Setup van windows 2000

vbimport

bij het opstarten van de cd:windows 2000,vertelt hij me dat ik het niet kan installeren omdat ik een nieuwere versie gebruik…(windows xp build2462) ik kan alles naar cd’s kopieren maar ik wil gewoon een dual-boot van xp en 2000 draaien,
hulp gezocht :confused:

installeer windows 2000 als volgt:

Maak allereerst een nieuwe partitie, waarop je windows 2000 gaat installeren. Sluit vervolgens windows XP af en start op in ms dos (dus geen dosbox in windows xp, xp echt afsluiten). Stop je windows 2000 cd in je cdrom en start het volgende bestand: x:\i386\winnt.exe (x: is de letter van je cdrom). Volg de instructies op het scherm. Windows 2000 maakt automatisch een dualboot aan.

suc6,
Joker007

als ik op F8 duw krijg ik een hele boel safe modes en debugging modes,maar geen dos…

Originally posted by lovendegem
als ik op F8 duw krijg ik een hele boel safe modes en debugging modes,maar geen dos…

Niet op F8 rammen, gewoon booten met een bootdisk! :wink:

oh ja dat was ik vergeten erbij te zetten. Ram idd niet op F8 maar gebruik een bootdisk die ook meteen je cdrom drivers laad. Als je die niet hebt kan ik hem eventueel mailen.

mail het mij door,pleaze, eddyhater@hotmail.com
dank u joker-my man

ik zal hem ff opzoeken

Een gewone 98/ME bootdisk is al voldoende hoor! Ik zit nu nie achter me eigen pc maar als je em nodig hebt dan moet je me maar ff melen!
Me meeladres!

je kan hem hier halen.
suc6,
Joker007

wat is er verschillend met de boot van daarjuist en die van nu?
ik heb hem geprobeert en,er kwam dit te voorschijn, replace any discs or media to restart, wat nu ,kan je mij die win 98/me bootdisc niet doorgeven,want het werkt niet echt…:frowning:

wat je moet doen is die boot.zip die je hebt gedownload van die link, uitpakken en op een diskette zetten. Duw die diskette vervolgens in je pc en restart je computer. als het goed is gaat ie eerst de diskdrive lezen en krijg je een menuutje waarin je het merk van je cdrom speler kan kiezen (als dit niet het geval is moet je ff in je bios kijken, en je diskdrive op firstboot ofzo zetten). In praktijk maakt het niet uit welke je kiest, ik kies altijd voor Mitsumi, ookal heb ik een Liteon cdrom, hij herkend hem dan toch wel. Vervolgens kom je in ms dos. Zorg nu dat de Win2k cd in je cdrom zit. Tik nu in: x:\i386\winnt.exe (x: is de letter van je cdrom). Vervolgens gewoon alle instructies volgen, een dualboot wordt vanzelf aangemaakt.

ik heb het ondertussen al allemaal gehad,me bootdisc ,en u ding,maar het blijft maar niet lukken… met uw disc ,krijg ik deze foutmelding… Remove the discs or media to restart
press any button to restart

niets anders,en hoe moet ik dan anders in de bios geraken ,want ik ken niet zoveel van al die dingen…;;

Ik zet wel ff die bootdisk online… link volgt!

Hier zip downen… uitpakken… op een diskette pleuren… rebooten met disk in drive… kies opstarten met CDrom ondersteuning… install 2K!

Good luck… we horen het wel! :stuck_out_tongue:

:o eindelijk,gelukt!!!
de instalatie had wel 4uur nodig ma bon… en hij kon sommige bestanden niet lezen,dus… maar alles werkt correct,iedereen bedankt!!!

No prob dude! :wink:

okee, suc6 ermee

of hier

Als je Windows 2000 gaat installeren vanaf een bootfloppie is het erg verstandig hierop ook smartdrive te zetten en voor het installeren te starten. Dit versnelt het kopieren van de eerste bestanden aanzienlijk, moet het binnen een uurtje gepiept zijn !!!

:slight_smile: Eric

Originally posted by EricsMp3Cds
[B]Als je Windows 2000 gaat installeren vanaf een bootfloppie is het erg verstandig hierop ook smartdrive te zetten en voor het installeren te starten. Dit versnelt het kopieren van de eerste bestanden aanzienlijk, moet het binnen een uurtje gepiept zijn !!!

:slight_smile: Eric
[/B]

Win2K stond er hier binnen 45 mins op hoor! Sneller dan ME!!