Sex op het werk

vbimport

De topic is misschien een beetje misleidend, maar kan niettemin tot een aardige discussie leiden.

Ik ben op zoek naar het artikel uit de Elsevier over “Sex op het werk”. Dit artikel stond in nummer 35 van 2003 (30 augustus 2003). Vandaag een hele discussie tijdens een etentje met collega’s en nu is het voor mij de sport om dit artikel terug te halen (heb de Elsevier helaas al weggegooid en via Google kwam ik niet veel verder).

Als iemand het artikel heeft dan hoor ik het graag (ontvang ik graan een kopie/scan.

Maar dan verder, om de thread nog beetje interessant te houden voor de rest van de groep :wink:

In het artikel wordt gesteld dat sex op het werk vaker voorkomt dan je denkt en dat het de productiviteit verhoogt (je snapt de discussie, een verzoek om een afwerkplek op kantoor als secundaire arbeidsvoorwaarde :bigsmile: ), wat is jullie visie hierop?

(leuke anekdotes zijn natuurlijk ook welkom :wink: )

Hebben we het hier over sex met collega’s of ook mensen buiten het bedrijf?

Originally posted by Murphy23x
Hebben we het hier over sex met collega’s of ook mensen buiten het bedrijf?

In eerste instantie met collega’s…maar als je spannende verhalen hebt over die andere categorie… :wink:

Kheb nog geen spannend verhaal maar dat kan wel volgen aangezien ik 5 april op me nieuwe job moet beginnen en er een aanzienlijk lekker wijf werkt.

Korte omschrijving: + - 20 jaar jong, lang rood/blond haar, lekker lijf en lange benen :slight_smile:

Als je het dit weekend niet vindt, wil ik het wel gaan halen in de bibliotheek, daar hebben ze hele jaargangen Elsevier :slight_smile:

Originally posted by dansmug
Als je het dit weekend niet vindt, wil ik het wel gaan halen in de bibliotheek, daar hebben ze hele jaargangen Elsevier :slight_smile:

Dat is attent van je!

Hmm interessant. Ik kan me voorstellen dat mensen die zin hebben in een verzetje (breekt de saaie kantoordag een beetje he ;)) zich wat meer uitsloven voor iemand van het andere geslacht en zodoende de productiviteit omhoog schiet. Aangezien het allemaal stiekem zal gebeuren, zal het ook vrij snel geheuren en op een kleine schaal. Kortweg gezegd: het kost niet al te veel tijd.

Ik kan me echter ook goed voorstellen dat de productiveit ervan omlaag gaat. Het kan best wel eens zo zijn dat mensen niet meer goed met elkaar kunnen samenwerken door een bepaalde spanning die er hangt. Voordat er sprake geweest is van dex op het werk kan die spanning er natuurlijk ook al geweest zijn, maar zodra beide partijen dit beantwoord hebben is de spanning wellicht alleen maar groter (gaan we het weer doen, weet iemand het, ik wil/jij wilt/wij willen etc etc). Daardoor kan samenwerken wellicht moelijk worden, hetgeen slecht kan zijn voor de productiviteit…

Heb er trouwens zelf geen ervaring mee :wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Hmm interessant. Ik kan me voorstellen dat mensen die zin hebben in een verzetje (breekt de saaie kantoordag een beetje he ;)) zich wat meer uitsloven voor iemand van het andere geslacht en zodoende de productiviteit omhoog schiet. Aangezien het allemaal stiekem zal gebeuren, zal het ook vrij snel geheuren en op een kleine schaal. Kortweg gezegd: het kost niet al te veel tijd.

Ik kan me echter ook goed voorstellen dat de productiveit ervan omlaag gaat. Het kan best wel eens zo zijn dat mensen niet meer goed met elkaar kunnen samenwerken door een bepaalde spanning die er hangt. Voordat er sprake geweest is van dex op het werk kan die spanning er natuurlijk ook al geweest zijn, maar zodra beide partijen dit beantwoord hebben is de spanning wellicht alleen maar groter (gaan we het weer doen, weet iemand het, ik wil/jij wilt/wij willen etc etc). Daardoor kan samenwerken wellicht moelijk worden, hetgeen slecht kan zijn voor de productiviteit…

Heb er trouwens zelf geen ervaring mee :wink: [/B]

of je neukt de spanning eruit? :stuck_out_tongue:

Even denken … hier bij ons zijn al twee huwelijken redelijk snel ontbonden nadat de echtgenoten besloten een verzetje te hebben met een collega :slight_smile: Sommigen hebben nieuwe vriend(inn)en opgedaan tijdens een uitje naar Amerika of zo.

Af en toe is het hier net een aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden.

Diegene die daar de meeste last van ondervindt zijn de mensen die de mailserver onderhouden. Onze email adressen zijn namelijk opgebouwd uit voornaam.achternaam( + eventuele meisjesachternaam)@bedrijf.com. Met dat iemand trouwt of scheidt wil hij/zij gelijk zijn email adres veranderen.

Ik heb ze nooit om anekdotes gevraagd.