[Serv-U]hoe connect ik naar m'n FTP server?

Hey,

Ik heb Serv-U gebruikt om een ftp server te maken en bij ‘Domain IP Adress’ heb ik het leeg gemaakt maar wat ik nu niet weet wat m’n FTP adres is. Weet iemand hoe ik dat kan te weten komen?:confused:

je FTP adres is vaak je IP nummer… als je servu laadt zie je waarschijnlijk al je IP staan, met een programma zoals FlashFXP kan je connecten nadat je een accountname en password hebt ingevoerd (bij account manager) standaard word poort 21 gebruikt voor FTP, maar ik raadt je aan een ander te gebruiken (60 ofzo) ook dit moet je opgeven (samen met je inlognaam en wachtwoord) in je FTP client programma (zoals FlashFXP)

Bedankt het is gelukt,

maar kan je me misschien meer uitleggen over de verschilllen van die poorten?
En welke je de beste vindt …

De standaard FTP poort is 21. Dus als ik zou proberen om op jouw FTP te komen zonder dat jij mij hiervoor toestemming hebt gegeven dan zou ik als 1e poort 21 proberen. Heb jij jouw FTP op bv poort 4321 draaien, en niet op poort 21, dan kan ik proberen wat ik wil op poort 21 maar dan zal er geen FTP luisteren. Dus als jij een bepaalde poort kiest die niet iedereen zo 123 kan raden, dan is de kans kleiner dat ik uberhaupt loginnamen & wachtwoorden kan gaan uitproberen op jouw FTP.

Je moet het zien als een stukje extra veiligheid. :slight_smile:

Originally posted by Wookie
Je moet het zien als een stukje extra veiligheid. :slight_smile:

Wat niet lang hoeft te duren

Oeps … wat doe ik nou ? :bigsmile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Oeps … wat doe ik nou ? :bigsmile:

Dan zijn er natuurlijk altijd mensen die je poorten gaan scannen. Dat kun je vergelijken met dat je op vrouwenjacht gaat en ze checked om te kijken of het wat is. :stuck_out_tongue:
Ze sturen een signaal naar een hele reeks poorten en de poort die antwoord is het haasje! :wink: Veiligheid is dan ook een groot woord!

Serv-u heeft een functie om je ip te verkrijgen ( help > ip-address of zoiets )

nog andere methodes die je kan toepassen is in commandline ( windows > start > run > cmd > ipconfig [/all] )

als anderen niet naar je ftp kunnen connecten zet je poort dan eens op 13543 of zoiets ( sommige isps blocken poorten < 1024 )

edit: een tip vul het address 0.0.0.0 in serv-u in en servu runt op alle ips die jou box runnen ( dus dan werkt je ftp ook op het netwerk en van die zotte toestanden )

In de ini file raadt ik je ook aan de socket waarden aan te passen naar meervouden van de huidige waarde ( die nu normaal 8192 bedraagt ) dit geeft je een snellere uploadsnelheid maar dan moet je natuurlijk geen 16kb/s upload hebben he :slight_smile: ( dan haalt het niet veel uit )