je ding” en je sluit de tag weer.
Of, je gebruikt een enkele tag (kun je zien als een vorm van statement).

Bijvoorbeeld de code om iets dik te drukken:
<b>Vette tekst</b>

Regel beeindigen/overslaan
<br>

Link naar een pagina
<a href=“http://www.google.com” target="_blank">Klik hier om naar Google te gaan</a>

etc etc…

Er zijn genoeg goede boeken hierover te krijgen. Eventueel peddel je even naar de bieb en haal je een boek als HTML voor dummies. Is echt heel erg makkelijk!

jaaa bedankt, maareh zo veel geduld heb ik dus namelijk niet :S
Heb nu eenvoudig programma en lukt al aardig, moet ook nog een naam, dus als iemand sugesties heeft, ( op site gaat alles over muziek je kunt er videoclips kijken en muziek luisteren):stuck_out_tongue:

“www.ikweetniksvanprogrammerenmaarhebdezemultimediasitetochffgefixt.nl” :stuck_out_tongue:

hahhaha ja dat is goeie (Y):wink:

www.handleidinghtml.nl