Sims Beestenboel

Hallo, ik heb met clonecd V4.0 de orginele cd’s van de SIMS beestenboel gekopieerd.
Dat ging goed.
Ook het installeren hierna ging goed, totdat ik de cd erin moet doen om het spel op te starten, toen kwam er een melding zoiets als: ~DF394B.TMP fout. DUS TOCH IETS FOUT GEGAAN???
Stop ik echter het orginele cd’tje in de cdrom speler start het spel wel goed op.
Heb ik misschien iets verkeerd gedaan??
Ik heb eerst een image gemaakt, en daarna deze gebrand op cd.

Wie kan me helpen?

Welke writer heb je gebruikt?
Met welke drive heb je de cd gelezen?
Welke settings heb je gebruikt?
Heb je met clony gecheckt welke beveiliging The Sims (dieren) gebruikt? Clony vind je wel via www.google.com

Welke writer? De liteon LTR 24102B

Met welke drive heb je de cd gelezen? Ook met de liteon LTR2410B

Welke settings heb je gebruikt? Geen idee waar ik die settings moet gaan zoeken, heb verder niets veranderd.

Heb je met clony gecheckt welke beveiliging The Sims (dieren) gebruikt? Clony vind je wel via www.google.com [/B][/QUOTE]
Ik heb niet gecheckt welke beveiliging the sims gebruikt. Wat is clony voor programma dan?:confused:

Clony scant de originele cd op zoek naar de beveiliging. Dan kan je vanuit clony CloneCD starten en worden automatich de juiste settings gebruikt om de cd te lezen en te schrijven met CloneCD. Met jouw Lite-On kunnen normaalgesproken “alle” games gebackuped worden, dus zoek een keertje naar Clony.

Of je kan ook de profiles uit het CloneCD-forum downloaden. Gamefreak heeft voor elke beveiliging een profile gemaakt, ik raad je dan ook aan om wat te lezen in het Engelstalige CloneCD-forum

De ~TMP fout is typisch een fout van een SafeDisc 2 beveiligd spel. Wanneer je de back-up vanaf je brander probeert te spelen zorg er dan voor dat je ‘Verberg CD-R Media’ aanvinkt in de CloneCD-tray. Jouw Lite-On kan SafeDisc 2 makkelijk branden (je hebt toch wel de 2B versie niet de 1B?). Je moet alleen geen AWS gebruiken wanneer je de image schrijft. Dit zal je waarschijnlijk niets zeggen maar in mijn signature vind je een link naar zelfgemaakte Profiles voor CloneCD. Gebruik het ‘SafeDisc (2) [no AWS]’ Profile voor lezen en schrijven. ClonyXXL heb je niets aan met CloneCD. ClonyXXL lever vaak de verkeerde instellingen aan. 't Is alleen een handig programma om de beveiliging op je CD mee te detecteren en zelfs dat werkt niet goed.

Dit is al een heel oud onderwerp, dus misschien mazzel voor mij :wink:
Mijn kinderen hebben al geruime tijd de Sims cd’s (koop)…nu echter door het vele gebruik ervan ben ik toch eens gaan zoeken naar een manier om een reserve speel kopie te maken. Ik ben bang dat ze er straks niets meer aan hebben. Ik ben hier terecht gekomen met lezen en heb de beschrijvingen opgevolgd die boven staan:
Ik heb een nieuwe versie van Clone en heb het profile erin gezet die boven worden beschreven, na het al 1 keer geprobeerd te hebben, maar de cd geeft dan een read error als ik hem bij mijn dochter in de pc doe. Ik heb nu die SafeDisc 2 (noAWS) gedaan maar na het lezen en branden van de image ben ik gaan testen en krijg helaas nog steeds de read error…jammer jammer jammer hahah…dus, nu komt eigenlijk mijn vraag, ik lees ook veel over een nocd-fix dat er geen cd meer nodig zou zijn, kan ik die gewoon gebruiken als ik die vind? Of zijn ze dan al hun spellen kwijt?
Alvast bedankt voor een bijna bejaard onderwerp ;-))
Groetjes
Angélica

Hai en welkom namens mij hiero,

Als het goed is zou je geen data kwijt mogen raken na het gebruiken van een nocd fix.:disagree: Maar je kunt natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen en de saved games ff kopiëren en dan even tijdelijk ergens anders neer zetten.:iagree: De nocd fix toepassen en kijken of het werkt. Werkt het niet kun je altijd het spel opnieuw installeren en de gekopieerde saved games er opnieuw inzetten.:smiley:

mzzl Dúnedain

Hai, dank je wel voor het welkom! Ik viel gelijk maar met de deur in huis hè.
Ik was al bang voor dat antwoord, ooit heeft het ons best veel moeite gekost om ze allemaal goed te installeren, maar goed ik begin te vermoeden dat ik dat risico toch zal moeten nemen en ja de data moet opslaan. Nu zag ik dat er ook weer diverse van die nocd- programmaatjes zijn, moet ik bij elke installatie zo’n no cd gebruiken?
Lijk ik nu blonT? ;-)) Ik ben best handig met dingen maar hier raak ik even een beetje de weg in kwijt nog.
Bedankt in ieder geval voor de moeite van het antwoorden! :wink:
Groetjes
Angélica

een nocdfix is illegaal, het maakt aanpassingen aan de originele software (in strijd met de End User License Agreement) en dus niet toegestaan op dit forum.

Topic gesloten.