Simcity 4 - Alcohol..?:s

vbimport

hey,

Ik wil graag mijn Simcity 4 cd kopieeren voor het geval er iets met de originele cd gebeurt.
maar nou heb ik gelezen dat dat niet zomaar gaat, en dat de cd is beveiligt, wel met ‘‘Savedisc 2.80.010’’
Nu staat overal dat ik hiervoor ALCOHOL 120 moet gebruiken, maar wat moet ik nou precies doen daar?
ik snap het hele programma niet :confused:
kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?

Alvast bedankt:bow: :wink:

~Demos

Alchohol is idd een pakket dat prima Safedisk 2.8 kopietjes kan maken. Het enige wat je moet doen is het selecteren van het SD 2.8 profiel. Zou dit niet werken, dan kun je de optie “Bypass efm errors” eens proberen in te schakelen (en hopen dat dit een beter resultaat geeft).

Wat ik nog eventjes wil opmerken: de mogelijkheid tot het kopieren van beveiligde schijven is niet alleen afhankelijk van de software die je gebruikt, maar ook van je hardware. Indien je hardware hebt de de correcte zaken niet ondersteunt, dan kan het moelijk/onmogelijk worden een beveiligde cd te kopieren!

Een kleine toevoeging: mocht je hardware deze beveiliging nou niet kunnen kopiëren dan kun je er altijd nog voor kiezen om het spel via een virtuele drive te spelen. Dit is niets meer dan een software CD/DVD-ROM speler die geïnstalleerd wordt op je computer door software zoals Alcohol en anderen. Je kunt nu met de software een zogenaamde image maken van je spel (een image is één bestand wat het complete spel bevat) en deze laden in je virtuele drive. Zo kun je het spel spelen zonder het origineel nodig te hebben.

Het enige wat je moet doen is het selecteren van het SD 2.8 profiel.

okey… en waar selecteer ik dat?

iemand…?:confused: